Opinia Citroen C5 Break 2.2 HDI 133KM (olej napędowy) kombi 2001r., ocena użytkownika (z4v)

Citroen C5 Break 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.2 HDI 133KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 134 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-09-01

liczba wyświetleń: 4309

Spalanie

2,2 litra turbodiesel HDI
diesel
gaz
Miasto
9.90
-.--
Trasa
6.60
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

jak przy innych autach

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

użytkownik musi trochę czasu poświęcić instrukcji obsługi, aby rozumieć komunikaty komputera.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komuś kto nie musi ze wszystkim jeździć do serwisu - koszty firmowego serwisu są wysokie. Ale jak sam zmienisz oleje, klocki hamulcowe etc. Można wytrzymać.

Ocena ogólna

To nie jest pojazd dla ubogich - za luksus trzeba płacić.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mam go cztery miesiące, to bardzo komfortowy duży samochód, jak na swoją masę 1500 kg jest bardzo ekonomiczny. Dużą zaletą jest zawieszenie Hydropneumatyczne o regulowanym prześwicie, co pozwala się podnieść do góry podczas jazdy po bezdrożach, natomiast przy szybkiej jeździe jest automatycznie obniżany, posiada również tryb sportowy przydatny na górskich serpentynach (jest sztywniejszy). Mankamentem jest duży promień skrętu, wersja sedan może w tym aspekcie wyglądać nieco lepiej. Dużą rewolucję (na plus) stanowi automat "Tip-tronic".

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Przesiadłem się z mocniejszego i bardziej żwawego samochodu, mogę być tendencyjny.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Hydropneumatyczne zawieszenie Citroena od dawna stosowane jest w samochodach marki Rolls Royce - to chyba coś znaczy...

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

W aspekcie ergonomii przewyższa Opla czy VW. W kwestii aranżacji powiększenia przestrzeni bagażowej (kombi)można znaleźć fajniejsze rozwiązania u innych producentów.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest fajna, nie wiem jak z ogrzewaniem - jeszcze nie było zimy

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

zawiesił się wskaźnik temperatury płynu w układzie chłodzenia, Kosztowną brewerią było tankowanie małego zbiorniczka(ok. 6 litrów) dodatku do spalania sadzy z katalizatora- ok 1000 zł oraz wymiana przewodu wysokociśnieniowego z gumy zbrojonej (element zawieszenia) również ok 1000 zł. Więcej usterek nie stwierdzono.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

3/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii