Opinia Daewoo Nubira CDX 2.0 CDX 0KM (benzyna+gaz) kombi 2001r., ocena użytkownika (jqw)

Daewoo Nubira CDX 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 CDX 0KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 165 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 4090

Spalanie

W mieście jeżdżę w miarę spokojnie w trasie raczej szybko (pow. 120km/h). Poza miastem klima nie wpływa na spalanie. W mieście + 1l/100km. Auto czułe na gwałtowne przyśpieszenia. Przy szybkiej 130kM/h) ale stabilnej jeździe po autostradzie spaliłem 7l/100km.
benzyna
gaz
Miasto
2.00
13.00
Trasa
2.00
10.00
Cykl mieszany
2.00
11.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Bezwypadkowość - bo to jest gwarancją braku korozji. Silnik jak zadbany przechodzi na LPG 500000km bez problemu. Kombi - często jeździły w firmach i ciężko o zadbany egzemlarz. Łatwiej o sedana.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Regularna wymiana oleju, stan tulejek zawieszenia, zakup dobrych przewodów ( np. NGK) i dobrych świec.

Ocena ogólna

To już moja druga Nubira i nie zawiodłem się. Ma swoje bolączki ale przy odrobinie starania naprawdę jest autem niezawodnym o średnim komforcie podróży. Dobrze znosi LPG nawet w tanich instalacjach.Szkoda, że już nie ma młodszych roczników bo kupił bym je ponownie. Pozostaje Chewrolet - ale to na razie wielka niewiadoma.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

W oryginale - wanna. Po założeniu kół 15" a amorków gazowych jest nieźle. Nie jest to auto do szybkiej jazdy. Na naszych koleinach komfort jako tako do 120km/h. Układ kierowniczy działa średnio precyzyjnie, wspomaganie trochę za mocne. Zawieszenie nie jest zbyt komfortowe ale tanie w obsłudze. Auto stosunkowo zwrotne nie sprawia kłopotów w mieście.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik 2.0 na LPG procuje dosyć elestycznie i w trasie przy prędkościach 90-120km/h praktycznie cały czas na 5 biegu. Przy wyprzedzaniu przyspiesza płynnie. Precyzja działania skrzyni biegów i zestopniowanie - O.K. Czasem problemy z wrzuceniem 1 na postoju.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Do jazdy z pełnym obciążeniem trzeba wymienić tylne sprężyny na wzmacniane. Inaczej auto nie prowadzi się dobrze szczególnie na nierównościach i w koleinach. Fotele śrenie, bez specjalnych wygód ale i nie dolegliwe. Wyciszenie słabe - do 120 km/h jest o.k. dalej głośno.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

4/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

W zasadzie przestrzeni nie brakuje i z tyłu i z przodu. Ergonomia obsługi na dobrym poziomie. Bagażnik w kombi mógłby być pakowniejszy (dach obniża się do tyłu auta). Po rozłożeniu tylnych foteli naprawdę ciężarówka. Brak jakiejkolwiek korozji nawet w miejscach odprysków. Zabezpieczenie antykorozyjne - super.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Kombi to duże auto i ogrzewanie mogło by być wydajniejsze. Klimatyzacja manualna w zasadzie O.K. Brakuje nawiewów na tył - gdy u mnie robi się zimno tył jest cały czas gorący. Zimą często paruja tylne szyby boczne. Plus za podgrzewane lusterka.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Dla mnie widoczność w każdym kierunku jest O.K.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Mało tu elektroniki ale układ elektryczny w zasadzie się nie psuje. UWAGA: Nie myc silnika!!

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Nigdy nie stałem bez możliwości kontynuowania jazdy. Każdy warsztat naprawi. Niskie koszt oryginalnych części sporo tanich zamienników, duża dostepność używanych elementów - naprawdę, koszty serwisu są niewielkie jak na takie auto. W zasadzie nic poważnego się nie zepsuło. Zawieszenie delikatne ale tanie w naprawie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zawieszenie słabo sprawdza się w ciężkim Kombi. Potrzeba wymiany kół na 15" i amorków na KYB GAZ oraz sprężyny tylne na wzmocnione.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Gdy kupiłem poprzednią Nubirę 1 trochę się obawiałem o niezawodność. Okazało sie że niesłusznie. Jeździłem w Polsce i za granicę i nigdy mnie nie zawiodła. Podobnie NU2. Bardzo ważne - auto nie koroduje. Oznaki korozji mogą świadczyć o stłuczkach i naprawach blacharskich.

Niezawodność

autor opinii