Opinia Citroen C5 C5 1 po liftingu 2008 2.0 150KM (benzyna) hatchback 2008r., ocena użytkownika (pmc)

Citroen C5 C5 1 po liftingu 2008 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 150KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 112 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3685

Spalanie

Nie jezdze 90 na trasie, jezdze szybciej. Srednia predkosc mam przewaznie okolo 82 km/h w Polsce, poza autostradami.
benzyna
gaz
Miasto
8.40
-.--
Trasa
7.80
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

nie wiem, moje sie nie psulo. Nie przychodza mi zadne konkretne problemy do glowy

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnowac terminow wymiany LHM, raz na 100 tys, nie lac od przodu karcherem w silnik bo woda moze sie dostac do wlotu powietrza. Nie bawic sie zawieszeniem przy wysokich kraweznikach, mozna zawiesic auto na zderzaku.

Ocena ogólna

wysoki komfort jazdy i prowadzenia, automatycznie dostosowujaca sie dynamika silnika i zawieszenia do stylu jazdy i stanu drogi. Ekonomiczny silnik o niezlych osiagach mimo duzej mocy i braku turbiny. Duza przestrzen wszystko na swoim miejscu. Francuskie wykonczenie wnetrza.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Pojazd dobrze wybiera nierownosci, hydroaktywne zawieszenie sprawia ze przechyly na zakretach sa minimalne, auto prowadzi sie jak po szynach, podczas ostrego hamowania nie nurkuje, wszystko reguluje hydraulika. Przez 120 000 wymienilem jeden lacznik stabilizatora w ukladzie jezdnym i plyn LHM 5 litrow. To wszystko

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przesiadlem sie z silnika z turbina i brakuje mi jej mocno. silnik trzeba utrzymywac powyzej 3000 obrotow zeby pojad zachowywal sie przyjemnie. Praktycznie wiekszosc manewrow wyprzedzania wykonuje na 3 biegu, niestety przy 130 km/h konczy sie obrotomiesz i silnik dostaje czkawki. Cos za cos. Srednie spalanie jak sie pilnuje nie przekracza 6,2 na trasie przy 90 km/h

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Przesiadlem sie z Xantii , C5 jest w srodku glosniejsze. Mniej jest wewnatrz miekkich obic a wiecej palstiku, co moze miec wplyw, z powodu braku turbiny znacznie czesciej jezdze na nizszych biegach, w sumie jest nieco glosniej. Nie przeszkadza to w swobodnej rozmowie bez krzyczenia przy 160 na godzine na aoutostradzie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Wszystko jest na swoim miejscu , 3 tygodnie po kupnie facet wjechal mi w tylek skoda, wybil sobie swiatla i oderwal mi tablice rejestracyjna, myslalem, ze mam samochod "do roboty". Zderzak sie tymczasem odgial i nie bylo sladu. Tylko tablica do przyczepienia.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Szerokie slupki tylne troche przeszkadzaja w patrzeniu do tylu, jednak lusterka boczne maja dwa katy, koncowka jest odchylona, co znacznie poprawia pole widzenia. Ogolnie jest 7.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Zadnych problemow, tepomat dziala, wszystkie urzadzenia rowniez, esp bez zarzutu, do tej pory zadnych sygnalow. nie mysle o elektronice ... poza spieprzonym od nowosci czujnikiem poziomu plynu do spryskiwaczy. To im nie wyszlo. Wciaz pokazuje ze jest pusto mimo ze jest pelno.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

spodziewalem sie ze te 150 koni bedzie lepiej wyciagniete z silnika, ciagle manipulowanie biegami mnie wkurza, tak jak krotka trojka. Moze to dlatego ze wczesniej jezdzilem z autem z turbina i to bylo po prostu co innego.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

spodziewalem sie wieszego spalania, rekord tego auta do 5,4 litra przy 85 km na godzine, przjechalem na rezerwie prawie 100 kilometrow do otwartej stacji.

Spalanie

autor opinii