Opinia Citroen C5 Break SX 2.0 HDI 90KM (turbo diesel) kombi 2003r., ocena użytkownika (2ps)

Citroen C5 Break SX 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 110 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2008-02-09

liczba wyświetleń: 8901

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.70
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Auto przesycone elektroniką, jak każde nowe. Ma nawet wskaźnik naładowania akumulatora. Bez prądu - umarł w butach. Auto ma zabezpieczenie przed taką sytuacją. Po 30 min. na postoju wyłącza wszystko, nawet oświetlenie wnętrza. Raz rozładowałem akumulator lodówką turystyczną włączoną do gniazda w bagażniku.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Czyste szyby, reflektory i paliwo w baku. Wycieraczki polecam bezszkieletowe. By podnieść wycieraczkę kierowcy, trzeba je ustawić w pozycji pionowej. Jest na to odpowiedni sposób, ale zimą, gdy wszystko zamarznięte, jest to niemożliwe. Dlatego wycieraczki bezszkieletowe da się łatwo oczyścić z lodu, a jak cichutko pracują.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, a na pewno jako auto rodzinne lub do długich podróży.

Ocena ogólna

Ogólna ocena: DUŻY, BEZPIECZNY i LUKSUSOWY. Do tej pory mało kto może mnie zaskoczyć wyposażeniem, nawet w najnowszych samochodach. Najlepszy samochód jaki miałem w życiu. Piąty rok użytkowania i ciągle go chwalę. WADY: czujnik deszczu - czasami mnie wkurza,ale przy pochmurnej pogodzie lub jeździe w trasy, zawsze go włączam. Gdy ktoś chlapnie na szybę np. z kałuży nie ma momentu paniki. Wycieraczki momentalnie zadziałają. Jeśli dalej tak będzie, zostawię go mojemu dorastającemu synowi (jeszcze 3 lata). Nigdy nie przejmuję się opiniami fanów niemieckich aut, bo mają inne oczekiwania. Wielu ludzi przekonałem już do Citroena. Najlepszą ocenę słyszałem w programie TOP GEAR. (Dla niewtajemniczonych: program jest angielski i francuskich wyrobów tam się nie chwali.)Testowali tam C6 i BMW 5 nówki. Trzeba było widzieć ich miny. Test polegał m.in. na nakręceniu relacji z gonitwy koni, a kamera umieszczona była na dachu auta. Jazda odbywała się drogą wzdłuż toru - same wyboje. Film z Citroena to film akcji, z BMW to drgawki.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zawieszenie wystarczająco twarde i zarazem komfortowe. REWELACJA!

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu. Praktycznie od 85 km/h auto daje sobie radę w każdej sytuacji.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"sprężynie\\\\\\" nie cierpię jeździć. W tym: wymieniłem drążki stabilizatora i jak nówka. Nic nie trzęsie, a naprawa w cenie jednego amortyzatora. Jeżdżę 5-ty rok i nie zamierzam go jeszcze zmieniać.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schowek przed pasażerem z miejscem na napój 1,5 l. Oświetlenie wnętrza - każdy pasażer może mieć oddzielne. Zapalenie tylnych lampek przez pasażerów nie przeszkadza przy nocnej jeździe.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dwustrefowy klimatronic sprawuje się rewelacyjnie. W lecie, przy nagrzanym samochodzie, temperatura spokojnie spada bez włączonych na maxa wentylatorów i wiania po twarzy i nogach. Chwila cierpliwości i jest przyjemnie. Zdarza mi się wtedy wyłączać klimatyzację, otworzyć wszystkie okna i jazda. POSŁUCHAJCIE DŹWIĘKU SILNIKA NA ZEWNĄTRZ! Bardzo przyjemny gwizd. Po tak wywietrzonym samochodzie włączam klimę i zamykam szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Lusterka boczne mogłyby być większe, ale to w końcu nie ciężarówka. Mam czujnik parkowania i to załatwia sprawę. Poza tym jak w każdym samochodzie.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jedyne co musiałem wymieniać to żarówki z przodu. Szlak może człowieka trafić jeśli ma to zrobić sam, a wymiana w serwisie to 50 zł. Jak słyszałem, dzieje się tak tylko w dieslach. Wymieniłem reflektory na ksenony. Ulga i zadowolenie. Prawie nie używam \\\\\\\\\\\\"długich\\\\\\\\\\\\" świateł i zawsze dobrze widzę co dzieje się na poboczu.

Niezawodność

autor opinii
Zbigniew