Opinia Xinkai Pickup hxk 2021s falcon prince 2.8 120KM (olej napędowy) terenowy 2006r., ocena użytkownika (tmc)

Xinkai Pickup hxk 2021s falcon prince 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.8 120KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 74 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 2425

Spalanie

Jak na tak potężne i ciężkie auto to wynik całkiem satysfakcjonujący (podane wartości mierzyłem jeżdżąc z dozwolonymi prędkościami w cyklu miejskim a na trasie nie przekraczałem 120 km/h)
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ze względu na konstrukcje tylnego zawieszenia (resory piórowe) należy zbadać czy nie wydażyło się nic z tyłem samochody tzn. czy np po jakiejś kraksie nie jest przestawiony i zamiast 2 śladów są 3 lub 4

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

po wymianie oleju (co 10.000 km) po przejechaniu około 5.000 km należy sprawdzić stan oleju oraz filtr oleju czy się nie poluzował (zdarza się filtrom z firmy FILTRON)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rolnikom, ekipom remontowo-budowlanym i innym którzy potrafią wykorzystać dobre właściwości jazdy w terenie oraz możliwości ładunkowe

Ocena ogólna

użyteczność i chęć współpracy do ciężkich zadań (trudny teren oraz przewożenie aż 800 kg + 5 osób w kabinie) oceniam bardzo dobrze, jednakże wymiary samochodu utrudniają poruszanie się po wąskich miejskich uliczkach.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Auto jest długie ma 5m i 13 cm wskutek czego trzeba sporo miejsca na parkowanie (nie mieści się na standardowej długości wyznaczonych miejsc parkingowych np pod hipermarketami.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Jak to disel nie zbiera się jak benzyna ale przy wyższych prędkościach a tak naprawdę przy większych obrotach silnika czyli około 2,3 tyś kiedy się załącza turbina przyspieszenie jest na poziomie bardzo dobrym (niektórzy kierowcy w innych samochodach są nawet lekko zdziwieni.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Pickup jak to pickup samochód do ciężkich zadań nie do luksusowej jazdy (cichej).

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Nic dodać nic ująć.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo dobrze jak na kraj pochodzenia

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

brak awaryjności

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Podstawą budowy tego auta jest isuzu rodeo z roku 99-03 dostępność części oraz adaptacja innych jest spora co wiąże się z niskimi kosztami napraw

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Przy dużych prędkościach tzn. powyżej 120 km/h jest nieprzyjemnie głośno (ale nie zapominajmy że to nie jest limuzyna tylko wół roboczy).

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Polecam zakup samochodu ale tylko z manualną skrzynią biegów z napędem na 4 koła (reduktor+blokowanie aparatu różnicowego) na wyposażeniu w standardzie. dostępne są też automatyczne skrzynie biegów ale już bez napędu na 4 kola i innych ważnych terenowych dodatków.

Napęd

autor opinii

Inne modele

Xinkaia: Xinkai Pickup