Opinia Citroen XM 3.0 V6 200KM (benzyna) liftback 1991r., ocena użytkownika (24rs)

Citroen XM 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 3.0 V6 200KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 260 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2014-12-25

liczba wyświetleń: 2957

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
13.70
-.--
Trasa
8.90
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jest tego bardzo dużo a im auto starsze tym lista dłuższa. W naszym kraju kupić to auto w dobrym stanie jest bardzo trudno. Wszystko co jeździ i jest wystawione na sprzedaż i nie jest w posiadaniu miłośników/kolekcjonerów raczej wymaga bardzo dużego nakładu pracy. Chcesz kupić XM-a koniecznie zrób to z pomocą ludzi którzy kochają te auta i maja wiedzę techniczną na na ich temat.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Trzeba pamiętać że nie wszyscy jeżdżą hydropneumatykami więc trzeba i tak mocno hamować przed progiem zwalniającym jak coś jedzie przed nami:)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ogólnie jest to bardzo fajny i oryginalny samochód. Nie można powiedzieć że to auto jak każde inne. Xm-a nie można porównać do praktycznie niczego. To wyjątkowy samochód w swoim wyglądzie i technice jaką w sobie posiada. Na chwilę obecną (j

Ocena ogólna

Super auto.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Moje auto jest całkowicie sprawne więc śmiało mogę stwierdzić że XM ma bardzo dobrze zaprojektowany układ jezdny. Układ kierowniczy posiada DIRAVI. Jest to wspomaganie ze zmienną siłą wspomagania kierownicy. Im wolniej jedziemy tym lżej obraca się kierownica która sama powraca na postoju po skręceniu kołami. Jeżeli układ hydro i jego aktywność jest sprawna to auto jest stabilne i prowadzi się bardzo pewnie. Prowadzenie auta jest wręcz porównywalne z jazdą autem sportowym. Polecam film na Youtube z takiego testu. Slalom Test - Lotus Elan, Ford Scorpio, Citroën XM link: https://www.youtube.com/watch?v=vQrGcIQKMvs Hamulce jak projekt z przed 25 lat całkiem ok. Na uwagę zasługuje hamulec pomocniczy na koła przednie uruchamiany lewą nogą. Działa na koła przednie co powoduje że jest bardzo wydajny. Nogą możemy go bardzo mocno zaciągnąć co powoduje że auto zatrzymuje się podobnie jak przy użyciu zasadniczego hamulca. Jak ktoś nie wie o czym pisze to niech zaciągnie ręczny na tył w swoim aucie podczas jazdy. Skok do rowu gwarantowany.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Posiadam najmocniejszą wersje Xm jaka była dostępna. Przy 200 km pod maską już się nie jeździ tylko lata. Zostawiłem na światłach już wiele sportowych i silnych autek. Na trasie też wyprzedza się jak rajdówką. Silnik jest bardzo elastyczny i ma dużo dynamiki. Doskonale brzmi i ma łańcuch rozrządu którego się nigdy nie wymienia. Krążą opinie że jednostka 3.0 24v ma słabe smarowanie wałków rozrządu i się zacierają lecz u mnie na śmierć mu się nie zanosi. Skrzynia biegów pod ten silnik całkiem dobrze dobrana i bardzo trwała.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Układ hydropneumatyczny to jedyne seryjne zawieszenie które może zaoferować wyskoki komfort podróżowania. Nie ma tu znaczenia jak obciążymy pojazd. Jazda na przednich fotelach bardzo wygodna. Są bardzo dobrze wyprofilowane i optymalnie miękkie. W moim aucie pokryte alcantarą i niemal całkowicie regulowane elektrycznie łącznie z podgrzewaniem. Wyciszenie- szału nie ma ale jest dobrze.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Wnętrze bardzo obszerne zarówno z przodu jak i z tyłu. Dla wszystkich naprawdę wystarczy miejsca. Dlatego XM doskonale nadaje się na długie trasy. W tym aucie występuje razem z popielniczkami do 13tu schowków. Stanowisko kierowcy obłożone przełącznikami wyświetlaczami i kontrolkami aż miło. Rozmieszczenie różnych włączników w dobrych i widocznych miejscach (pierwsza seria z jednoramienna kierownicą) Przy dwuramiennej pewne włączniki faktycznie są zasłonięte. Bagażnik bardzo ustawny, składane asymetrycznie tylne siedzenia i bez głupiej miski na koło zapasowe przez co nie musimy wyjmować bagaży jak złapiemy kapcia. Jakość materiałów typowa dla aut z tamtych lat czyli bardzo trwała i estetyczna. Karoseria o bardzo kontrowersyjnej sylwetce i niskim współczynniku oporu powietrza. Bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jest kilkanaście kratek z które można znaleźć tam gdzie są potrzebne i jest z nich pożytek. W moim aucie jest klimatronik. 25 lat i wciąż wszystko działa. Może da tego że w systemie wentylacji jest najmniej podzespołów boscha. Po otworzeniu bagażnika dodatkowa tylna szyba zapobiega zmianie temperatury w przedziale pasażerskim. Ps. nigdzie więcej tego rozwiązanie nie spotkałem.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jestem wysoki więc widzę dobrze we wszystkich kierunkach.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Krąży opinia że Xm ma duże problemy z elektryką. Chyba coś w tym jest, bo jednak w tym aucie jest naprawdę dużo wyposażenia sterowanego elektrycznie. Podobno w pierwszej serii 89-94 elektryka sprawiała problemy. Ja mam właśnie starszą wersję i nie mogą powiedzieć że mam z nią problemy. Problemem generalnie jest jakość kostek/złączek produkcji bosch które z czasem nie kontaktują.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Ogólnie części nie brakuje. Jest dużo nowych i używanych z rozbiórek. Problem zaczyna się gdy chcemy kupić coś nowego do hydrauliki. Części nowych do hydrauliki jest po prostu brak.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii