Opinia Citroen Saxo x 1.5 57KM (olej napędowy) hatchback 1998r., ocena użytkownika (23dp)

Citroen Saxo x 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 57KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 228 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2012-07-17

liczba wyświetleń: 3679

Spalanie

Spalanie poezja. Motor 1.5d, bez dupereli, turbin, kół dwumasowych, filtrów cząstek stałych - przy tak małej masie auta daje ładne możliwości jezdne i w dodatku nie wiele potrzebuje do szczęścia. Na baku 45 litrów przejadę 1200 kilometrów (trasa), na baku 45 litrów po mieście przejadę 950 - 1000 kilometrów. Niejeden pozazdrości takiego spalania :-)
diesel
gaz
Miasto
4.50
-.--
Trasa
3.80
-.--
Cykl mieszany
4.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Singlom lub Parom bez dzieci. Tym, co cenią sobie oszczędność bez ujmowania klasy i komfortu jak na tę klasę auta.

Ocena ogólna

Patrząc przez pryzmat innych aut tego segmentu, to żadna ibiza, żaden colt, żadna 106 czy clio nie dorównuje do saxo. Mam prawo się tak wypowiedzieć, bo jeździłem wszystkimi wymienionymi autami. Nie porównuję do większych i lepiej wyposażonych i bardziej komfortowych aut - przez pryzmat aut w tym segmencie oceniam Saxo najwyżej jak się da - bo lepszego auta miejskiego czy nawet w trasę z jednym pasażerem - jest idealne. Odwdzięczy się niskim spalaniem, niezawodnością i urokiem osobistym. Polecam!

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Bardzo dobrze się prowadzi. Czuły na boczne podmuchy wiatru.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Mały dieselek, więc nie można wiele wymagać - na światłach w pierwszych dwóch sekundach to nie jedno audi czy volvo zostawia w tyle :-) Skrzynia biegów mogłaby być lepsza - czeka mnie teraz wymiana, ale dopiero po 228 tys. kilometrów, więc nie jest jeszcze tak źle :-)

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

We dwie osoby jeździ się idealnie. Więcej miejsca z przodu niż w niejednym mercedesie. Przednie fotele mięciutkie, bardzo wygodne. Z kompletem pasażerów jedzie się bardzo topornie i jest mułowaty i tył bardzo siada, dlatego lepiej nie przeładowywać. Samochód idealny dla jednej osoby lub pary :-) Jedynym mankamentem jest wyciszenie, chociaż po wymianie maglownicy na gładkiej nawierzchni bajka :-) Powyżej 110 km/h słychać silnik, a radio trzeba robić głośniej :-)

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu idealna - dużo miejsca i równie dobrze rosły mężczyzna o wzroście 2 metrów będzie czuł się komfortowo z przodu. Przestrzeń z tyłu - nie wypowiadam się, bo nie jeżdżę. Bagażnik oceniłem maksymalną notą - nie ma co porównywać do większych aut - jak na tę klasę auta i jego wielkość 280 litrów bagażnik jest naprawdę konkretny w takim maleństwie. Przewoziłem damski rower górski przy złożonej tylnej kanapie, mój fotel jest maksymalnie odsunięty i komfortowo jechałem z pasażerem obok - więc takie małe saxo a i rower przewiezie! Jakość materiałów? No cóż - zmęczone plastiki trzeszczą, ale przecież to nie bentley. Karoseria - blacha ocynkowana - zero rdzy.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

No tutaj nie jest idealnie, ale też nie jest najgorzej. W lato bez klimy ciężko, słaby zimny nawiew. Ale za to nadrabia w zimę. Małe auto, szybko się nagrzewa i przy wielkich mrozach, można naprawdę szybko się spocić :-)

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność na maksymalnym poziomie. Widać wszystko i do tyłu i do przodu.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam w aucie elektryki - i bardzo dobrze, bo mam mniej napraw.

Elektryka

5/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Jak dbasz, to Saxo odwdzięczy się niezawodnością. Co 15 tys. kilometrów, wymiana oleju. Teraz mam do wymiany skrzynię biegów - ale miała prawo się przeziębić po przebiegu 228 tys. kilometrów - koszt? 350-500 złotych. Naprawy jak w ogóle jakieś są, to praktycznie nieodczuwalne dla domowego budżetu.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie tylko spalanie, wiele, wiele innych cech również.

Spalanie

autor opinii
eisenheim