Opinia Citroen Xsara Picasso SX 2.0 HDI 90KM (olej napędowy) mini-van 2001r., ocena użytkownika (23y4)

Citroen Xsara Picasso SX 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 HDI 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 206 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2013-03-31

liczba wyświetleń: 10359

Spalanie

Wpisałem, że miasto i cykl mieszany wyszedł 7,4 l/100 km, bo akurat tak u mnie wyszło. Nie jeździłem po prostu w tyowym cyklu mieszanym. W trasie mógłby spalić mniej, ale niestety przy niższych prędkościach. Po przekroczeniu około 120 km/h niestety spalanie rośnie, ale przy 90 - 110 km/h może być niższe.
diesel
gaz
Miasto
7.40
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Tylna belka skrętna, układ zmiany biegów, rdza podwozia i progów, ogólne zużycie elementów.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na nic szczególnego, eksploatacja nie przysparza żadnych dodatkowych problemów niż w innych autach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom lubiącym spokojną, rekreacyjną jazdę i dla rodziny.

Ocena ogólna

Ogólnie auto oceniam jako godne polecenia. Nie warto jednak kupować egzemplarzy po okazyjnych cenach i zdawać się na własną wiedzę. Moja okazała się niewystarczająca. Jeśli ktoś ma zaufanego mechanika i lakiernika, to niech zapłaci trochę więcej i kupi po dokładnych oględzinach. W tedy nie powinien się zawieść na tym samochodzie.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Samochód jak na swoje gabaryty dość dobrze trzyma się jezdni i dobrze prowadzi w zakrętach. Zawieszenie trochę za miękkie na Polskie warunki i zbyt głośne. Układ kierowniczy oceniam bardzo dobrze i dobre wspomagania. U mnie niestety nie obeszło się bez regeneracji maglownicy, koszt około 700 zł.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jak na taką moc silnika (90KM) i masę samochodu 1300 kg to silnik oceniam bardzo dobrze. Chociaż na niskich obrotach przydałoby się jeszcze parę KM. Skrzynię biegów oceniam źle, mało precyzyjna i niestety bardzo zawodny mechanizm linkowy, w dodatku drogi przy wymianie. Ogólnie silnik 2.0 HDI uważam za najlepszy w tym samochodzie. dodatkową zaletą tego modelu jest brak dwumasy.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Zawieszenie trochę za miękkie, szczególnie zauważa się to przy obciążeniu kompletem pasażerów bądź dużym bagażem. Wyciszenie niestety na minus, jak na taką klasę pojazdu powinno być w środku ciszej, no i te trzeszczące plastiki, ale bez dramatu, da się jeździć.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie i wnętrze to jak dla mnie drugi element (po silniku), który zasługuje na uznanie. Ogólnie przy tej wielkości nadwozia Francuzi dokonali wyczynu. Każdy, kto wsiadał do mojej Xsary był zachwycony przestrzenią, dostępnością wszystkich elementów i wygodą, zarówno z przodu jaki z tyłu. Wielkość bagażnika wystarczająca, jakość materiałów .. chm... w modelach z tych lat obicia sa w paskudnym kolorze ale za to praktyczne, przy dzieciach nie widać brudu, plastiki uważam że są trwałe ale trzeszczą. Karoseria ogólnie OK, niedoróbka to progi, momo ze karoseria jest ocynkowana to progi rdzewieją, podobno jest to wada konstrukcyjna, związana z jakimiś otworami odwadniającymi, ale osobiście tego nie weryfikowałem i progów nie naprawiałem.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

U mnie była auto klima i jeśli dba się o ten układ to działa bez zarzutu. Przy dużych mrozach trochę za słabe ogrzewanie. Poza tym przez cały rok korzystałem z funkcji auto i nigdy się nie zawiodłem.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność oceniam bardzo dobrze. Tylko trzeba się przyzwyczaić do dodatkowego słupka z przodu, szczególnie przy skrętach.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

W moim egzemplarzu wszystko działało od momentu kupna do sprzedaży. Użytkowałem przez 3 lata i nic mnie nie zawiodło. Przed kupnem czytałem opinie, że elektronika i elektryka zawodzi, ale u mnie się to nie potwierdziło.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Niestety niezawodność oceniam negatywnie, choc nie przypisywał bym tego marce i modelowi samochodu. Mój egzemplarz pochodził z polskiego salonu i używany był w działalności gospodarczej. Zakup był tańszy od średniej ceny rynkowej, ale za to zła eksploatacja i zaniedbania poprzedniego właściciela odbiły się na mnie. Naprawy oceniam na średnim poziomie, części są dostępne w różnych wariantach i przedziałach cenowych. Ogólnie stwierdzam, że przy takim samochodzie nie warto kupować go z polskim rodowodem. Nie jest to samochód za 3 tys zł do tłuczenia, tylko auto rodzinne, które powinno być bezpieczne i niezawodne. Sam wiem już, że następnego samochodu nie kupię z Polski tylko sprowadzę, i zastanowię się czy warto szukać najtańszej opcji, to jednak się w perspektywie nie opłaca.

Niezawodność

3/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wnętrze

autor opinii
Tomek