Opinia Citroen C5 SX 2.0 2,0 HDI 138KM (olej napędowy) hatchback 2005r., ocena użytkownika (25r1)

Citroen C5 SX 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 2,0 HDI 138KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 330 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 9 lat

data oceny: 2018-06-25

liczba wyświetleń: 1699

Spalanie

Może wydać się to śmieszne ale w mieście przy normalnej jeździe auto pali mniej niż w trasie. W trasie też może palić mniej ale pod warunkiem jazdy zgodnie z przepisami, a najlepiej do 100km/h wtedy spalanie będzie ok 5L/100km. Przy 140-150km/h i więcej spalanie rośnie od 6L-7L /100km. Najefektowniej i ekonomicznie to ok 130km/h
diesel
gaz
Miasto
5.70
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na pewno jak u wszystkich aby był bezwypadkowy i sposób eksploatacji. To najważniejsze elementy które w późniejszym casie dadzą tego wynik. Przebieg tu gra małą rolę ponieważ silniki są bardzo żywotne a w aucie nie ma co się za bardzo psuć.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

hmm. cóż mam tu napisać ? może na powietrze w kołach ?

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód jest raczej do normalnej jazdy nie rajdowej. Masa pojazdu i wygoda którą można się delektować jest sprzeczna z ostrą i narwaną jazdą. Komfort jazdy sam powoduje że nie ma się ochoty szarżować a dostojnie pokonywać kilometry.

Ocena ogólna

Ciężko jest mi powiedzieć jakie posiada wady. Na pewno jakieś niedogodności posiada do których zapewne się przyzwyczaiłem. Jednak ciągle porównując je z innymi autami (nawet dużo nowszymi)co do wygody, ergonomii, spalania, awaryjności cały czas się przekonuję że nie zamienił bym go na żaden inny. Czas jaki posiadam i użytkuje ten samochód chyba mówi sam za siebie.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Samochód bardzo wygodny. Trzyma się nawierzchni, kierownica działa precyzyjnie. Nie mam żadnych zarzutów oprócz trochę zbyt małego promienia zawracania ale cała reszta rekompensuje tę może nie niedogodność ale różnicę w stosunku do innych aut.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Do silnika nie można się przyczepić. Jeżeli ktoś mówi coś złego to po prostu grzeszy. Co do przyspieszania to są różne wymagania jednemu wystarczy 1,6 (jak dla mnie za słaby) a innemu 3,0 nie wystarcza. Według mnie 2,0 138km jest to silnik idealny jeżeli chodzi o dynamikę i spalanie. Pedał gazu jest czuły i przyspieszenie znakomite.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Tu chyba nie trzeba nic pisać. Wiadomo że zawieszenie jest wygodne i mało awaryjne ze względu na prostotę. Dlatego koszt eksploatacji jest znikomy. Co do hydrauliki to do bajek można wrzucić jej awaryjność. Ten mit rozpowszechnili chyba "mechanicy" którym kilka rurek więcej, takich jak w ukł hamulcowym stwarza ogromny problem

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca, mnóstwo schowków i kieszeni. Bagażnik duży i pojemny. Zegary czytelne. Rozwiązanie manetek tempomatu i sterowania radiem nie wyobrażam sobie aby było inaczej. Kierownica skórzana ale skóra nie jest wytrzymała, tak jak i uchwyty drzwi które jakby się rysowały. Reszta bez zarzutu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jak dla mnie jest b, dobrze i nie wiem co tu chwalić czy negować.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bardzo dobra widoczność z przodu i w lusterkach wstecznych jak i przez tylną szybę. Nie wiem jak w kombi ale w hatchbacku jest idealnie. W nowszym modelu C5X7 jest już z tym dużo gorzej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Przez te całe lata eksploatacji nie miałem żadnych problemów. Jedynym mankamentem są żarówki H7 ale jak czytam to jest to przypadłość samych żarówek nie samochodu. Wymiana żarówki mijania z prawej strony stawia spore wyzwania.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Naprawdę mało awaryjny model. Koszty napraw są bardzo rozbieżne i wszystko zależy z jakich usług się korzysta. Rozbieżność cenowa usług sięga x 3. Jak ktoś się rozglądnie to usługi napraw nie są droższe od naprawa Poloneza ale na pewno dużo rzadsze niż w innych autach. Wszystko zależy od tego jak i gdzie było eksploatowane auto oraz jaki ma przebieg ale nie na liczniku.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie, komfort, przestronność oraz cena to atuty którym innym producentom jest ciężko sprostać. Zawsze któregoś elementu będzie brakować

Spalanie

autor opinii
Piotr