Spalanie
Auto pali srednio miasto/okolice 7,4 l. benzyny.
Jak na 1500 ccm i 103 km, to OK: Yaris 1,0 kolegi tez tyle pali.
Zaszokowala mnie ilosc spalania na autostradzie: 90-100 kmh tylko 6,2-6,4 l., ale przy 140-150 kmh grubo ponad 8 l., raz nawet ponad 10 l. / 100 km.
Zbiornik ma tylko 35 litrow, a wiec zasieg nie jest duzy. Srednio 450-480 km
benzyna
gaz
Miasto
7.60
-.--
Trasa
6.80
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--
Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?
czy ma kontrole trakcji i dynamiczne wspomaganie kierownicy. Przydatne gadzety.
Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?
Na dziury w drogach. Materia tego nie lubi
Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?
Mlodzi ludzie, zwlaszcza zajmujacy sie projektowaniem, moda, przedsiebiorczy.
Zony lub corki szczodrych panow.
Auto idealne pod reklame.
Bardzo pdoba sie tez pokoleniu z lat 60-tych.
Na pewno auto dla odwaznych indywidualistow.
Ocena ogólna
To jest kultowe auto z charakterem.
Zakochalem sie w nim od 1. wrazenia.
Ale to auto ma sens: jest praktyczne, a do tego niezawodne.
Ma tylko 3 wady:
1. materialy wnetrza zbyt latwo sie zuzywaja.
2. lakierowane zderzaki narazone na uszkodzenia
3. trzeba zawsze pamietac o zapalaniu i gaszeniu swiatel
drogowych. Zestaw LED do jazdy dziennej... i po problemie.
Zalety:
1. kultowy charakter
2. male gabaryty, ale duzo miejsca
3. dynamiczny, sportowy charakter
4. genialny silnik
A poza tym tak naprawde to jest...Toyota!
Układ jezdny
Prowadzenie wystarczajace jak na te klase auta.
Zawieszenie twarde, na Pl-dziurach brak komfortu.
Ze wzgledu na ksztalt i wysokosc karoserii, auto jest ponadprzecietnie wrazliwe na boczny wiatr.
Genialne jest wspomaganie zalezne od szybkosci.
Hamulce bardzo skuteczne.
Widocznosc przy parkowaniu bardzo dobra, bardzo duze lusterka boczne.
Napęd
Mialem wieksze i mocniejsze auta, dlatego ocena nie jest wszedzie 10. Ale jak na klase "maly samochod" typu Polo, to dalbym ponad 10 punktow za osiagi, bo silnik jest niesamowity.
Silnik "wkreca sie" na obroty juz od 1000 obrotow bez problemu.
NIEZWYKLE ELASTYCZNY!
Silnik bardzo cichy na niskich obrotach. Na postoju wogole go nie slychac.
Na wysokich obrotach w trasie przyjemnie sportowo "mruczy"
Skrzynia tylko 8 pkt. bo: drazek biegow mogly byc wyzej i 5-ty bieg jest za krotki - miejski
Komfort jazdy
Auto jest lekkie i male, wiec twarde, "sprezyste". Podskakuje na polskich dziurach jak pileczka.
Siedzenia bardzo wygodne, tez w trasie 1000 km.
Tylna kanapa ma odchylane oparcia, mozna sie wiec nawet przespac.
Z tylu jest miejsca jak w S-Klasie!
Wyciszenie takie sobie. Silnika nie slychac, ale dzwieki z drogi tak, oraz szum wiatru i silnika ponad 130 km/h.
To tylko male, tanie autko.
Resorowanie bez obciążenia
Resorowanie z obciążeniem
Jazda z kompletem pasażerów
Nadwozie i wnętrze
Przy zmianie biegow ocieram reke o kolano pasazerki (ok) lub pasazera (ups), bo auto jest waskie.
Nadrabia wysokoscia jak w sali gimnastycznej.
Bagaznik moze byc maly albo duzy, zalezy jak ustawimy kanape.
Materialy - tu duzy minus: po 30 tys.km juz widac rysy na tanich i twardych plastikach, tapicerka bardzo szybko ma slady uzywania.
Ergonomia wzorowa. Wszystko upozadkowane. Radio bdb.
Sprytne: wszystkie drzwi maja miseczki na kubki lub inne gadzety. Duzo schowkow.
Wnetrze daje sie dowolnie aranzowac, az po jedno wielkie spanie dla dwojga.
Estetyka: auto albo wydaje sie piekne albo brzydkie. Zalezy od gustu. Na pewno orginalne. A w malych tanich autach to wazne, aby sie wyrozniac (patrz Fiat 500, Mini)
Ale nigdy nie zroziumiem japonczykow. Jak mozne zrobic niebieskie "ledowe" podswietlenie zegarow, a pod tym konsole oswietlona na zielono!?!
Wygoda obsługi (ergonomia)
Jakość materiałów i wykończenia
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dziala juz w zimie po 5 min. na postoju i w aucie jest cieplo nawet przy -15 st.
Wogole brak kanalow ogrzeania na tyl (tych pod przednimi fotelami)
Natomiast klimtyzacja nie daje rady przy upalach, za slaba.
Jest ledwo chlodno, ale nie zimno i to przy +22 st.
Wentylacja i nawiewy ok.
Widoczność
Ta forma karoserii nadaje charakter wnetrza.
Auto ma tak daleko przednia szyba, ze duzy facet ledwo siega wyciagnieta reka do gornej krawedzi szyby.
Zaleta: duza przestrzen
Wada: gdy stoisz pierwszy na swiatlach, musisz polozyc glowe na desce rozdzielczej, aby zobaczyc, czy juz jest zielone.
Jak w czolgu.
Za to lusterka zewn. bardzo duze - super.
Mimo malych bocznych szyb i seryjnie przyciemnionych tylnych, widocznosc na boki i do tylu bardzo dobra.
Cofanie bez problemu.
Elektryka/Elektronika
Japonczyk...i wszystko jasne
Naprawy
Uwazam, ze elementy stabilizatora z przodu skonczyly sie zbyt szybko. Wina to ostra zima i bardzo zle drogi.
Tarcze przod orginalne: 300,-zl / 1 szt (Daihatsu)
Zamienniki markowe: 250,- zl / para
Klocki przod: 140,-
Filtr oleju: 54,- zl (+olej 3 l.)
Filtr powietrza: 100,- zl
Wszystkie podzespoly eksploatacyjne jako zamienniki sa dostepne w Polsce w ciagu 1-2 dni (np. w Intercars)
Inne czesci tylko Daihatsu, czesto na zamowienie 2-3 tyg.
Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?
Takie auto w dzisiejszych czasach powinno palic max. 5 litrow.
Uwazam, ze ma za duzy i za mocny silnik.
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?
3,5 metra dlugosci, a w srodku... sala balowa!
No i hipnotyzuje wszystkich na ulicy!