Opinia Daewoo Matiz 0.8 51KM (benzyna+gaz) hatchback 1999r., ocena użytkownika (mn9)

Daewoo Matiz 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 0.8 51KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-12-09

liczba wyświetleń: 4271

Spalanie

To wspominam najlepiej - spalanie :) Tankowałem 30 litrów lpg i ponad 400km na zbiorniku :)
benzyna
gaz
Miasto
7.00
7.50
Trasa
5.00
5.50
Cykl mieszany
6.00
6.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan karoserii, progi, nadkola, maska. Dwa to na zużycie kierownicy, pedału sprzęgła, można trafić na model z przekręconym licznikiem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbać o podstawowe rzeczy - stan poziomu oleju i innych płynów. Przy lpg wymieniać świece i kable WN naczas bo to przy każdym samochodzie z LPG jest b.ważne.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Matizami jeździ dużo emerytów, jednak bardzo go polecam młodym ludziom, tania eksploatacja, przyjemny wygląd.

Ocena ogólna

Było to moje pierwsze auto - wiele przygód, sporo przejechanych kilometrów, dużo mnie nauczył :) Tanie w utrzymaniu, jak się o niego dba będzie się odwdzięczał. Ja kupiłem dosyć zjeżdżony egzemplarz, ale i tak miło go wspominam. Bardzo dobrze wspominam to auto i chętnie kupił bym go po raz drugi.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto fajnie się prowadzi, był to mój pierwszy samochód i nie miałem problemów np. z parkowaniem w ciasnych miejscach. Hamulce są jakie są, bez ABS trzeba uważać przy awaryjnym hamowaniu bo koła się blokują :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Matiz ma tylko 51KM ale i fajnie się nim jeździ do powiedzmy 80km/h. Przy wyższych prędkościach jest już słaby i ciężko się wyprzedza w trasie. Ale z drugiej strony to typowo miejskie auto więc po mieście przemieszcza się bardzo sprawnie, jak trzeba szybko włączyć się do ruchu to daje rade :)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

1/10

Komfort jazdy

Przednie fotele są wygodne, jazda 300km w jedną stronę bez bólu pleców :) Jeżeli ma się sprawne zawieszenie to komfort jazdy też jest OK. Na dziurach nie trzęsło jakoś specjalnie. Z kompletem pasażerów jeździ się kiepsko, bo po prostu silniczek nie daje rady na taką wage. W samochodzie jest głośno przy wyższych prędkościach.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu jest dużo miejsca, jak na tak małe auto jest nawet bdb. Mam prawie 2m wzrostu i spokojnie się rozsiadałem w przednim. Z tyłu dla wysokich osób jest ciasno, i podróżowanie 3 osób na tylnej kanapie raczej mało wygodne. Jeżeli chodzi o ergonomię to mi wszystko odpowiadało. Bagażnika, szczególnie przy posiadaniu butli od LPG w kole, praktycznie nie ma, trzymałem w nim jakiś płyn do spryskiwaczy, koło zapasowe, mała skrzynka z narzędziami i był pełen. Środek jest wykończony z plastików które są twarde i łatwo się rysują, mnie to nie przeszkadzało :) Karoseria, zależy czy był robiony w Polsce czy Korei, te z Korei podobno mają lepsze blachy, ja miałem Koreańca i po 10 latach rdza weszła na próg.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Z tego pamiętam z nagrzewaniem nie było problemu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Z przodu duża szyba i bdb widoczność, lusterka ogromne i wszystko widać jak na talerzu. Przy cofaniu - trochę obrotu w stronę tylnej szyby trochę lusterek i wjedziesz wszędzie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko OK, nie było żadnych problemów.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Koszty napraw są mega śmieszne. Pasek rozrządu z wymianą trochę ponad 100zł :) Najpoważniejsza awaria to uszkodzenie czujnika przepustnicy (tps) ok 250zł. Awaryjność - jak dbasz tak masz :)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dzisiaj jeżdżę innym autem o większej pojemności i tęsknię za tymi wydatkami na paliwo które miałem przy Matizie.

Spalanie

autor opinii
Krzysiek