Opinia Citroen C4 SX 1.4 16V 90KM (benzyna) hatchback 2006r., ocena użytkownika (b86)

Citroen C4 SX 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 16V 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 27 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-10

liczba wyświetleń: 8875

Spalanie

Bardzo przyzwoite spalanie, jak na mały i wysilony silnik oraz 1200kg masy własnej! 5,3l/100km na trasie - budzi respekt. Autko jeździło na różnych benzynach do tej pory bezproblemowo. Najlepiej lać 98 :-).
benzyna
gaz
Miasto
8.60
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bezwypadkowość, stan kierownicy i gałki oraz pedałów (mówi o przebiegu), przeglądy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nic więcej niż standardowo - ciśnienie opon, poziom płynów: hamulcowego, chłodniczego, spryskiwaczy, poziom oleju, przepalone żarówki, stan piór wycieraczek.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby młode, nastawione na nowoczesne rozwiązania technologiczne, design, nowoczesny i ładny wygląd auta, ergonomiczne i ciekawe rozwiązania konstrukcyjne.

Ocena ogólna

BARDZO DOBRE AUTO! Szczerze polecam, i proponuję nie wierzyć w bzdury opowiadane o francuzach, jakoby były awaryjne i miały problemy. Nic z tych rzeczy! To już mój drugi francuz, i mam nadzieję, że nie ostatni!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Rewelacyjne właściwości jezdne, bardzo dobrze trzyma się trasy (koła 205/55R16), bardzo silne, sprawne hamulce - w połączeniu z ABS dają naprawdę dużą skuteczność hamowania. Parkowanie - jak to w hatchbacku - są ślepe strefy i trzeba uważać, ale generalnie nie ma problemu, bo auto jak na swoje rozmiary jest BARDZO ZWROTNE!

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Elastyczność dobra jak na benzynę (wiadomo, nie jest to diesel). Silnik sprawuje się bardzo dobrze, zbiera się ładnie i nie ma problemów ani w mieście, ani na trasie. Ponieważ jest to 16V, żeby wycisnąć moc trzeba go trzymać na wyższych obrotach, ale za to jaka frajda z jazdy... :-)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie KOMFORTOWO ZESTROJONE, nie przenosi dziur, wybojów - bardzo dobrze się nim jeździ, a jednocześnie przyjemnie i bez \'kopnięć\' od nadwozia. Bardzo dobre wyciszenie. Znakomite fotele z przodu, dobra kanapa z tyłu - nikt nie narzeka, bo to jest francuz - uosobienie komfortu i wygody w podróży!

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria - bardzo stylowa, rzuca się w oczy, jest typowo designerska :-). Po prawie dwóch latach jest dla mnie nadal pięknym autem... Wygodny, ergonomiczny, dobrze \'poukładany\' - taki właśnie jest C4. Do tego ilość miejsca dla pasażerów - zarówno z przodu jak i z tyłu - wzorowa! Bagażnik mógłby być ciut większy... ale kanapa dzielona 2/3 załatwia sprawę i bez problemu można się pomieścić. Materiały lepsze niż u konkurencji - żadnych wrednych, twardych i trzeszczących plastików. Naprawdę autko dopracowane w detalach.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo dobra wentylacja, sprawna i wydajna klima pozwala jeździć w każdych warunkach (upał/deszcz/śnieg). Nic nie paruje, nie ma problemu z upałami, auto szybko się wietrzy i nawet przy 38\'C już po chwili jest gotowe do drogi - w komfortowych warunkach :-).

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu - bdb, z tym, że słupki przednie są dość obszerne i trzeba się do tego przyzwyczaić. Widoczność do tyłu - jak już pisałem wcześniej - jak to w hatchbackach. Wymaga koncentracji, żeby w coś nie stuknąć. Widoczność w lusterkach - bdb, z tym że lusterka cofnięte jak w autach sportowych, co wymaga przyzwyczajenia.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Bezproblemowo. Autko standardowo wyposażone we wszystkich wersjach w tempomat i elektroniczny ogranicznik prędkości (co się rzadko zdarza). Poza tym - wyświetlacz centralny - nie dość, że dużo wygodniejszy od analogowych zegarów, to jeszcze umożliwia pasażerom obserwację parametrów jazdy. Kapitalne rozwiązanie!

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Obie naprawy na koszt producenta (gwarancja 3 lata), generalnie awaryjność na przyzwoitym jak do tej pory poziomie, przy czym w tej klasie jedna z lepszych lokat - z tego co widzę u kolegów to są częściej w serwisie (też nowe auta).

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Serwis, szczególnie jeden, który nie do końca potrafi sobie poradzić z różnymi tematami, a do tego próbuje wprowadzić w błąd klienta. Warto poszukać dobrego i zaufanego serwisu, gdzie ze spokojem zadbają o Wasze auto...

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Naprawdę znakomity komfort jazdy niezależnie od prędkości. A poza tym - design, styl, ergonomia, nowoczesne rozwiązania (auto deklasuje konkurencję w tym zakresie).

Komfort jazdy

autor opinii