Opinia Citroen Xsara Picasso family 2.0 HDI 90KM (turbo diesel) mini-van 2002r., ocena użytkownika (w54)

Citroen Xsara Picasso family 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 HDI 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 187 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-07

liczba wyświetleń: 7613

Spalanie

Są to dane jakie wyświetla mi komputer pokładowy
diesel
gaz
Miasto
7.30
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na pewno na stan zużycia i pewnie na belkę tylną oraz czy nie ubywa płynu chłodzącego. Ja na starcie wymieniałem uszczelkę pod głowicą.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie wiem.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

rodzinom oraz młodym kobietom dlatego że seksownie w nich wyglądają, jak patrzę jak moja żona prowadziiiii......!!!!!!! Ho,ho!!!!

Ocena ogólna

Do zalet należy dodać komfort podróżowania, niskie spalanie oraz dość tanie koszty zakupu części. do wad? Wady oczywiście ma jak każdy samochód jednak do największych powiedział bym że to parkowanie tyłem sprawia mi kłopot (może komuś nie, ale każdy jeździ inaczej). Wadą na pewno jest że nie każdemu może podobać się wygląd zewnętrzny ale niech wsiądzie do środka to może zmieni zdanie. mnie osobiście wygląd zewnętrzny średnio się podobał, kupiłem ten samochód dopiero wtedy gdy się nim przejechałem

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Prowadzenia auta oceniam dość dobrze, jednak prześwit auta jest spory i potrafi czasem "zabujać". układ kierowniczy działa precyzyjnie. Hamulce oceniam wysoko, działają bardzo dobrze natomiast parkowanie jak to van nie należy do najlepszych. Słaba widoczność do tyłu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

co do elastyczności jest zdecydowanie średnio, do trzeciego biegu trzeba "wachlować" dość często i szybko. Natomiast jeśli chodzi o przyspieszenia od 60 czy 80 bez zastrzeżeń. Bardzo przyjemnie się rozpędzą. 90 KM troszkę za mało żeby wyrywać od 0 km/h

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

jeśli chodzi o resorowania jestem w szoku!!!! poprzedni mój samochód to volvo v40 który niestety z bólem serca muszę powiedzieć że daleko mu do komfortu picasso. Rewelacyjnie pokonuje nierówności nie skacząc przy tym i podskakując. po prostu przechodzi miękko!!!! Mały minus że tylne fotele nie maja większego ruchu oparcia!!!! Wyciszenie jest na wysokim poziomie

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Co do przestrzeni to jest rewelacyjna. Minus za ergonomię jeśli chodzi o przyciemnianie liczników i regulacje lusterek jest za nisko. Materiały po 8 latach nie trzeszczą ani nie piszczą uważam że są niczego sobie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Minus za ogrzewanie nóg - bardzo małe wyloty powietrza aby mogło to grzać!!!! reszta bez zarzutu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

widoczność do przodu przez OGROMNĄ szybę jest bardzo dobra, małe trójkąty po bokach ułatwiają widoczność również. Widoczność do tyłu bardzo licha, wysoko położona tylna szyba skutecznie przysłania krawężniki i płotki. Radzę zainwestować w czujniki parkowania!!!!

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Na razie bez problemów więc nic nie napiszę.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

ceny części o połowę mniejsze niż do wspomnianego volvo V40 1,9 D z 2000 roku. więc na razie jestem zadowolony. wymiana uszczelki pod głowicą oraz regeneracja głowicy plus wymiana rozrządu zapłaciłem 1000 zł. Mechanik zaprzyjaźniony od ładnych kilku lat.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nadmuch na nogi jest bardzo mierny.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

komfort, komfort i jeszcze raz komfort, cichutko, cieplutko i jeszcze raz cichutko. Spalanie też zaskoczyło że tak niskie.

Komfort jazdy

autor opinii