Opinia Daewoo Tico SX 0.8 41KM (benzyna+gaz) hatchback 1997r., ocena użytkownika (phq)

Daewoo Tico SX 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 0.8 41KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 131 500 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3423

Spalanie

Na benzynie nie jeżdżę. Używam jej właściwie tylko w zimę do rozruchu. Na gazie jak widać pali bardzo mało. W trasie pali naprawdę mało, szczególnie, że nie jeżdżę 80km/h, tylko "trochę" więcej :)
benzyna
gaz
Miasto
5.80
6.20
Trasa
5.10
5.30
Cykl mieszany
5.00
5.60

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

blacharka!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód dostałem od brata za darmo, ale gdybym miał 3000pln i potrzebował samochodu, to pewnie zdecydowałbym się właśnie na Tico z LPG.

Ocena ogólna

Za te pieniądze ciężko kupić coś tak niedrogiego w eksploatacji. Na pewno jest to dobry samochód tuż po zdaniu prawka, dobry na miasto. Do wad jednak należy zaliczyć blacharkę (rdza + cienkie, niebezpieczne blachy) oraz dość częste drobne usterki.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Auto generalnie nie jest zbyt przyjazne kierowcy. Robiąc 2x130km jednego dnia jestem na jego koniec bardzo zmęczony. Czuć bowiem każdą najmniejszą nierówność czy dziurę. Na kierownicy mam małe luzy, ale mechanicy nie wiedzą co to więc tak jeżdżę. Co do hamulców, są bardzo słabe. Dopiero, gdy kupiłem zestaw (tarcze Brembo + klocki Ferrodo) sporo się poprawiło, aczkolwiek nie ma porównania do samochodów zachodnich. Ze względy na swoje wymiary, parkuję się Tico rewelacyjnie - to jedna z jego głównych zalet.

Prowadzenie auta

3/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Elastyczność jest akceptowalna na benzynie, ale ponieważ ja jeżdżę na LPG, znacznie ona jest wtedy (w każdym zakresie prędkości) gorsza. Generalnie po mieście w sumie wystarcza, gorzej, gdy jedziemy w trasę uczęszczaną przez TIR-y, takie pojazdy wyprzedzam na "3" i "4" i to też ciężko idzie. Silnik japoński, podobno nie do zajeżdżenia, póki co nie sprawia większych problemów, właściwie na LPG jeździ się lepiej niż na benzynie.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Komfort i przestrzeń nie są to mocne strony Tico, aczkolwiek można jechać w trasę w 4 dorosłe osoby, w 5 bowiem jest już męka. Samochód nieźle radzi sobie z resorowaniem zarówno jak jadę w pojedynkę, jak i gdy zabieram jeszcze te 3 osoby. Wyciszenie, jak na samochód tej (niskiej) klasy jest przyzwoite - na 5-ym biegu przy 100km/h da się jechać i rozmawiać. Jednak powyżej - (110-120) trzeba już włączyć radio, bo "hałas" staje się uciążliwy.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni z przodu jest nie aż tak mało, jednak dla kogoś bardzo wysokiego może być ciężko z miejscem na głowę i nogi. Z tyłu jest gorzej, ale da się przeżyć. Ergonomie :) - tu właściwie nie ma co obsługiwać. Bagażnik jest strasznie mały, u mnie jest tam dodatkowo butla z LPG więc w ogóle już go prawie nie ma. Jakość materiałów słaba podobni jak możliwość aranżacji. Karoseria to ogromny minus samochodu. Ciągle rdzewieje - wiadomo najgorzej w zimę - jednak sól i stanie 24/h na dworzu robią swoje, do tego brak ocynku, no generalnie bardzo słabe blachy ma Tico, zarówno jeśli chodzi o tendencję do rdzewienia, jak i o ich cienkość (słabe bezpieczeństwo).

Przestrzeń z przodu

5/10

Przestrzeń z tyłu

4/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

2/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

W upalne dni nie włączam chłodzenia/dmuchawy, bo zamiast chłodzić, wieje letnim powietrzem - lepiej już otworzyć okno. W zimę zaś nagrzewa się dość szybko, acz bez rewelacji.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Widoczność zarówno do przodu jak i do tyłu jest ok.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Raz miałem problem z aparatem zapłonowym. Po za tym, jest ok. Elektroniki nie ma tu za wiele, toteż akurat tu nie ma za bardzo co się psuć :)

Elektryka

7/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Tico (pewnie dlatego, że ma już swoje lata) dość często się psuje. Na szczęście części i naprawy nie są drogie.

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Blacharka, co chwilę widać gdzieś ogniska korozji.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Naprawdę niskie spalanie. Zawieszenie - o dziwo nieźle znosi nasze dziurawe drogi. Ceny części zamiennych.

Spalanie

autor opinii