Opinia Daewoo Nubira II 1.6 16V 106KM (benzyna) kombi 2000r., ocena użytkownika (arc)

Daewoo Nubira II 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 16V 106KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 115 500 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2008-07-24

liczba wyświetleń: 4527

Spalanie

uwaga na autostradzie! z samochodu robi się paliwożerny potwór!!! chyba, że będzie się korzystało z podróżnej prędkości średnio 110 km/ godz. większą prędkość polecam tylko naprawdę bogatym, którzy przekładają szybkie dotarcie do miejsca przeznaczenia nad koszty zużytego paliwa!!!
benzyna
gaz
Miasto
10.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

wygodny rodzinny samochód, idealny przy przeprowadzkach, remontach, na wakacje, zmieści wózek dla dzieciaka, relingi pozwalają na zakup niedrogiego bagażnika i wożenie rowerów. niskie koszty użytkowania.

Ocena ogólna

zalety- niskie koszty części, komfort, bogate wyposażenie elektryczne, miękkie zawieszenie wady- paliwożerny na autostradzie, przy większych prędkościach- takie zużycie paliwa, jak w mieście

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

auto dobrze trzyma się jezdni, ma bardzo miękkie zawieszenie, co podnosi komfort jazdy po trudnych polskich drogach, niestety wymaga to częstej wymiany końcówek wahaczy, chociaż nie jest to wielki koszt.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

auto nie jest typowym ścigaczem, więc trzeba się liczyć z tym, że osiągi nie są wyśrubowane, jednak jako auto rodzinne (kombi) bardzo dobrze radzi sobie na długich trasach, jeżeli potrzebna jest dynamiczna reakcja silnika, to można na nią liczyć

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

komfort jazdy w mieście i na trasach jest bardzo dobry, dopiero, gdy na autostradzie przekracza się magiczną prędkość 120 km/godz. zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno w środku, można to oczywiście zamaskować podkręceniem głośników radia, ale dyskomfort takiej jazdy jest znaczny na dłuższą metę

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

dużo miejsca, wygodnie z przodu i z tyłu, bagażnik można powiększyć do monstrualnych rozmiarów składając tylne siedzenia. jakość materiałów wykończeniowych jest dobra, chociaż są i mankamenty- ściera się farba na przyciskach podnoszenia szyb, i odrywa się srebrna okładzina na klamkach wewnętrznych

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

chociaż tej klasy auta tego nie posiadają, jednak producenci powinni stosować nawiew dla pasażerów z tyłu, jako standard. przy dłuższych trasach, na tylnych miejscach brakuje nawiewu i świeżego powietrza. przód jest jednak bardzo dobrze wentylowany, można również założyć dodatkowy filtr przeciwpyłkowy (koszt 30 zł) i wtedy jest super

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

mam przykre doświadczenia z elektryką w tym samochodzie, po 7 latach użytkowania poprzecierały się przewody przy drzwiach kierowcy, które prowadzą do głównej konsoli sterowania szybami elektrycznymi- unieruchomione otwarte szyby, bez możliwości ich zamknięcia to prawdziwy koszmar- szczególnie na wakacjach.

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

części do Nubiry są tanie, więc utrzymanie samochodu jest mało kosztowne. oprócz oryginalnych elementów są również zastępcze, więc nie ma problemów z dostępnością.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

zawieszenie mało odporne na polskie drogi, wymaga ostrożnej jazdy po dziurach i wertepach, jakie na co dzień spotyka się na polskich drogach

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

po siedmiu latach użytkowania, dużo pozytywnych wspomnień, żadnych nieprzewidzianych awarii i napraw

Niezawodność

autor opinii
Karol Kiaszewicz