Opinia Citroen Xsara Break 2.0 HDI 109KM (olej napędowy) kombi 2003r., ocena użytkownika (h6n)

Citroen Xsara Break 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 HDI 109KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-07-09

liczba wyświetleń: 4617

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan tylnej belki skrętnej.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim tym, którzy zastanawiają się nad kupnem tego auta.

Ocena ogólna

Cało kształt oceniam na 8. Auto naprawdę bardzo przyjemne. Duży plus za automatyczną skrzynię biegów coś pięknego w Poznańskich korkach, oraz tempomat, który już nie raz miałem okazję użyć na trasie i podczas wyjazdów za granicę (tą zachodnią). Dodatkowym plusem jest to, że auto posiada 4 poduszki powietrzne, oraz dodatkowe wzmocnienia w drzwiach, wzmocnione słupki i wzmocnioną konstrukcję dachu.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się bardzo dobrze. Twardość zawieszenia praktycznie bez zarzutów. Przy agresywniejszym wchodzeniu w zakręty auto nie ma tendencji do pochylania się na boki. Doskonale trzyma się drogi również w zakrętach (skrętna tylna oś). Jeśli chodzi o wspomaganie to dla mnie OK (duży plus jest to wspomaganie o zmiennej sile działania).

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 2.0 HDI wg mojej opinii jedyny słuszny dla tego samochodu. Mniejsza jednostka napędowa była by już dla mnie za słaba (jak byłby dostępny mocniejszy diesel do wybrał bym mocniejszy). Automatyczna skrzynia biegów spisuje się bez zrzutów, płynnie przekłada biegi bez żadnego szarpania. Dodatkowo oferuje tryb jazdy sportowej i zimowej. Jeśli chodzi o przyspieszenie to mogło by być lepiej, ale w zupełności wystarczy podczas wyprzedzania. Samochodu na pewno nie można zaliczyć do mułowatych.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Fotele przednie są całkiem dobrze wyprofilowane i bardzo wygodne. Z tyłu na kanapie jeszcze nie jechałem ale pasażerowie nie narzekają. We wnętrzu mogłoby być trochę ciszej. Nawet przy dość sporym obciążeniu samochodem jedzie się dobrze. Jeszcze nie zdarzyło mi się żeby auto dobiło na nierównościach mimo że zdarzało się, że był całkiem nieźle obciążony.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu jest wystarczająca, jeśli chodzi o pasażerów to sprawa wygląda już trochę gorzej. Co prawda wcześniej jeździłem Oplem Omegę wiec moja opinia może nie być zgodna z innymi w końcu Xsara jest po prostu mniejsza. Deska dobrze zaprojektowana wszystko pod ręką. Trzeba się przyzwyczaić do umiejscowienia przycisków od sterowania szybami. Karoseria ocynk więc nie mam owy o żadnej korozji i tak faktycznie jest. Auto ma 6 lat i nie ma śladu rdzy.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto wyposażone jest w półautomatyczną klimatyzację, która spisuje się dobrze. Nawiewy ok. Zimą auto trochę długo się nagrzewa.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność w aucie stoi na przeciętym poziomie. Do przodu ograniczona jest trochę przez masywne słupki przednie za którymi potrafi się schować całkiem sporo. Widoczność do tył w tej wersji Xsary też nie zachwyca ale nie jest najgorzej.

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

Jeśli chodzi o układ elektryczny to w mojej Xsarze nie ma się do czego przyczepić.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Awaryjność i koszty napraw trudno powiedzieć jeszcze nic mi się w tym aucie nie popsuło i nie musiałem nic naprawiać, ale jeżdżę nim dopiero rok. Wymieniałem akumulator, który kosztował mnie coś koło 500 zł.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Pozytywnie zaskoczyła mnie przyczepność auta w zakrętach, oraz całość zawieszenia, które spisuje się naprawdę dobrze.

Układ jezdny

autor opinii