Opinia Citroen C5 Hatchback (5-drzwiowy) Exclusive 3.0 V6 210KM (benzyna) hatchback 2004r., ocena użytkownika (pzx)

Citroen C5 Hatchback (5-drzwiowy) Exclusive 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 3.0 V6 210KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 110 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 2681

Spalanie

No cóż, jak się jeździ 210-konnym 3LV6 to należy się liczyć z tym że taki smok lubi wypić: średnio 14l/100km na trasie (po niemieckich autostradach) a przy prędkościach powyżej 180km/h to już 20l/100 km
benzyna
gaz
Miasto
18.00
-.--
Trasa
14.00
-.--
Cykl mieszany
16.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie kupować!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na portfel: małe, drobne naprawy, tu i tam, kosztują miesięcznie po kilkaset złotych. Rocznie to kilka tysięcy. Lepiej to od razu dołożyć i kupić jakiś prawdziwy samochód np. japoński, niemiecki, szwedzki...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nawet wrogowi

Ocena ogólna

Co chwila cos się psuje, odpada, zacina. Elektronika już też się sypie i jak tak dalej pójdzie to auto pójdzie na złom. No bo czy ktoś rozsądny to kupi? Dałem za niego 130 000 PLN Po pięciu latach jego wartość na giełdzie to 20 000.- Za rok może dostanę jeszcze 15 000.- Jak na 60 000 km to mógłbym taniej jeździć taksówką. O! mieć taka na stale przed domem z kierowcą na życzenie. To jest klasa a nie pałowanie się Citroenem C5 3LV6 Exclusive.

Ocena ogólna

2/10

Układ jezdny

Hamulce w C5 są skuteczne i to jest wszystko, co można o nich dobrego napisać. Hamulce w C5 piszczą. Piszczą przy prawie każdym hamowaniu i głośno. Stacje obsługi proponują na to kilka rozwiązań. Pierwsze i zalecane przez ASO to wymiana klocków hamulcowych. No tak, ale co parę tysięcy kilometrów???

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

2/10

Napęd

Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód. W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim się nie da lekko przyśpieszyć w mieście np. od 30 do 50 km/h. Jadę spokojnie i chce zmienić pas. Dociskam pedał gazu i nic. Dociskam dalej i dalej nic. Jeszcze trochę a on wtedy redukuje i wyrywa a wyjącym silnikiem że aż wstyd. W ASO mówią, ze to jest w normie. Za to przy zwalnianiu np. przed światłami skrzynia lubi stuknąć i to tak mocno, ze się całe auto zatrzęsie.

Elastyczność

2/10

Skrzynia biegów

2/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe - powymieniane. Łożyska przednich kół do wymiany po 50 000. itd itp.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięgnąć kierownicy.

Przestrzeń z przodu

4/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Głośno! Do 90 km/h da się jechać. Powyżej szum na nieszczelnościach drzwi i okien zaczyna dokuczać. Powyżej 160 mamy hałas jak w kabriolecie

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Baaaardzo kiepsko

Widoczność do przodu

4/10

Widocznośc do tyłu

2/10

Widoczność w lusterkach

4/10

Elektryka/Elektronika

Typowy Francuz. Elektronika z gadżetami i w salonie dealera to robi wrażenie. Ale natychmiast po wyjechaniu na ulicę zaczyna się psuć.

Elektryka

3/10

Elektronika

2/10

Naprawy

W momencie zakupu tak sobie liczyłem, że samochód o takich walorach (silnik, wyposażenie) i za taką cenę to nawet jeżeli po 6 - 8 latach nie dostane za niego tyle co bym dostał za Audi czy BMW, to i tak będę do przodu. No i okazało się, ze nie! Bo po tych 6 - 8 latach to ja już chyba nic (prawie) za niego nie dostanę a do tego czasu koszta napraw - te już poniesione i te które jeszcze przyjdą - będą wyższe niż gdybym kupił Lexusa.

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii