Opinia Citroen C5 Break SX 2.0 HDI 90KM (turbo diesel) kombi 2003r., ocena użytkownika (2ps)

Citroen C5 Break SX 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi
silnik: 2.0 HDI 90KM (turbo diesel)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 110 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 4 lata
data oceny: 2008-02-09
liczba wyświetleń: 5846

Spalanie
 
  diesel gaz
Miasto 7.70 -.--
Trasa 6.40 -.--
Cykl mieszany 7.10 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Auto przesycone elektroniką, jak każde nowe. Ma nawet wskaźnik naładowania akumulatora. Bez prądu - umarł w butach. Auto ma zabezpieczenie przed taką sytuacją. Po 30 min. na postoju wyłącza wszystko, nawet oświetlenie wnętrza. Raz rozładowałem akumulator lodówką turystyczną włączoną do gniazda w bagażniku.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Czyste szyby, reflektory i paliwo w baku. Wycieraczki polecam bezszkieletowe. By podnieść wycieraczkę kierowcy, trzeba je ustawić w pozycji pionowej. Jest na to odpowiedni sposób, ale zimą, gdy wszystko zamarznięte, jest to niemożliwe. Dlatego wycieraczki bezszkieletowe da się łatwo oczyścić z lodu, a jak cichutko pracują.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Każdemu, a na pewno jako auto rodzinne lub do długich podróży.
Ocena ogólna
Ogólna ocena: DUŻY, BEZPIECZNY i LUKSUSOWY. Do tej pory mało kto może mnie zaskoczyć wyposażeniem, nawet w najnowszych samochodach. Najlepszy samochód jaki miałem w życiu. Piąty rok użytkowania i ciągle go chwalę. WADY: czujnik deszczu - czasami mnie wkurza,ale przy pochmurnej pogodzie lub jeździe w trasy, zawsze go włączam. Gdy ktoś chlapnie na szybę np. z kałuży nie ma momentu paniki. Wycieraczki momentalnie zadziałają. Jeśli dalej tak będzie, zostawię go mojemu dorastającemu synowi (jeszcze 3 lata). Nigdy nie przejmuję się opiniami fanów niemieckich aut, bo mają inne oczekiwania. Wielu ludzi przekonałem już do Citroena. Najlepszą ocenę słyszałem w programie TOP GEAR. (Dla niewtajemniczonych: program jest angielski i francuskich wyrobów tam się nie chwali.)Testowali tam C6 i BMW 5 nówki. Trzeba było widzieć ich miny. Test polegał m.in. na nakręceniu relacji z gonitwy koni, a kamera umieszczona była na dachu auta. Jazda odbywała się drogą wzdłuż toru - same wyboje. Film z Citroena to film akcji, z BMW to drgawki.
Ocena ogólna
10 / 10
Układ jezdny
Pierwszy raz mam auto z hydro-pneumatycznym zawieszeniem. Jest genialne. Nierówności możesz usłyszeć, ale ich nie czujesz. Na wyboistych drogach widzisz ludzi jadących 30-40, a Ty jedziesz 70-80 i dziwisz się: \\\\\\"Co oni robią?\\\\\\" Popatrz, jak pracują tamte zawieszenia. Zawieszenie wystarczająco twarde i zarazem komfortowe. REWELACJA!
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
10 / 10
Parkowanie
5 / 10
Napęd
Przyspieszenia spodziewałem się lepszego, ale miałem okazję jeździć nowym modelem z unowocześnionym silnikiem. \\\\\\"Kopara\\\\\\" opada. Przy spokojnej jeździe przy 70 km/h wrzucam 5-tkę i zapominam o biegach. Przy niskich obrotach, trzeba pamiętać o redukcji przy wyprzedzaniu. Praktycznie od 85 km/h auto daje sobie radę w każdej sytuacji.
Elastyczność
8 / 10
Skrzynia biegów
10 / 10
Silnik
8 / 10
Przyspieszenie 0-100km
8 / 10
Przyspieszenie 60-120km
9 / 10
Przyspieszenie 80-120km
10 / 10
Komfort jazdy
Nie ma znaczenia, czy samochód jest obciążony czy nie. Tył NIGDY nie siedzi. Nie odczułem przechyłów z powodu obciążenia, czy zakrętów. Poprzednie auta, a miałem ich kilka, wymieniałem po 4 latach z przebiegiem ok. 100 000 km. Musiałem wymieniać amortyzatory, bo na \\\\\\"sprężynie\\\\\\" nie cierpię jeździć. W tym: wymieniłem drążki stabilizatora i jak nówka. Nic nie trzęsie, a naprawa w cenie jednego amortyzatora. Jeżdżę 5-ty rok i nie zamierzam go jeszcze zmieniać.
Resorowanie bez obciążenia
10 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
10 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
9 / 10
Wyciszenie
9 / 10
Nadwozie i wnętrze
Mniej interesuje mnie auto z zewnątrz ( choć C5 mi się bardzo podoba), a bardziej funkcjonalność i wygoda wnętrza. W C5 wsiadasz i wszystko jest tam gdzie się spodziewasz. Miejsca wszędzie dość i dużo schowków. Nawet są szuflady pod siedzeniami z przodu i podzielony, klimatyzowany schowek przed pasażerem z miejscem na napój 1,5 l. Oświetlenie wnętrza - każdy pasażer może mieć oddzielne. Zapalenie tylnych lampek przez pasażerów nie przeszkadza przy nocnej jeździe.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
9 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
10 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
8 / 10
Możliwość aranżacji
10 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronic sprawuje się rewelacyjnie. W lecie, przy nagrzanym samochodzie, temperatura spokojnie spada bez włączonych na maxa wentylatorów i wiania po twarzy i nogach. Chwila cierpliwości i jest przyjemnie. Zdarza mi się wtedy wyłączać klimatyzację, otworzyć wszystkie okna i jazda. POSŁUCHAJCIE DŹWIĘKU SILNIKA NA ZEWNĄTRZ! Bardzo przyjemny gwizd. Po tak wywietrzonym samochodzie włączam klimę i zamykam szyby.
Wentylacja i ogrzewanie
10 / 10
Widoczność
Lusterka boczne mogłyby być większe, ale to w końcu nie ciężarówka. Mam czujnik parkowania i to załatwia sprawę. Poza tym jak w każdym samochodzie.
Widoczność do przodu
7 / 10
Widocznośc do tyłu
6 / 10
Widoczność w lusterkach
7 / 10
Elektryka/Elektronika
 
Elektryka
0 / 10
Elektronika
0 / 10
Naprawy
 
Niezawodność
0 / 10
Koszty napraw
0 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
 
nic
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Jedyne co musiałem wymieniać to żarówki z przodu. Szlak może człowieka trafić jeśli ma to zrobić sam, a wymiana w serwisie to 50 zł. Jak słyszałem, dzieje się tak tylko w dieslach. Wymieniłem reflektory na ksenony. Ulga i zadowolenie. Prawie nie używam \\\\\\\\\\\\"długich\\\\\\\\\\\\" świateł i zawsze dobrze widzę co dzieje się na poboczu.
Niezawodność
autor opinii