Opinia Citroen Xantia Turbo CT 2.0 turbo 147KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (2mp)

Citroen Xantia Turbo CT 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 turbo 147KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 143 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 4430

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.90
-.--
Trasa
8.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Należy zwrócić uwagę, gdzie samochód był serwisowany. Lepiej aby samochód był opieką jednego mechanika niż serwisowany w wielu przypadkowych warsztatach.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na prędkościomierz, bo są fotoradary.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód typowo rodzinny, ale można się też pościgać.

Ocena ogólna

Kupiłem ten samochód jako 7-letni i użytkuję od 3 lat, przejechałem ok. 50kkm. Był to bardzo trafiony wybór i mam zamiar jeździć Xantią jeszcze przez kilka lat. Jak każdy używany samochód, wymaga trochę troski, aby utrzymać go w świetnej kondycji. W zamian z nawiązką odpłaca się wygodą podróżowania. Linia karoserii, bardzo nowoczesna 10 lat temu, również teraz nie budzi politowania jak to ma miejsce z innymi samochodami. Regulowane zawieszenie hydropneumatyczne z funkcjami jazdy sportowej i komfortowej robi wrażenie na użytkownikach wozów drabiniastych, korzystających z okazyjnego podwiezienia Xantią. Jest to duży samochód z dużym silnikiem, więc spala też niemało, ale z instalacją gazową z sekwencyjnym wtryskiem koszty eksploatacji są niższe niż dla samochodów z silnikiem diesla, więc warto zainwestować w porządną instalację LPG. Łączy się w ten sposób wszystkie zalety silnika benzynowego z niskimi kosztami eksploatacji typowymi dla diesli. Podsumowując - nietuzinkowy samochód dla ludzi lubiących wygodne życie.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Tan samochód łączy dwie, jakby niemożliwe dla innych, wspaniałe zalety - wysoki komfort podróży oraz precyzyjne prowadzenie. W samochodach amerykańskich też się "płynie" ale steruje się tym jak balią pełną wody, natomiast popularne samochody europejskie jak Fiaty, Vectry, Passaty i inne wynalazki, w porównaniu z Xantią to wozy drabiniaste. Xantia w prowadzeniu jest bardzo "damska" ale z dobrym silnikiem pomyka się po drodze, jak z mistrzynią tańca na parkiecie. Rewelacja!

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Każdy, kto jeździł samochodem z silnikiem benzynowyym z turbiną, wie, co to za frajda. Lubię to wgniecenie w fotel, gdy włącza się turbina. Po drodze pomyka się rewelacyjnie, każde muśnięcie pedału gazu wywołuje zdecydowaną reakcję. Znowu, jak w tańcu, trzeba być delikatnym - przecież to księżniczka ale za to z ikrą.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

To zadziwiające, jak szybko zasypiają dzieci na tylnych fotelach. Delikatne bujanie zamiast podskakiwania na nierównościach oraz mięciutka welurowa tapicerka robią swoje. Przedni fotel pasażera pozwala na wygodne odchylenie do tyłu oraz podniesienie siedziska, tak aby podeprzeć całe uda co sprzyja długiej komfortowej jeździe. Czy znacie to uczucie, gdy po wielu godzinach jazdy fotel staje się bardzo niewygodny - w Xantii go nie zaznacie. O fotelu kierowcy nie wspomnę, bo ten ma wszystkie regulacje i można go sobie wyregulować dokładnie do własnych upodobań.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu miejsca jest aż nadto, aby się wygodnie usadzić. Z tyłu również jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób dorosłych, ale i trzy też się zmieszczą bez ścisku. Dzieciaki mają za to dużo swobody. Jak każdy samochód, również Xantia ma swoje indywidualne rozwiązania, ale łatwo i szybko się opanowywuje lokalizację wszystkich pokręteł i przełączników. Dobrej klasy plastiki (nie skrzypią), miękka wykładzina welurowa i porządna jakość montażu zachęcają do korzystania z wnętrza samochodu. Uchylna tylna klapa i składane tylne fotele pozwalają np. na przewożenie w środku rowerków dziecięcych z dokręconymi kółkami bocznymi. Po co się męczyć z ich składaniem, skoro wchodzą w całości? Najważniejszą jednak zaletą nadwozia Xantii jest jej rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne - takiego ocynkowania u konkurencji można szukać długo i świec może zabraknąć. Z żalem patrzę na inne samochodowe wynalazki, niby dobrej klasy, niby młodsze, a już nadgryzione przez rdzę.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Działa dobrze, ale mogłaby działać szybciej przy zaparowanych szybach.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Wysoka tylna klapa bagażnika robi swoje - widoczność do tyłu jest częściowo ograniczona, ale lusterka zewnętrzne pomagają znakomicie.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

A ja płynę, płynę, płynę w siną dal.

Komfort jazdy

autor opinii