Opinia Daewoo Leganza Model 2000 2.0 16V 133KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1999r., ocena użytkownika (zc3)

Daewoo Leganza Model 2000 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.0 16V 133KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 160 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-09-18

liczba wyświetleń: 3633

Spalanie

Dane te dotyczą średnio spokojnej i normalnej jazdy. Kierowca z zacięciem sportowym niech doliczy conajmniej 1,5 litra więcej. Ze wzgledu na koszty utrzymania preferowana instalacja gazowa.
benzyna
gaz
Miasto
11.80
12.50
Trasa
8.00
8.50
Cykl mieszany
9.50
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan zawieszenia: amortyzatory, przeguby i tuleje gumowo-stalowe. Skutecznosc hamulcow.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komus z niezbyt wypchanym portfelem majacym chec na zasmakowanie odrobiny luksusu.

Ocena ogólna

Moja LEGUNIA jeszcze mnie nie zawiodła. Auto - jak w moim przypadu - bezawaryjne. Bardzo dobry stosunek ceny zakupu auta używanego do oferowanego komfortu - Bogate wyposażenie!!!!!

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto bardzo dobrze trzyma się drogi - nie myszkuje. Dość precyzyjny układ kierowniczy. Bardzo dobre "inteligentne" wspomaganie układu kierowniczego - twardnieje w miarę wzrostu prędkości. Układ hamulcowy raczej mało skuteczny. Słaba widoczność do tyłu przy parkowaniu - konieczne doposażenie auta w czujniki parkowania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10 sek przy masie auta ca 1350 kg to dobry wynik. Silnik preferuje wyższe obroty stąd nie mając na obrotomierzu co najmniej 2600 obr/min na wyższych biegach nie spodziewajmy się dynamicznego odjazdu. Skrzynia biegów precyzyjnie wybiera biegi. Skok lewarka zmiany biegów zbyt duży.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Bardzo dobre wybieranie i tłumienie nierówności nawierzchni. Wygodne fotele przednie jak i tylne. Wysoki komfort jazdy. Auto doskonale nadaje się na długie podruże. Dopiero przy prędkości ponad 140 km/h dochodzi do nas dość wyraźnie warkot pracującego pod maską silnika.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

I tu największa niespodzianka na plus. Pasażer na przednim fotelu, nawet słusznego wzrostu, może niemalże wyprostować nogi bez uszczerbku na komforcie jazy pasażerów z tyłu. Bagażnik - no cóż - coś za coś. Szczególnie jeżeli w bagażniku wozimy koło zapasowe, bo wnękę po kole zajmyje butla z gazem, za dużo nie upakujesz.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez sprawnej klimatyzacji w chłodny i deszczowy dzień - bój się Boga - namachasz się szmatką po zaparowanych szybach. Ogrzewanie zimą jest wystarczające.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Słaba widoczność do tyłu przy parkowaniu - konieczne doposażenie auta w czujniki parkowania. Lusterka boczne i wsteczne za płaskie przez co pozostaje zbyt dużo martwego pola.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

U mnie jak narazie żadnych problemów.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Części zamienne bez problemów dostępne i ich ceny nie wysokie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Oraz przestrzen wewnatrz.

Niezawodność

autor opinii
Andrzej