Opinia Citroen C4 sx 1.6 122KM (benzyna) hatchback 2010r., ocena użytkownika (21mj)

Citroen C4 sx 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 122KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 11 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-20

liczba wyświetleń: 6892

Spalanie

To pewnie kwestia "nogi". Mi nie udało się zejść poniżej 6,5 a w mieście 7,5, ale spodziewałem się takich osiągów. Zobaczymy latem, bez ogrzewania, szyby tylnej i nawiewów, za to z klimą. Myślę, ze jest w normie.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Standardowo - jak w innych samochodach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie 2 lub 3 osobowej, ludziom którzy nie poddają się stereotypom.

Ocena ogólna

Wadą jest pewnie niewielki bagażnik. Poza tym wygląd - oryginalny ale w naszym społeczeństwie to raczej wada, bo najlepiej się sprzedają, wiadomo jakie samochody, do których C C4 i rodacy, nie należy. Nie podoba mi się dobijanie tylnego zawieszenia na nierównościach.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

W zasadzie trudno coś krytycznego lub odwrotnie, napisać. Kierownica z nieruchomym rdzeniem - dla mnie bomba! Jak widzę klasyczną, to aż wydaje mi się dziwna. Wspomaganie działa bez zastrzeżeń. Widoczność do tyłu dobra, z przodu może trochę przeszkadzają słupki.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność - w zasadzie biegów nie trzeba za często zmieniać. Skrzynia - nie, no ! Nie odrobili Francuzi pracy domowej. Tak jak zaczęli współpracować z Niemcami w zakresie budowy silników, tak i skrzynie należałoby przekonsultować z Niemcami lub Japończykami. Czasem trudno jest dokładnie trafić w odpowiedni bieg, szczególnie 1-kę i 2-kę. Reszta też dosyć opornie lub nie dokładnie. Silnik, chociaż niby lepszy od poprzedniego, 1.6 16v 110 km - ja mam 122 km i lepszy moment obrotowy, to jednak osiągalny na dosyć wysokich obrotach, czyli trzeba albo wysoko kręcić i wtedy spalanie w górę, albo jazda jak w o wiele słabszym silnikiem. Z 1.6 16v mam służbowe Picasso - buda o wiele większa i bardziej mułowate, moje 122 km niestety nie wiele lepiej zbierają się do przyśpieszenia. Za to ładniej brzmi !

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort w miarę dobry - oczywiście tył dobija na dziurach tak, że wydaję się że trzeba go będzie zaraz wymieniać. Zobaczę, jak z trwałością - na razie za krótko jeżdżę.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość z przodu - wystarczająca, z tyłu - nie korzysta, ale nikt nie narzekał. Schowek z przodu, w zasadzie jeden, boczny, reszta malutka, brakuje mi podłokietnika, na cd i takie tam. Te nad radiem i po bokach, pod nawiewami - symboliczne. Ilość miejsca w środku wystarczająca, jakość materiałów także. Dosyć proste kładzenie siedzeń - niestety nie na płasko. Bagażnik - no niestety, jeden z mniejszych w klasie. Karoseria - rzecz gustu,. Mi się podobała, i dlatego kupiłem, samochód inny od większości, wyróżniający się na tle tak kochanych vw i toyot i innych supersamochodów. Jeżeli chodzi o przełączniki i zegary, to podoba mi sie ten panel na podszybiu, prosty i przjrzysty. Dobrze, że przeniesiono na niego obrotomierz z nad kierownicy. To dopiero była choinka - kilka zegarów, każdy w innym miejscu. Niestety pozostawiono wskaźnik świateł i kierunków na kierownicy. Nie ma jakiegoś daszku, który by pozwalał dojrzeć wskaźniki w jasne, słoneczne dni. Wtedy łatwo zapomnieć o włączeniu świateł. Jakoś tak wzrok przywyka do panelu na podszybiu i tam widziałbym naturalne miejsce dla wskaźników świateł i kierunków. Albo przynajmniej jakiś "daszek" tam gdzie są. Druga sprawa to wskaźnik radia, spalania itd nad radioodbiornikiem. Mało kontrastowy i kolejny z serii. Trzeba latać wzrokiem po kilku komputerach - światła na kierownicy, obroty, paliwo na podszybiu, spalanie, radio powyżej gałki biegów, zresztą ten ekran jest częściowo zasłaniany przez kierownicę.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dosyć wolno nagrzewa - może to jakaś wada ?

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Może troszkę przesłaniają przednie słupki

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Na razie nie sprawia problemów, wbrew powszechnie spotykanym opiniom

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Jak na razie dolałem płynu chłodzącego i nie ubywa. Kosztowało kilkanaście zł.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii