Opinia Citroen C5 Break 2.0 109KM (turbo diesel) kombi 2002r., ocena użytkownika (qbj)

Citroen C5 Break 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 109KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 2476

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
11.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
8.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan zawieszenia hydro-pneumatycznego, a najlepiej kupować z kimś kto zna się na samochodach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jak ktoś szuka dużego i komfortowego samochodu za niezbyt dużą cenę to idealny wybór.

Ocena ogólna

Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Dobra stabilność, nie "wozi" w koleinach. Hydro-pneumatyczne zawieszenie zapewnia komfort i stałą charakterystykę niezależną od obciążenia

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

2,0 HDi nie daje nadmiaru mocy, ale bardzo dobry automat częściowo wynagradza te braki. Samochód jest wystarczająco dynamiczny do bezpiecznej jazdy

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

To CITROEN! na hydro-pneumatycznym zawieszeniu - to powinno wystarczyć za cały komentarz. Stała wysokość podwozia, niezależna od obciążenia i specyficzna charakterystyka zawieszenia powoduje to, że nie ma różnicy w prowadzeniu pustego i obciążonego samochodu

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Fotele wygodne, z indywidualnymi podłokietnikami, bardzo dużo miejsca w środku tak wzdłuż jak i wszerz. Olbrzymi bagażnik o regularnym kształcie, a po rozłożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jak w ciężarówce - no prawie :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mam wersję z dodatkową, elektryczną grzałką w nagrzewnicy w efekcie wnętrze nagrzewa się szybko nawet w największe mrozy. Wydajna dmuchawa szybko odparowuje szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

To duży samochód i trzeba nauczyć się nim jeździć, ale widoczność ze środka i w lusterkach jest bardzo dobra.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

6/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Większość napraw robię sam - a ceny części zależą od ich jakości i producenta. Nie jest to droższe niż w innych markach

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Lekka "mułowatość" przy ruszaniu, ale przy automacie i turbo dieslu to niestety nie do uniknięcia - silnik musi się rozkręcić, a to wymaga czasu. Trochę duże spalanie po mieście, ale jeżdżę nim od listopada, maże jak będzie cieplej to spadnie

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo przebiegu nic nie stuka ani nie trzeszczy, po za tym jest bardzo duży i wygodny

Wnętrze

autor opinii
Roman