Opinia Dacia Duster Laureatte 1.5 cDi 110KM (olej napędowy) mini-van 2013r., ocena użytkownika (24xm)

Dacia Duster Laureatte 2013r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 1.5 cDi 110KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 13 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2015-06-11

liczba wyświetleń: 4616

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.70
-.--
Trasa
5.90
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Patrzeć na ręce mechanikom wymieniającym elementy, które sobie zamówiliśmy ekstra przy zakupie. W naszym modelu prócz dodatkowo montowanego podłokietnika, montowane były lusterka z nakładkami w komplecie z wykładziną do bagażnika. Zależało mi na wykładzinie, więc lusterka przyjąłem z dobrodziejstwem inwentarza. Żeby je zamontować musiałem zostawić auto na pół dnia, a potem okazało się, że nie dokręcili porządnie drzwi, bo musieli je zdemontować. Generalnie wszystko sprawdzać, dotykać i nie wierzyć, że jest dobrze zrobione i koniecznie czytać dokumenty.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie zostawiać auta na dłuższe stanie pod domem. Inaczej auto będzie się dławiło, tracąc moc z powodu zamontowanego filtru stałych cząsteczek, jak to teraz we wszystkich dieslach się montuje. Jedynym wyjściem wtedy jest przepędzenie go po jakiejś obwodnicy, żeby filtr się odetkał.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto nie lubi się ścigać samochodami sportowymi i nie ma w sobie chęci zawsze bycia pierwszym na światłach. Przedział wiekowy nieokreślony, ale dobre auto dla rodzin z dziećmi i ludzi często podróżujących w teren, a których nie do k

Ocena ogólna

Bardzo dobre, nieskomplikowane auto, godne polecenia dla każdego.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Generalnie dobre, proste w obsłudze mechanicznej auto, bez nadmiernej ilości elektroniki, ze sprawdzonym i montowanym od wielu lat w Daciach silnikiem diesla. Wysokie zawieszenie pozwala poruszać się w terenie, a w mieście pojazd nie boi się krawężników, wysokich "śpiących policjantów" i innych wyższych przeszkód. Autko godne polecenia.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jedyna rzecz, która nam się objawiła w trasie, to gwizd spod klapy bagażnika, co uświadomił nam dopiero pierwszy pasażer, jakiego wieźliśmy na tylnej kanapie. Wcześniej, sami tego nie zauważyliśmy. Zdarza się tak przy prędkości 120 km/h, po przyspieszeniu nieznacznym, gwizd cichnie. Poza tym turbinka świetnie sobie radzi.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wszystko jest w porządku. Mimo, że to diesel, nie słychać tego w kabinie. Z tyłu siedzi się swobodnie, pod warunkiem, że nie jest to dwumetrowy koszykarz. Fotele kubełkowe, wygodne, świetnie trzymają, gdy się wchodzi w zakręt na trasie, nawet przy dużej prędkości. Resory nie są miękkie, ale ten samochód nie jest limuzyną, więc tak ma być. Nie przeszkadza to w ogóle, a w terenie jest pomocne i nie odczuwalne.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Kierowca i pasażer mają sporo miejsca. Fotel pasażera był odsunięty na tyle, by mógł swobodnie wyciągnąć nogi, a z tyłu jeszcze pozostało miejsce dla pasażera. Karoseria opływowa, ale koloru czarnego nie polecam - brud widać natychmiast. Bagażnik nie jest taki, jak w poprzednim moim aucie, czyli Skodzie Octavii, ale we dwójkę spokojnie się pakowaliśmy w nasze wyjazdy w teren z całym wyposażeniem niezbędnym campingowym. Dzielone siedzenia tylne pozwalają na przewożenie dłużyzn typu narty, czy wędki.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Świetny nawiew. Po włączeniu działa od razu. Okna można uchylić podczas niezbyt szybkiej jazdy, ale i tak wolimy poruszać się przy większych prędkość przy zamkniętych oknach, żeby nie huczało, za to przy świetnie działającej klimie, włączającej się natychmiast po uruchomieniu. Nawiewy wewnątrz regulowane na każdy fotel osobno, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Nawiew klimy z tyłu jest osobno. Z tyłu jest też dodatkowe gniazdko elektryczne, co dla nas było ważne z powodu licznych urządzeń włączanych podczas jazdy, więc unikaliśmy rozgałęziaczy.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Duże panoramiczne szyby. Słupki tak osadzone, że nie zasłaniają widoczności. Lusterka duże, regulowane elektrycznie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektroniki jest mało, ale komputer pokładowy jest przydatny. Dzięki niemu można kontrolować m.in spalanie paliwa i jego zużycie, temperaturę na zewnątrz itd. Radio w tym modelu nie miał dotykowego ekranu, bo i też takiego nie chcieliśmy. Łatwiej pokręcić gałką, niż trafić palcem w trakcie jazdy w punkt ekranu. Za to doskonale działa regulacja radiem i bluethutem do telefonu z kierownicy.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Samochód był na gwarancji, wiec nie mam jak określić kosztów napraw, bo ich nie ponosiliśmy.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jedyne negatywne odczucia były przy zakupie auta w salonie. Dacia nie jest elastyczna w dawaniu upustów. Sprzedawca nie był w stanie manewrować ceną, co powodowało dziwne zawyżanie ceny auta z nie najwyższej przecież półki. Cena kompletu opon zimowych była horendalna, które zakupiliśmy w końcu gdzieś w internecie. Dlatego też nie zdecydowaliśmy się na dodatkowe instalowanie czujników cofania, których w standardzie w tym modelu nie było, bo weszlibyśmy już w ceny aut, na które nas zupełnie nie było stać.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Właściwie to całokształt. Niby Dacia, ale autko fajne.

Niezawodność

autor opinii
Wiesław