Opinia Citroen C8 Exclusive 2.2 130KM (olej napędowy) van 2006r., ocena użytkownika (22jk)

Citroen C8 Exclusive 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 130KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 102 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-07-27

liczba wyświetleń: 4201

Spalanie

Fajne spalanie, choc nie jest to samochod miejski.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jesli uzywany to na wszystko.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wylaczac od razu silnika (diesel), poczekac kilkanascie sekund az sie turbosprezarka uspokoi.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Duzej rodzinie na dlugie wyprawy. Konieczny moze sie okazac bagaznik dachowy.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Dobrze i komfortowo sie podrozuje, szczegolnie na dluszych trasach. Wspomaganie kierownicy nie zachwyca, kierownica moglaby lzej chodzic. Z uwagi na rozmiary auta parkowanie jest utrudnione. Bardzo sie przydaja czujniki parkowania. Obowiazkowe z tylu z przodu bardzo zalecane gdyz nie widac konca maski.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Z silnika jestem bardzo zadowolony. Cichy, malo pali w trasie, dobrze przyspiesza ze startu zatrzymanego, przy wyprzedzaniu tez ma zryw po redukcji biegu.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Tak jak pisalem w pierwszym punkcie auto bardzo komfortowe. Nie znam komfortu tylnych siedzen bo nie jezdze z tylu. W kazdym razie dzieci sie nie skarza (jezdza w fotelikach). Nie dalem oceny maksymalnej za resorowanie, bo uwazam, ze Octavia II ma lepsze.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Auto duze to i duzo miejsca z tylu ale przy trzech rzedach siedzen (a tak jezdze zawsze) szerokosc bagaznika jest porownywalna do bagaznika cinquecento. Na szczescie jest duzo wyzszy. Moze bylby akceptowalny ale brak w nim wieszakow na tylnych slupkach zeby zaczepic np. siatke z zakupami. Nie spoktalem sie z gumowa mata bagaznika do C8 przy rozlozonych trzech rzedach siedzen.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo szybko i dobrze schladza wnetrze. O ogrzewaniu trudno cos powiedziec. Zobaczymy zima. Klimatyzacja dwustrefowa dziala bez zarzutu.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Na trasie widocznosc jest wystarczajaca ale przy parkowaniu zdecydowanie ciezko jest wyczuc kiedy zdezak dotknie sciany. Czujniki parkowania bardzo sie przydaja.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Oprocz tego, ze szyba kierowcy nie zawsze chce sie zamknac i trzeba chwile pokombinowac to nie mam zarzutow. Czujniki cisnienia powietrza w kolach - porazka. Co chwile krzycza, ze jedno kolo przebite albo nie kontroluja cisnienia. Te opcje komputera wylacze przy nastepnej wizycie w warsztacie.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Naprawy w ASO bardzo drenuja kieszen choc jestem z nich zadowolony. Z tymi wiekszymi, krytycznymi dalej chyba bede do nich jezdzil. Z mniejszymi poszukam jakiegos warsztatu albo sam pokombinuje.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Elektronika, troche za duzo od niej zalezy.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Widoczność

autor opinii
Lucjan