Opinia Citroen C5 exclisive 2.2 HDI 16V 133KM (olej napędowy) liftback 2002r., ocena użytkownika (k2n)

Citroen C5 exclisive 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback
silnik: 2.2 HDI 16V 133KM (olej napędowy)
skrzynia biegów: ręczna/manualna
przebieg: 130 000 km
liczba drzwi: 5
wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja
pochodzenie: krajowy
jeździłem/łam tym autem: 2 lata
data oceny: 2009-07-13
liczba wyświetleń: 3976

Spalanie
Mimo dużej pojemności i dość dużej masy (niemal 1500 kg) Samochód zadowala się nie wielką ilością paliwa pod warunkiem, że nie wkręca się na obroty powyżej 3tys. Wysoki moment obrotowy (315) uzyskiwany już przy 2000 obr powoduje, że jak chce się jechać ekonomicznie ale nie żółwim tempem to na prawdę nie ma z tym problemów.
  diesel gaz
Miasto 8.50 -.--
Trasa 6.00 -.--
Cykl mieszany 7.50 -.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Odpowiedź:Tak
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
Bez wiedzy mechanika i podłączeniu go pod komputer nic się samemu nie zrobi. Podkreślę jeszcze raz koniecznie podłączyć go pod komputer. Poza tym sprawdzić szczelność układu hydraulicznego co prawda bardzo rzadko się on psuje ale może się okazać, że akurat trafiło na ten model a naprawa tego elementu jest dość droga.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Auto jest bez obsługowe. Pamiętać tylko o dwóch rzeczach: 1. jakość paliwa - te silniki nienawidzą paliwa o słabej jakości zresztą jak wszystkie typu CommonRail. Naprawa jest bardzo kosztowna 2. Regularna wymiana oleju silnikowego (co 20 - 30 tys.) dedykowany pod samochody wyposażone w FAP tylko pełen syntetyk.
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Bardzo polecam osobą, które cenią sobie komfort podróżowania, niskie spalanie i dość dynamiczny i elastyczny silnik. To nie jest auto dla osób o sportowy zacięciu tym samochodem się płynie. Auto reprezentatywno-rodzinne.
Ocena ogólna
Jestem na prawdę zadowolony z zakupu A i nie przejmujcie się plotkami, że niby Hydraulika szwankuje to nie prawda po tylu latach sprzedaży okazuje się, że to akurat najrzadziej się psuje.
Ocena ogólna
9 / 10
Układ jezdny
Auto bardzo płynnie się prowadzi, wszelkie nierówności pokonuje niemal że nie odczuwalnie czego powodem jest hydroaktywne zawieszenie. Na zakrętach nie wyrzuca poza tym automatycznie dopasowuje twardość zawieszenia do drogi i prędkości. Parkowanie tylko 6 bo: 1. Bardzo słaby skręt 2. Mała widoczność z tyłu (ratują tu sytuację czujniki parkowania)oraz z przodu. Co do hamulców to ostatnio miałem okazję się przekonać o ich skuteczności na autostradzie jak ze 140 km/h musiałem natychmiast zwolnić do 0 km/h to zdarzenie spowodowało, że nabrałem jeszcze większego zaufania do mojego \"wieloryba\".
Prowadzenie auta
10 / 10
Układ kierowniczy
10 / 10
Hamulce
10 / 10
Parkowanie
6 / 10
Napęd
Silnik bardzo elastyczny w zasadzie nie odczuwa się żadnych negatywnych skutków jazdy na obrotach w wysokości ok 1200/minutę. Ciągnie już z dolnych zakresów a max moment obrotowy (315Nm) osiąga już przy 2000 obr/min. Jednak aby bardzo dynamicznie przyspieszyć należy to robić przy 2,5 -3, tys. obr.
Elastyczność
10 / 10
Skrzynia biegów
10 / 10
Silnik
9 / 10
Przyspieszenie 0-100km
9 / 10
Przyspieszenie 60-120km
9 / 10
Przyspieszenie 80-120km
9 / 10
Komfort jazdy
Jak już pisałem samochód posiada Hydrauliczne zawieszenie co powoduje, że nie ma dla niego znaczenia czy jedzie się samemu czy z kompletem pasażerów. Prześwit zawsze jest taki sam. Tylne fotele "tylko" 8 ze względu na to że dach szybko przechodzi w dół przez co osoby o wzroście powyżej 180 cm wadzę o podsufitkę. Wyciszenie jest ok silnika prawie nie słychać a i dziury ładnie tłumi.
Resorowanie bez obciążenia
10 / 10
Resorowanie z obciążeniem
10 / 10
Fotele przednie
10 / 10
Fotele tylne
8 / 10
Jazda z kompletem pasażerów
10 / 10
Wyciszenie
9 / 10
Nadwozie i wnętrze
Przestrzeń z przodu i jej fotele to tak jakby siedzieć w salonie na ulubionym fotelu prawdziwy luksus.Z tyłu tak jak pisałem wcześniej wysokie osoby mogą mieć problem z głową ale kolanami wadzić nie będą no chyba, że z przodu siądzie osoba o wzroście powyżej 190 cm. Wszystko jest pod ręką bardzo tu pomagają przełączniki przy kierownicy. bagażnik duży pojemny i foremny klapa bagażnika zatrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Materiały bardzo wytrzymałe i mimo, że auto ma już 7 lat nie widać większego zużycia choć (z powodu jeżdżenia po \"dziurawym\" Wrocławiu) trochę już słychać bardzo delikatne trzaski. Tylna kanapa rozkłada się w układzie 2/3 i 1/3 w bardzo prosty i szybki sposób. Karoseria to chyba największy plus mimo siedmiu lat nie wykazuje żadnych (tu ręka na sercu) ognisk rdzy. 5+
Przestrzeń z przodu
10 / 10
Przestrzeń z tyłu
8 / 10
Wygoda obsługi (ergonomia)
9 / 10
Bagażnik
9 / 10
Jakość materiałów i wykończenia
8 / 10
Możliwość aranżacji
8 / 10
Karoseria
10 / 10
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dwu strefowy. Jak się o nią dba to bardzo umila podróżowanie.
Wentylacja i ogrzewanie
9 / 10
Widoczność
Duże gabaryty i klockowata konstrukcja powoduje, że z tą widocznością jest różnie. Mimo to tragedii nie ma.
Widoczność do przodu
8 / 10
Widocznośc do tyłu
7 / 10
Widoczność w lusterkach
9 / 10
Elektryka/Elektronika
Z elektryką w tym samochodzie jeszcze nie było, wiem to samochód od nowości w rodzinie więc innej oceny dać n ie mogę. Co do elektroniki no to jest pięta Achillesowa C5 miałem już z nią problemy zwłaszcza z czujnikiem wysokiego ciśnienia w układzie paliwowym. Poza tym komputer, rzadko a nawet bardzo rzadko, ale jednak potrafi nagle się zresetować co nie jest przyjemne podczas jazdy.
Elektryka
10 / 10
Elektronika
5 / 10
Naprawy
ASO Citroena należy do bardzo drogich u nas w kraju (trochę taniej wychodzi nawet za naszą zachodnią granbicą) do tego trzeba uważać bo serwis nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Ostatnio w rankingu AutoŚwiata serwis Citroena zajął 14 miejsce w Polsce (ostatnie)
Niezawodność
9 / 10
Koszty napraw
2 / 10
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Jak już pisałem elektronika tu trzeba uważać.
Inne
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
Już co prawda pisałem o zawieszeniu Hydraulicznym tu się płynie nie czuć nierówności a nawet i dziur. Zawieszenie samo reaguje na zmianę jakości drogi i samo się podnosi, przy szybkiej jeździe po równej drodze obniża się i twardnieje. Jak komuś za miękko na zakrętach może włączyć sobie tryb sport i ma twardy samochód. Poza tym, dzięki możliwości podniesienia zawieszenia możemy zaparkować wszędzie tam gdzie inni nie wjadą bez zniszczenia podwozia.
Komfort jazdy
autor opinii