Opinia Aixam inny 1998 0.6 kubota 5KM (olej napędowy) coupe 1998r., ocena użytkownika (248z)

Aixam inny 1998 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 0.6 kubota 5KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 205 500 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2013-12-07

liczba wyświetleń: 4125

Spalanie

Spalanie zależy bardzo od techniki jazdy! Nie wierzyłem do puki się nie nauczyłem i przekonałem na własnej skórze. Na początku spalał nawet ponad 3 litry ropy. Teraz już około 2 do 2,5 na 100. Ważna jest także jakość paliwa. Polecam tankować tylko na BP i tylko sprawdzone paliwo! Różnice niesamowite.
diesel
gaz
Miasto
3.50
-.--
Trasa
2.00
-.--
Cykl mieszany
2.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

jak najmniej bajerów, kupować raczej od użytkownika - osoby prywatnej, sprawdzać przebieg czy jest prawdziwy, sprawdzać plastiki w dachu i sam dach czy nie są klejone, czy nie miał wypadku, sprawdzić w urzędzie komunikacji czy jest zarejestrowany i czy dopuszczony do ruchu w Polsce, zdarza się że importowane sztuki na obcych numerach nie mogą być dopuszczane do bo były już wycofane przez ubezpieczyciela na zachodzie Europy i stacje diagnostyczne nie dopuszczą takiego w Polsce, kupować już zarejestrowany pojazd i z ważnych przeglądem diagnostycznym i ubezpieczeniem OC!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać dobre paliwo, ropę tylko na sprawdzonych stacjach benzynowych. Ja polecam ropę na BP. Mam jeszcze koło siebie małą prywatna stacyjkę ze świetnym paliwem ale każdy musi sam sprawdzić jakość osobiście u siebie w okolicy. To ważne, samochód na dobrym paliwie jeździ zupełnie inaczej, dużo mniej pali (z prawie 3,5 na 2 litry/100km)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

małżeństwa na dorobku, młodzi ludzie, studenci, emeryci bez normalnego prawa jazdy, ludzie w średnim wieku których nie stać na utrzymanie normalnego samochodu, dobre na dostawcę pizzy czy kebabów, w zasadzie dla każdego się może nadać :)

Ocena ogólna

Bardzo dobry samochód dla singla lub młodego małżeństwa. Pewnie także dla studenta. Niezawodny, bardzo tani w eksploatacji. Ubezpieczenie śmiesznie tanie. W środku miejsca dla 2 osób aż zanadto. Wielki kufer, wejdzie nawet duże psisko lub pralka automatyczna. Nadwozie niezniszczalne, a w razie kraksy żywica i mata szklana to bezproblemowo łata. Duży plus za ten wynalazek. Ktoś z głową na karku to opatentował.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Hamulce choć takie jak w zwykłym samochodzie to jednak abs w moim modelu nie występuje, warto uważać na lodzie i nie szarżować za bardzo. Kierownica chodzi lekko choć trzeba się nakręcić :P Parkowanie to tak zwany pikuś. Wpasowuje się każdą dziurkę, w każdą szparkę :P

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

To pojazd wolnobieżny więc na założonych fabrycznie blokadach nie będzie zbyt szybki i żwawy. Na starcie ze świateł jest całkiem ok!

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

2/10

Komfort jazdy

Wygodne zawieszenie ale dołki słychać. Słychać pracę amortyzatorów jak w Seiczento. Z obciążeniem w środku świetnie sobie radzi. Przeprowadzka z pralką na stancję - nie ma problemów, wchodzi, sprawdzone! Fotele z przodu luksusowe, z tyłu nie ma przeważnie nic. Niektóre miały zwykłą ławeczkę, niektórzy sobie dorabiają. Najlepiej jeździ się we dwójkę. Pies może spokojnie siedzieć z tyłu, nawet duży owczarek Niemiecki - sprawdzone!

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

2/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu bardzo dużo miejsca. Z tyłu ogromniasty kufer. Można sobie przestawiać fotele jak kto chce. U mnie dość duży zakres regulacji. Jakość materiałów niestety kiepska. Przynajmniej u mnie. Materiał się pruje na fotelach. Plastiki trzeszczą zawsze. Ale i tak jest dużo lepiej niż w maluchu 126p ;) Karoseria nie zniszczalna bo z laminatu. Jak w coś pukniesz to można kleić żywica i matą szklaną. Nic nie koroduje, nie ma problemu z rdzą.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Średnia, trzeba poczekać aż się nagrzeje. Jak się już nagrzeje jest dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Mam mało elektroniki ale na razie spoko. Żadnych awarii. Lampy zamontowałem sobie ledowe do jazdy w dzień. Radio mam z DVD, centralny zamek.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Ceny normalne, bez ekscesów. Samochód bardzo ekonomiczny i dla ludzi. Nadwozie bez obsługowe bo nie rdzewieje więc zmartwienie latami które lecą odpada :). Sprytny wynalazek, ktoś miał łeb!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic, fakt głośny, kopci na czarno z rury jak ciuchcia ale w końcu to mały diesel, fajny sprzęt, polecam wykonać sobie dodatkowe wyciszenie grodzi silnika, od razu lepiej.

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

tani i ekonomiczny pojazd, duży w środku i wygodny jak zwykły samochód, dla dwu osób i pies w sam rach wynalazek, części od normalnych aut i motorowerów, tanie, prostota i funkcjonalność.

Niezawodność

autor opinii

Inne modele

Aixama: Aixam A741, Aixam inny