Opinia Citroen C8 elegance 2.2 16V 0KM (benzyna) van 2002r., ocena użytkownika (z9m)

Citroen C8 elegance 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 16V 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 96 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-09-11

liczba wyświetleń: 7629

Spalanie

Na trasie spala ok. 9l/100 pod warunkiem że nie korzystamy z autostrad, przy prędkości powyżej 130km/h spalanie wzrasta w przrażającym tempie
benzyna
gaz
Miasto
12.00
-.--
Trasa
11.00
-.--
Cykl mieszany
11.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

najlepiej nie kupować

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeżeli ktoś jest mechanikiem samochodowym lub posiadaczem warsztatu samochodowego to może zaryzykować

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Producentom

Ocena ogólna

Nie polecam nikomu tego modelu, chyba że ktoś lubi często bywać w serwisach. MOżna powiedzieć że w moim egzeplarzu zepsuło się wszystko, począwszy od drobiazgów jak niezamykające się drzwi boczne, rolety w oknach, klimatyzacja, pasek klinowy do silnika, który został rozwalony z powodu złego napinacza paska klinowego, co jak twierdzą Panowie z serwisu głównego Citroena w Warszawie mogło się zdarzyć podczas normalnej eksploatacji. Koszt naprawy wyliczony przez ASO 10900 PLN. To chyba wystarczy aby zniechęcić każdego, komu przemknie przez myśl chęć zakupu tego modelu....

Ocena ogólna

3/10

Układ jezdny

auto jest głośne, po 90 tys. kilometrów pojawiają się luzy na kierownicy, hamulce działają z lekkim opóźnieniem

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

3/10

Napęd

po przjechaniu 96 tys. km nastąpiło poluzowanie napinacza paska klinowego, w efekcie czego wkręcił się pod pasek rozrządu, który całkowicie wyrwał wraz z wszystkimi zaworami, tragedia. Samochód serwisowany w ASO zgodnie z wymogami producenta, awaria nastąpiła 2 miesiące po przeglądzie na 90 tys.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

1/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

myśl technologiczna foteli w 2-gim i 3-cim rzędzie to fiasko tego modelu, linki umożliwiające składanie i wyjmowanie tych foteli zepsuły się już sześciokrotnie

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

sposób zamontowania rolet w oknach beznadziejny, zerwały się już po 10 tys. km., aby je wymienić trzeba rozebrać boczne drzwi co daje koszt wymiany w ASO 1000 PLN

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

4/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja OK, po 50 tys.km gumy w przednich drzwiach nadają się do wymiany w przeciwnym razie tak wieje, że nawet latem pasażer musi jeździć z poduszką w celu ochrony nerek Ogrzewanie automatyczne uniemożliwia jazdę, chyba że ktoś cierpi na wadę układu krążenia i lubi wysoką temperaturę nawiewu na stopy, dla zdrowego człowieka nie do wytrzymania

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

obojętne od tego co się dzieje w samochodzi zawsze pojawia się komunikat o zbyt małym poziomie oleju, mam wrażenie że jest to jedyny wyświetlany komunikat. Pomiar ciśnienia w oponach również do bani, wyświetla się tak często bez powodu, że po 20 razie przestajemy na niego zwracać uwagę

Elektryka

7/10

Elektronika

2/10

Naprawy

Samochód totalnie nie dopracowany w szczegółach, ciągle coś się w nim psuje, producent zapraszał mnie 3 razy na zmianę oprogramowania w komputerze, zużywa ok 1l oleju na 1000 km, tak więc trzeba go ciągle uzupełniać, no i przeglądy co 30 tys. są niewystarczające, tzw. komplet dywaników dostarczony przez producenta pochodzi chyba z innego modelu bo nie ma ani jednego miejsca w samochodzie, do którego by pasował, o jakości nie będę się wypowiadać, bo po 96 tys. przebiegu w domu mam lepsz ścierki do podłóg.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
Beata