Opinia Daewoo Nexia GLE 1.5 8V 75KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (gpb)

Daewoo Nexia GLE 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.5 8V 75KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 299 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2009-07-07

liczba wyświetleń: 2612

Spalanie

Jeśli idzie o spalanie to przy spokojnej jeździe można być miło zaskoczonym, dlatego nigdy nie myślałem nawet o instalacji gazu. Dla silników Daewoo gaz jest dość zabójczy
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Najważniejsza jest bezwypadkowość i regularne serwisowanie !!!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Jeśli o to auto się dba napewno się odwdzięczy :)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Zdecydowanie poleciłbym, osobiście zrobiłem tym samochodem ponad 250 000 km, i jeżdżę nadal. Tanie w utrzymaniu i bardzo mocne (jeździłem nim zarówno po trasach zamiejskich, drogach polnych i budowach)

Ocena ogólna

Przy obowiązującej cenie zakupu za ten samochód naprawdę nie wypada narzekać. Wykończenie wnętrza takie sobie, ale gdyby dodać skórę i drewno pewnie do ceny należałoby dopisać conajmniej jedno zero ;)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mimo dużego gabarytu parkuje się nią jak małym miejskim samochodzikiem, ze względu na niezbyt duży rozstaw osi.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

SIlnik pracuje dość elastycznie, skrzynia biegów chodzi nie najgorzej, ale przy większym przebiegu bieg trzeba wrzucać staranniej

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie dobre, w moim modelu remontowałem dopiero po 250 000 km!!! Przy pełnym załadowaniu traci dużo dynamiki jazdy, praktycznie toczy się i nie polecam wyprzedzania przy takim obciążeniu.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Bagażnik w tej klasie (a nawet wyższych) wytrzymuje spokojnie konkurencję 530 litrów to sporo. Trochę mało miejsca na tylnych fotelach zwłaszcza gdy wsiadają czery osoby wzrostu 170 - 185 cm. Niestety przy tym przebiegu rdza pojawia się na nadkolach krawędziach blacharki.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Naprawdę działa to bardzo poprawnie, w mrozy samochód nagrzewa się w 5 - 10 min. W upale gdy wentylacja nie nadąża można otworzyć cztery okna (elektrycznie sterowane z fotela kierowcy)

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Nie mam zastrzeżeń, widoczność bez zarzutu w każdą stronę do tego dobra manewrowość.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Na tego typu elementy nigdy nie narzekałem raczej jest ich niewiele, a przy normalnym użytkowaniu nie sprawiają problemu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nie jest to auto bezawaryjne, ale za to ceny części zamiennych są raczej niskie. Co więcej polskie zamienniki części są znacznie lepsze od koreańskich oryginałów, zatem możnaby pokusić się o stwierdzenie, że Nexia jest jak wino im starsza i więcej w niej zamienników tym lepsza ;)

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Pewne elementy silnika np. pompa wodna i głowica mogłyby być nieco bardziej niezawodne - koszty napraw tych elementów są dość wysokie, bo wiążą się z "nadliczbową" wymianą oleju i filtrów :(

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo mocne i wytrzymałe podwozie oraz niskie spalanie.

Inne

autor opinii
Milan STERNIK