Opinia Citroen Xantia 1.8 110KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (q9t)

Citroen Xantia 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 110KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 196 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 13 lat

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 4092

Spalanie

Spalanie przy dynamicznej, ale nie sportowej jeździe jest na dobrym poziomie. Jeśli ktoś chce poszaleć to trzeba się liczyć ze spalaniem w granicach 12L/100km. jednak to autko nie jest stworzone do szaleństwa na drodze(chociaż wiele potrafi i np. Golfy GTI zostają daleko w tyle) to samochód do komfortowego i dostojnego przemieszczania się w mieście i na dalekich trasach.
benzyna
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan poduszek przednich siłowników i szczelność układu Hydro. stan tylnych nadkoli. Najlepiej kupować to autko z kimś kto DOKONALE je zna. Tylko tak osoba wyłapie zadbaną i wartą uwagi Xantię.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na pełny bak...i na poziom płynu LHM. Tylko tankować i cieszyć się z jazdy!!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Polecam ten samochód z czystym sumieniem. Lepszego auta w tej cenie i o tym komforcie i bezawaryjności nie znajdziecie! Citroen ma też tą zaletę, że nie jeżdżą nim dresiarze i nie lepi się do rąk złodziei.

Ocena ogólna

Zalet ma tyle, że trudno je spisać...napiszę o wadach. Nie ma uchwytów na kubki, bagażnik jest płytki i niezbyt dobrze działa ogrzewanie nóg. To po kilkunastu latach przyjaźni z Księżniczką wady które zauważyłem.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko prowadzi się pewnie. Nawet ostre zakręty można pokonywać z dużą szybkością. Hamulec wymaga przyzwyczajenia ze względu na bardzo mały skok. Jeśli ktoś wcześniej nie jeździł Citroenem z Hydro na pewno przy pierwszym hamowaniu zaryje nosem w kierownice. Układ hamulcowy jest wspomagany przez pompę LHM a co za tym idzie ostry jak brzytwa. Parkowanie, szczególnie tyłem wymaga wprawy ze względu na szerokie słupki boczne.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik jest bardzo elastyczny. Bez problemu można jechać 40km/h na 4 biegu i w razie konieczności na tym samym biegu rozpędzić się do 130. Skrzynia precyzyjna, biegi wchodzą gładko i nie haczą. Przyspieszenia nie są sportowe, ale w końcu to limuzyna średniej klasy. Jak na ciężar i pojemność silnika moim zdaniem są dobre. Nie ma obawy wyprzedzać kogoś w mieście lub na trasie.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Cóż...tutaj Xantia jest poza konkurencją!!! Na koleinach, muldach, dziurach...frunie nad drogą. Śpiący policjant pozostaje przez nią niezauważony. A im bardziej obciążona, tym lepiej się nią jedzie. Fotele wygodne i nawet po kilkuset kilometrach nie czuć zmęczenia, a co najważniejsze z bardzo trwałego weluru, który po kilkunastu latach wygląda jak fabrycznie nowy. Nie polecam Alcantary na fotelach, ponieważ nie jest tak trwała. W samochodzie do 130km/h jest cicho.Powyżej tej prędkości dochodzi do naszych uszu dźwięk pędu powietrza i pomruk silnika. Nie przeszkadza to w podróży i nie męczy.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni w tym aucie nawet dla kompletu pasażerów jest pod dostatkiem. Ergonomicznie też jest dobrze, chociaż pewne rozwiązania wymagają przyzwyczajenia, jak choćby klakson w dźwigni kierunkowskazu. Bagażnik jest duży i foremny, ale dosyć płytki ze względu na koło zapasowe znajdujące się pod podłogą. Jakość zastosowanych materiałów jest znakomita. Nawet po kilkunastu latach nie widać śladów zużycia. Karoseria znakomitej jakości ocynkowana obustronnie. Jeśli auto jest bezwypadkowe, nie ma żadnych oznak korozji.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Doskonała wentylacja i ogrzewanie. W mroźne dni ciepłe powietrze zaczyna wiać już po około 3 minutach. Po 10 w aucie panuje iście tropikalny upał.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

widoczności do przodu jest bardzo dobra. Cofanie wymaga przyzwyczajenia. Lusterka są w miarę duże i dobrze widać w nich co dzieje się za samochodem.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Wbrew powszechnym opiniom elektryka i elektronika nie jest w tych samochodach zawodna, pod warunkiem, że autko jest w dobrych rękach. Jeśli Xantia czuje się zadbana-jest idealnie. Jeśli trafi w ręce flejtucha-będzie grymaśna i awaryjna. Jak to Księżniczka:-)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność jest bardzo mała, jeśli autko jest serwisowane u fachowców. To wytrzymałe samochody ale wymagają opieki specjalisty. Jeśli będziemy je serwisowali w pierwszym lepszym warsztacie-znienawidzimy to auto. Dla członków Klubu Cytrynki są zniżki na części i serwisowanie, więc koszty są niewielkie.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie zauważyłem żadnych negatywnych cech tego auta.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort wiadomo, że jest nieziemski...a spalanie mnie zaskoczyło, bo to jednak dosyć ciężki samochód. jednak ma doskonały współczynnik oporu powietrza i stąd takie wyniki spalania.

Spalanie

autor opinii
Rafał