Opinia Citroen C8 2.2 0KM (olej napędowy) van 2003r., ocena użytkownika (qtv)

Citroen C8 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.2 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-20

liczba wyświetleń: 3000

Spalanie

w zimie przy dynamicznej jeździe w mieście spalanie osiąga do ok.11,5 .Przy kpl.pasażerów w trasie przy spokojnej jeździe też w zimie ok 120-130 km/h ok.7,5l. Przy jeździe w trasie ok.90 km/h na komputerze pokazuje się spalanie 4,6-4,8 !!!
diesel
gaz
Miasto
10.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

przed kupnem koniecznie sprawdzić samochód w serwisie citroena lub peugeota.Na naszym rynku standardem jest cofanie przebiegów dlatego warto poprosić o podanie historii serwisowania, która częściowo dostępna jest w bazach danych producenta.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

każdemu po przekroczeniu 30 lat, kiedy szaleństwa ma się już za sobą.

Ocena ogólna

ogólnie polecam. fajne auto na wypady w większym gronie.dużo części zamiennych w zamiennikach oraz części używanych np.allegro

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

raz na jakiś czas problem z czujnikiem obecności korka wlewu paliwa.jest to poważny problem ponieważ niemożliwa jest automatyczna regeneracja filtra cząsteczek stałych, a w rezultacie konieczna wizyta w serwisie ponieważ silnik przechodzi w tzw, tryb awaryjny czyli osiąganie tylko 2500 obr/min

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

błyskawiczny system wypinania tylnych foteli.bardzo dobra możliwość konfiguracji ustawienia foteli.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

wycieranie lakieru przez uszczelki drzwi zarówno przednich jak i suwanych tylnych. po zamontowaniu kpl 7 foteli mało miejsca na bagaż.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie przy ustawieniu komfortowej temperatury dla kierowcy w ostatnim rzędzie jest zimno.Dla pasażerów 2-go rzędu występuje dodatkowa regulacja nawiewu-niestety działa średnio.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Jak do każdego samochodu trzeba się przyzwyczaić.Można nim wjechać w naprawdę niewielką lukę do parkowania.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Bardzo częstą awarią w tych silnikach po przejechaniu 150tyś km wzwyż jest przecieranie się wiązki silnika przez tzw.peszel (osłona wiązki)na wysokości osłon rozrządu.Zeby uniknąć zatrzymania pojazdu np.gdzieś w lesie po kupnie takiego auta polecam sprawdzenie w jakimkolwiek serwisie wiązki do której jest bardzo dobry dostęp nawet dla niewtajemniczonych. Mitem jest informacja o częstych awariach elektrycznie odsuwanych drzwi-tak mówią ci którzy sprzedają samochody bez elektrycznie otwieranych drzwi.w pierwszych modelach zapalała się kontrolka awarii airbag (2-gi lub 3-ci rząd foteli ) Problem polega na niewłaściwym połączeniu wiązek w okolicach przednich foteli Awaria do usunięcia raczej w autoryzowanej stacji .

Elektryka

8/10

Elektronika

5/10

Naprawy

w tym silniku pasek rozrządu potrafi nie dojechać do określonego przez producenta 120 tyś.km. pomimo nieprzekroczonych 5 lat (jak wiadomo nie tylko przebieg jest ważny) Drugi poważny mankament to brak możliwości wymontowania wtryskiwaczy (woda przedostająca się na silnik powoduje korozję ), które w przypadku awarii paska należy zdemontować, aby zdjąć głowicę.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

fajny, oszczędny, można spokojnie poddać go tuningowi-ten sam silnik montowany w modelach osobowych peugeota i citroena posiada 136 KM zamiast 128 KM (tylko oprogramowanie )

Napęd

autor opinii