Opinia Citroen Evasion 2.0 121KM (benzyna+gaz) kombi 1996r., ocena użytkownika (q5j)

Citroen Evasion 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 121KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 230 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 4275

Spalanie

Z instalacją gazową, sekwencyjną silnik zużywa zimą dużo benzyny, szczególnie w ruchu miejskim.
benzyna
gaz
Miasto
12.50
15.00
Trasa
7.50
9.00
Cykl mieszany
9.00
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Wiek i przebieg

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Sprawność instalacji elektrycznej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Do handlu i jazdy z ładunkiem na trasę.

Ocena ogólna

Nie polecam jako auta miejskiego.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Przestał działać ABS (prawdopodobna przyczyna to korozja elementów)

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 2.0 B to moim zdaniem pomyłka w tym samochodzie, paliwożerny, za słaby. Biegi bardzo krótkie. Żeby pojechać trochę szybciej trzeba przyzwyczaić się do "wycia na obrotach". Problemy z wolnymi obrotami, z którymi mechanicy i elektronicy nie potrafią sobie poradzić. Wycieki oleju z jak przy każdym tego typu silniku PSA.

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dość twarde. Widać, że nie projektował go Citroen. Z kompletem pasażerów i bagażem do wytrzymania. Fotele miękkie i głębokie. Brak regulacji wypukłości oparcia u kierowcy - dalsza podróż wywołuje ból pleców. Wnętrze dość "akustyczne" ja na busa przystało. Bardzo klekocą puste fotele na nierównościach. Jazda w "3 klasie" na ostatnim rzędzie siedzeń wymaga nie lada samozaparcia - trzęsie i rzuca.

Resorowanie bez obciążenia

3/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie to zmarnowana szansa. Z jednej strony bardzo obszerne w środku, z drugiej pozbawione półek, schowków i uchwytów. Nawet nie ma gdzie postawić kubka lub butelki z napojem (pomijam wgłębienia w otwartej pokrywie schowka przed pasażerem. Duży plus - odsuwane tylne drzwi i uchylne tylne okna. Po wymontowaniu (bardzo szybkim) tylnych foteli powstaje całkiem duża przestrzeń bagażowa. W mojej wersji bardzo brakowało regulacji oparcia tylnych foteli. Regulacja przednich wymaga mozolnego kręcenia gałką.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewania wydajne, klimatyzacja w upalne dni w "3 klasie" słabo odczuwalna. Nawiewy wyprowadzone z przednich drzwi na "2 klasę" efektownie wyglądają ale są słabo skuteczne. Duży plus - praktycznie nie parują szyby.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Masywny przedni słupek zasłania znaczą część drogi przy skręcie w lewo. Trzeba uważać, żeby nie zebrać pieszego. Widoczność do tyłu zasłaniają fotele i zagłówki "3 klasy". Lusterka wsteczne - porażka. Jak by ich nie ustawiać - źle widać, szczególnie przy cofaniu.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

2/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka podatna na korozję. Korodują nawet złącza w hermetycznych wtykach.

Elektryka

4/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Auto psuło się "złośliwie" w najbardziej nieodpowiednim momencie. Sprzęgło zajeździłem "na własne życzenie". Części tanie i ogólnie dostępne.

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Tylko kubatura wnętrza

Nadwozie

autor opinii