Opinia Citroen C5 Exclusive 2.0 HDI 138KM (turbo diesel) kombi 2008r., ocena użytkownika (2485)

Citroen C5 Exclusive 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDI 138KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2013-12-02

liczba wyświetleń: 3697

Spalanie

Zacznę od sposobu jazdy - na trasie poruszam się z prędkosciami 100-140km/h, na autostradzie do 160km/h. W mieście raczej tak jak pozwalają korki. Ostatnio w Krakowie udało mi się osiągnąć 6,7 ltr średnio, ale to była męka a nie jazda. Aby było efektywnie ( nie mylić z efektownie ) to te 8 ltr wyjdzie tak czy inaczej. Trasa do Chorwacji równiutkie 6,4 ltr( 3000 km ). Nad polskie morze z kompletem osób i cięższa nogą - 7,1 ltr. Ogólnie jestem zadowolony, auto jest ciężkie, ale przy mocniejszym wciśnięciu pedału czuć, ze chce jechać. Nie muszę się zastanawiac 3 razy przed wyprzedzaniem. Ale to się później odbija na spalaniu. Raz udało się na trasie, przy spokojnej jeździe 200 km osiągnąć 5,6 ltr ( 90-110km/h )
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Łożyska w tylnych wachaczach, sprawność układu ogrzewania ale na pierwszym miejscu - ZAWIESZENIE.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Tak samo, jak i w innych. Rano, jak zimny to ostrożnie i delikatnie, jak gorący to pozwolic na "złapanie oddechu" i zmieniać to co trzeba wtedy kiedy trzeba.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Cenisz wygodę, komfort i plomby w swoich zębach - to auto dla Ciebie.

Ocena ogólna

Nie chcę innego auta. Wygodne, dynamiczne, tanie w zakupie z 2 ręki. Może się podobać. I wygoda jazdy po naszych drogach - tu bez oceny, bo nie ma z czym porównywać.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Elastyczność ciężko się ocenia mając skrzynię automatyczną. Ogólnie rzecz biorąc całość ładnie się łączy, skrzynia radzi sobie z silnikiem, a cały układ zadziwiająco dobrze porusza to ważące 1800 kg auto. Jedyny mankament to taki, ze przy większych prędkościach ( 160 > ) skrzynia ręczna ma dłuższe przełożenie. Efekt - nieco mniej hałasów od silnika. A cała reszta ( z jazdą po mieście na pierwszym miejscu ) bije manuala na głowę.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Resorowanie w C5?? Nie jechałem niczym porównywalnym jak do tej pory. A w dodatku auto jest ciężkie, więc żadne wyboje nie niepokoją pasażerów. Dopiero po załadowaniu 300 kg w bagażniku czuć, ze coś tam jest inaczej..... Fotele to bajka na trasie - 1300 km bez problemu. Może dla fanów jazdy sportowej to będzie minus, ale... całe auto nie nadaje się do sportu :) Jeżeli chodzi o akustykę, to dopiero powyżej 150 km/h nieco denerwują hałasy.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Mam 192 cm i jest duużo miejsca. Siedzę wygodnie, a z tyłu mieści się śmiało druga osoba 180 cm. Choć faktem jest, że gdyby fotele były mniej rozbudowane, to miejsca byłoby więcej ( ale kosztem wygody siedzących... ). Ergonomia na zadowalającym poziomie - wszystko czytelne i pod ręką. Bagażnik ustawny, pojemny. Duży plus za możliwość uniesienia zawieszenia przy załadunku. Swiatła ksenonowe - rewelacja!!!!

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Tu nieco mieszane uczucia - sama wentylacja działa wzorowo. Dzieki elektrycznej grzałce w nagrzewnicy w ciagu 2 minut po odpaleniu zimnego auta już wieje letnie powietrze. Klima nie tak dobra jak w autach GM, ale zadowalająca. Problemy stwarzają urywajace się klapy od regulacji nawiewu ciepłe/zimne w nagrzewnicy. Ja mam to już za sobą...

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Auto ma kpl czujników parkowania z przodu i z tyłu. I całe szczęście, bo bez tego byłoby ciężko się gdzieś wcisnąć. Lusterko prawe z funkcją obniżania przy parkowaniu - rewelacja. Widać każdy krawężnik etc. I oczywiście samościemniające się lusterko wsteczne - dla matołków którzy jadą za mną i mają ustawione światła na.... korony drzew.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Oceniam ostrożnie. Mi się nic nie przytrafiło, ale wiele mozna się nasłuchać o tych problemach. Pomimo, że prąd ładowania to zaledwie 13,2V, to nawet w ciężkie zimy brak problemów z autem..

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Mało naprawiałem, więc ciężko wyczuć. Części eksploatacyjne w cenach zupełnie normalnych( rozrząd, olej, filtry - 500 zł ). ASO to rozbój w biały dzień!! Tylko sprawdzeni mechanicy, zwłaszcza do zawieszenia.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zaznaczyłem spalanie. Może dlatego, że sądziłem że będzie oscylowało w okolicach 6 ltr. Może manual, skrzynia automatyczna pomimo 6 przełożeń jednak tu traci.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Pierwsza jazda - niezapomniane uczucie. Cieżko po tym wsiąść do "normalnego" sprężynowca bo od razu mamy wrażenie, że coś się urwało w zawieszeniu......

Komfort jazdy

autor opinii