Opinia Citroen C5 2.0 110KM (turbo diesel) kombi 2003r., ocena użytkownika (qdt)

Citroen C5 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 110KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 220 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 3936

Spalanie

duży samochód potrzebuje się bujnąć w mieście ciągłe stawanie i ruszanie robi swoje czasem udaje sie jechać z prędkością umożliwiającą spalanie na poziomie 4,7 L ale to nie trwa długo raczej na trasie jak się już bujnie można zejść nawet koło 5,5 ale to jest jazda tak koło 100 a ciężko czasem tak utrzymać chyba że jest tempomat.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
7.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

w szczególności na zawieszenie hydro czy nie posiada wycieków jak się zachowuje podczas podnoszenia i opuszczania, oraz tylną szybę na grzejność tzn czy grzeją wszystkie paski lubią się utleniać i jeśli mamy otwierana tylnia szybe w kombii to jesli niema przepływu prądu to jej poprostu nie otworzymy (nowa 870zł), często psuje sie silniczek od tylnich spryskiwaczy cena 50zl można wymienic samemu w ok 2h ,po zatym czy samochód posiada wersje silnikowa z FAP czy bez jest to dosc istotne przy dalszej eksploatacji , drgająca kierownica niektóre C5 tak już poprostu mają oraz piszczenie w klockach hamulcowych też przypadłość nie oznaczająca nic złego i jak to przy kupnie samochodu :)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na to samo co w innych samochodach . DBAĆ DBAĆ DBAĆ (nie giąć wsadzić w okładkę a będzie długo służyć) ;)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

raczej komuś kto potrzebuje samochodu dużego na trasy lub dla rodziny 4 osobowej nie jest to samochód do wyścigów i jak to diesel wymaga traktowania

Ocena ogólna

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

świetne duże i wygodne auto lubi mieć anomalia usterkowe ale to jak każdy samochód zawieszenie hydro przydatne na wybojach nie trzemy o podłogę usterki albo błache albo konkretne jak dotąd 2 przepalone żarówki

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

duży samochód i spora waga robi swoje choć nie jeden może oglądać tył C5

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

cichy dość jak na diesla francuz dość miękko wybiera dziury na naszych beznadziejnych duktach , fotele przednie wygodne z podłokietnikami siedzi się jak w domowym fotelu świetne na trasy ze względu na sporą wagę dobrze sie klei drogi dodatkowa funkcja tego samochodu to obniżanie zawieszenia powyżej 110km/h naprawde sie przykleja przy zalecanych oponkach 205/65 , hamowanie awaryjne z 4 osobami 8 załanczają sie swiatła awaryjne oczywiście

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

z przodu jak na taki duży samochod sporo miejsca z tylu też nie jest żle no chyba ze siedza sami 2 metrowcy to chyba tylko w busie będzie wygodnie, obsługa dość prosta komputer sterowany z gałki wycieraczek oraz pilot do radia przy kierownicy ułatwiają życie schowek duży podswietlany jest ok materiały to w większości welur i plastyki , bagażnik dość ogromny z praktycznie prostą klapą pojemny w sedanie zresztą też niema co narzekać 4 osoby + bagaże spokojnie się pomieszcza , co do karoserii tu i owdzie jakies delikatne kwitki sie pojawiaja ale przeważnie na klapie gdzie najwięcej brudu osiada przy zawirowaniach powietrza.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

2 strefowa klima bez problemu sobie radzi z dużym wnętrzem zimą ogrzewanie też jest ok. oparowywanie szyb dobre

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

co do przodu ogromna szyba daje wiele możliwości lecz dość szerokie słupki troszkę potrafia przysłonic czasem caly samochód jadąc z boku więc raczej trzeba uwazac zeby sie nie zdziwic ze nagle samochód nadjechal , widocznosc do tylu dobra spore szyby wycieraczka z tyłu lusterko wsteczne z funkcją nocna boczne szyby kombii widac we wstecznym lusterku tzw martwe punkty sa tam widoczne.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

bezpieczniki , i żarówki poztym żadnych problemów nie stwierdziłem trzeba jednak przyznać że samochód ten rządzi sie swoimi prawami i wszystko sie moze zdazyc.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

w zależności gdzie się to robi ASO - magik oraz części używki org, nowe org, zamienniki rozrząd z wymianą ok 500zł u znajomego w UK części są tam tańsze niż w polsce. Natomiast na rachunku z ASO w UK za wymiane klamki drzwi 102 Ł

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

:) tylni spryskiwacz szyby i jej ogrzewanie słaba jakość pasków przewodzących

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

ogólnie pozytywów jest sporo ale francuza trzeba lubieć wykończenie wnętrza dość przytulne nie jest twarde materiały normalnej jakości jak do tej pory niema przetarć na fotelach , miękki można wyciągać całkowicie tylne siedzenia i mamy wana :) , klapa duża z tyłu łatwy załadunek dzięki opuszczanemu tyłowi z bagażnika , czujniki deszczu zmierzchu , podnoszone zawieszenie , dość dobrze trzyma się drogi .

Komfort jazdy

autor opinii