Opinia Citroen C5 1.8 127KM (benzyna+gaz) hatchback 2007r., ocena użytkownika (24ry)

Citroen C5 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 127KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 76 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2014-12-26

liczba wyświetleń: 4303

Spalanie

Wartości spalania podane mało precyzyjne przy LPG nie zwracam właściwie na to uwagi! Na zbiorniku 40l przeważnie robię 360km w mieście warszawie. Nie jestem spokojnym kierowcą i odpalanie jest z automatu na etylinie.
benzyna
gaz
Miasto
11.00
12.00
Trasa
7.00
7.00
Cykl mieszany
8.00
9.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Standardy, czy nie był wypadkowy, czy był regularnie serwisowany.Zawieszenie hydrauliczne jest chyba najbardziej nieawaryjnym elementem tego samochodu a tylko to różni go od innych. Elektronika , nagłośnienie i cały szereg innych podzespołów jest niemiecka.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie widzę szczególnie innych zasad niż w autach innych marek.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

> 40-stki bez zacięcia sportowego.

Ocena ogólna

Samochód zdecydowanie wart zakupu biorąc pod uwagę wartość zakupu/wyposażenie. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, nietuzinkowy, pakowny, wygodny, bezawaryjny w moim przypadku, koniec produkcji w tym nadwoziu b.bogate wyposażenie jak na polski salon, 9 poduszek powietrznych, bluetooth, sensory parkowania przód tył, tempomat, 2 strefowa aut. klima, czujniki deszczu, zmierzchu,składane elekt lusterka zew. z funkcją automatycznego ustawienia do cofania i cała kupa innych pierdół. których nie będę wymieniał. Jedyną wadą w moim przypadku jest nietrwałe poszycie foteli, pęka gąbka w skrzydełkach trzymania bocznego fotela kierowcy /obcieranie przy wsiadaniu/tapicerka jest integralnie klejona z gąbką trzeba wymienić wymienić całość /element oparcia/ trudno trafić taką samą tapicerkę w używanych a koszt nowej kosmiczny. Niby pierdoła ale wkurza.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Czuły na boczny wiatr przy prędkościach powyżej 100km/h.przy dużych prędkościach > 160km/h. bywa to mało przyjemne.Układ kierowniczy precyzyjny jest czucie nawierzchni w kierownicy, wypośrodkowane wspomaganie.Hamulce bardzo przyzwoite z dobrym ogumieniem, dobrze działający systemem wspomagania nagłego hamowania, ABS ok, ogólnie system wydajny. Przy czujnikach przód tył zero problemów z parkowaniem. Widoczność normalna dla rodzaju nadwozia.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Dobra elastyczność na 4/5. 1/2/3 czapki z głowy nie zrywa ale jest przyzwoicie. Przyjemny pomruk silnika przy przyspieszaniu. Nie jest to zawalidroga ale i nie auto z zacięciem sportowym, samochód dla francuskich zgredów , choć jak mu się przytnie to jedzie w miarę przyzwoicie. Ten silnik przy tej masie uważam że i tak świetnie sobie radzi.Nie należę do spokojnych kierowców niekiedy brakuje z 20KM. Pewnie lepsza jest jednostka 2.o litra ale nie mam porównania. Silnik bezawaryjny świetnie współpracuje z LPG. Drążek zmiany biegów ok, ale nie nadaje się do szybkich zmian.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie bez zarzutu. trzeba się przyzwyczaić jeśli nie ma doświadczeń z francuskimi samochodami. Jest miękkie wychyla się ale tor jazdy utrzymuje precyzyjnie/ musi być dobre ogumienie!/ ten silnik jest za słaby z założenia nie ma wymuszenia utwardzenia zawieszenia, jest w V6 i chyba niektórych >2.0 litra. Fotele jest podłokietnik nie ma regulacji lędźwi i odwrotnie, przy dobrym ustawieniu bez regulacji lędźwi jest ok. ale trzeba poeksperymentować.Fotele tylne ????? chyba ok. miejsca dużo nie jeżdżę jako pasażer. Powyżej 120km/h. silnik jest hałaśliwy we wnętrzu choć rozmawiać można bez krzyczenia ale mogłoby być ciszej.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń ok.Ergonomia ok. Poza panelem sterowania tablicy pod radiem małe guziczki, słabe podświetlenie, nie są najlepiej widoczne dla ludzi z +2,5. podobnie z wyświetlaczem.materiały wykończeniowe przyzwoite choć niekiedy coś bywa trzeszczy ale ogólnie ok. Brak uchwytów na picie!. Dużo schowków. Nadwozie nie porywa ale jest oryginalne w swojej formie i na naszych drogach nie tuzinkowe. Tylna kanapa dzielona, otwór na długie przedmioty, brak możliwości rozłożenia foteli na płasko.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie sprawne i wydajne/ 2 strefowe/. Choć przy mrozach trzeba poczekać na rozgrzanie płynów.Szkoda że brak szyby przedniej ogrzewanej elektrycznie. Duża powierzchnia do skrobania.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Nie narzekam na widoczność. Jest w normie dla rodzaju nadwozia.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Często przepalają się żarówki z przodu. Niekiedy wyświetla errory . Ale nie zdarza się to zbyt często.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Duże przeglądy serwisowe w ASO cenowo nie odbiegają od innych marek. Naprawy nie autoryzowane ale w oparciu o dobrej jakości albo oryginalne podzespoły są naprawdę do przyjęcia, opinie o wysokich kosztach naprawy tego auta są zupełnie bezpodstawne. Przejechałem 50000 km, żadnej usterki, poza pierdołami takimi jak żarówki, drążek stabilizatora prawy przód a więc elementy typowo eksploatacyjne.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wiedziałem co kupuję więc zaskoczony negatywnie niczym raczej nie byłem

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zawieszenie, wyposażenie i komfort jazdy to główne zalety tego samochodu. Choć i koszty eksploatacji biorąc pod uwagę koszt zakupu są bardzo zadowalające. W związku z tym że C5 nie jest autem powszechnym u nas i z założenia do jazdy dystyngowanej i wygodnej/rodzinnej/ choć ja sam jeżdżę, nie trudno kupić egzemplarz w naprawdę dobrym stanie technicznym. Nie zajeżdżone. Za bardzo niewielkie pieniądze. Polecam.

Komfort jazdy

autor opinii
juras