Opinia Citroen C5 1.8 127KM (benzyna+gaz) hatchback 2007r., ocena użytkownika (24ry)

Citroen C5 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback
silnik: 1.8 127KM (benzyna+gaz)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 76 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 3 lata
data oceny: 2014-12-26
liczba wyświetleń: 2001

Spalanie
Wartości spalania podane mało precyzyjne przy LPG nie zwracam właściwie na to uwagi! Na zbiorniku 40l przeważnie robię 360km w mieście warszawie. Nie jestem spokojnym kierowcą i odpalanie jest z automatu na etylinie.
  benzyna gaz
Miasto 11.00 12.00
Trasa 7.00 7.00
Cykl mieszany 8.00 9.00
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Standardy, czy nie był wypadkowy, czy był regularnie serwisowany.Zawieszenie hydrauliczne jest chyba najbardziej nieawaryjnym elementem tego samochodu a tylko to różni go od innych. Elektronika , nagłośnienie i cały szereg innych podzespołów jest niemiecka.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Nie widzę szczególnie innych zasad niż w autach innych marek.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
> 40-stki bez zacięcia sportowego.
Ocena ogólna
Samochód zdecydowanie wart zakupu biorąc pod uwagę wartość zakupu/wyposażenie. Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, nietuzinkowy, pakowny, wygodny, bezawaryjny w moim przypadku, koniec produkcji w tym nadwoziu b.bogate wyposażenie jak na polski salon, 9 poduszek powietrznych, bluetooth, sensory parkowania przód tył, tempomat, 2 strefowa aut. klima, czujniki deszczu, zmierzchu,składane elekt lusterka zew. z funkcją automatycznego ustawienia do cofania i cała kupa innych pierdół. których nie będę wymieniał. Jedyną wadą w moim przypadku jest nietrwałe poszycie foteli, pęka gąbka w skrzydełkach trzymania bocznego fotela kierowcy /obcieranie przy wsiadaniu/tapicerka jest integralnie klejona z gąbką trzeba wymienić wymienić całość /element oparcia/ trudno trafić taką samą tapicerkę w używanych a koszt nowej kosmiczny. Niby pierdoła ale wkurza.
Ocena ogólna
10 / 10
Układ jezdny
Czuły na boczny wiatr przy prędkościach powyżej 100km/h.przy dużych prędkościach > 160km/h. bywa to mało przyjemne.Układ kierowniczy precyzyjny jest czucie nawierzchni w kierownicy, wypośrodkowane wspomaganie.Hamulce bardzo przyzwoite z dobrym ogumieniem, dobrze działający systemem wspomagania nagłego hamowania, ABS ok, ogólnie system wydajny. Przy czujnikach przód tył zero problemów z parkowaniem. Widoczność normalna dla rodzaju nadwozia.
Prowadzenie auta
8 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
9 / 10
Parkowanie
10 / 10
Napęd
Dobra elastyczność na 4/5. 1/2/3 czapki z głowy nie zrywa ale jest przyzwoicie. Przyjemny pomruk silnika przy przyspieszaniu. Nie jest to zawalidroga ale i nie auto z zacięciem sportowym, samochód dla francuskich zgredów , choć jak mu się przytnie to jedzie w miarę przyzwoicie. Ten silnik przy tej masie uważam że i tak świetnie sobie radzi.Nie należę do spokojnych kierowców niekiedy brakuje z 20KM. Pewnie lepsza jest jednostka 2.o litra ale nie mam porównania. Silnik bezawaryjny świetnie współpracuje z LPG. Drążek zmiany biegów ok, ale nie nadaje się do szybkich zmian.
Elastyczność
8 / 10
Skrzynia biegów
8 / 10
Silnik
9 / 10
Przyspieszenie 0-100km
7 / 10
Przyspieszenie 60-120km
8 / 10
Przyspieszenie 80-120km
9 / 10
Komfort jazdy
Zawieszenie bez zarzutu. trzeba się przyzwyczaić jeśli nie ma doświadczeń z francuskimi samochodami. Jest miękkie wychyla się ale tor jazdy utrzymuje precyzyjnie/ musi być dobre ogumienie!/ ten silnik jest za słaby z założenia nie ma wymuszenia utwardzenia zawieszenia, jest w V6 i chyba niektórych >2.0 litra. Fotele jest podłokietnik nie ma regulacji lędźwi i odwrotnie, przy dobrym ustawieniu bez regulacji lędźwi jest ok. ale trzeba poeksperymentować.Fotele tylne ????? chyba ok. miejsca dużo nie jeżdżę jako pasażer. Powyżej 120km/h. silnik jest hałaśliwy we wnętrzu choć rozmawiać można bez krzyczenia ale mogłoby być ciszej.
Resorowanie bez obciążenia
10 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
9 / 10
Fotele tylne
9 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
10 / 10
Wyciszenie
8 / 10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń ok.Ergonomia ok. Poza panelem sterowania tablicy pod radiem małe guziczki, słabe podświetlenie, nie są najlepiej widoczne dla ludzi z +2,5. podobnie z wyświetlaczem.materiały wykończeniowe przyzwoite choć niekiedy coś bywa trzeszczy ale ogólnie ok. Brak uchwytów na picie!. Dużo schowków. Nadwozie nie porywa ale jest oryginalne w swojej formie i na naszych drogach nie tuzinkowe. Tylna kanapa dzielona, otwór na długie przedmioty, brak możliwości rozłożenia foteli na płasko.
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
10 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9 / 10
Bagażnik
10 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
9 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie sprawne i wydajne/ 2 strefowe/. Choć przy mrozach trzeba poczekać na rozgrzanie płynów.Szkoda że brak szyby przedniej ogrzewanej elektrycznie. Duża powierzchnia do skrobania.
Wentylacja i ogrzewanie
10 / 10
Widoczność
Nie narzekam na widoczność. Jest w normie dla rodzaju nadwozia.
Widoczność do przodu
10 / 10
Widocznośc do tyłu
9 / 10
Widoczność w lusterkach
9 / 10
Elektryka/Elektronika
Często przepalają się żarówki z przodu. Niekiedy wyświetla errory . Ale nie zdarza się to zbyt często.
Elektryka
9 / 10
Elektronika
9 / 10
Naprawy
Duże przeglądy serwisowe w ASO cenowo nie odbiegają od innych marek. Naprawy nie autoryzowane ale w oparciu o dobrej jakości albo oryginalne podzespoły są naprawdę do przyjęcia, opinie o wysokich kosztach naprawy tego auta są zupełnie bezpodstawne. Przejechałem 50000 km, żadnej usterki, poza pierdołami takimi jak żarówki, drążek stabilizatora prawy przód a więc elementy typowo eksploatacyjne.
Niezawodność
10 / 10
Koszty napraw
10 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Wiedziałem co kupuję więc zaskoczony negatywnie niczym raczej nie byłem
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Zawieszenie, wyposażenie i komfort jazdy to główne zalety tego samochodu. Choć i koszty eksploatacji biorąc pod uwagę koszt zakupu są bardzo zadowalające. W związku z tym że C5 nie jest autem powszechnym u nas i z założenia do jazdy dystyngowanej i wygodnej/rodzinnej/ choć ja sam jeżdżę, nie trudno kupić egzemplarz w naprawdę dobrym stanie technicznym. Nie zajeżdżone. Za bardzo niewielkie pieniądze. Polecam.
Komfort jazdy
autor opinii