Opinia Daihatsu Charade G30 1.0 0KM (olej napędowy) hatchback 1985r., ocena użytkownika (9g)

Daihatsu Charade G30 1985r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 250 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-05

liczba wyświetleń: 4349

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
4.00
-.--
Trasa
3.00
-.--
Cykl mieszany
3.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan silnika i podstawowych części. Warto sprawdzić stan licznika i spytać ile razy był przekręcany.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na ciśnienie w oponach i stan poziomu płynu spryskiwacza. Oprócz oleju w silniku należy pamiętać aby wymienić olej w skrzyni biegów. Bo jak skrzynia się popsuje to kaplica. Filtry oleju i powietrza to norma, ale warto co co pół roku wymieniać filtr paliwa, szczególnie w zimie trzeba na niego patrzeć bo gdy zatankujemy na BP to może się zrobić glut i popsuć silnik dlatego warto unikać tą stacje i tzw. stacje u Bolka i Lolka.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodzi ludzie którzy zaczynają przygodę z motoryzacją. Warto kupić jako pierwszy samochód. Na pewno leszy niż jakikolwiek maluch czy coś tego pokroju.

Ocena ogólna

Mam straszny sentyment do tego auta, uważam że jest warte uwagi. Ale trzeba uważać bo to nie jest uto dla przeciętniaków.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Naprawdę super auto. Bardzo tanie w eksploatacji. Niezawodne i solidne. Idealne do miasta. Warto kupić i zainwestować w ewentualne niedociągnięcia i cieszyć się tym cudem tamtych czasów. Nie tylko dla kolekcjonerów ale również dla ludzi którzy chcą tanim kosztem jeździć.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Na pewno spod świateł nie odjedziesz ostatni. Najlepiej się ścigać z dumnymi posiadaczami golfa 2 których pożegnamy machaniem do lusterka. Niestety nie dokładnie widać minę zdziwienia kozaków w niemieckich maszynach bo szybko znikają w tyle.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Samemu się idealnie jeździ. Idealne na zakupy do marketu. Raczej nie na długie trasy, choć mi się zdarzyło 500 km z sobą towarzyszącą i oboje byliśmy bardzo zadowoleni.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Jeśli dbamy o auto to nie będzie miał znacznej korozji. W środku się siedzi wygodnie i stabilnie. Można montować dosłownie każde urządzenie np. radio CB itp. W środku dwoje ludzi elegancko się mieści z kompletem pasażerów autko się toczy ale nie ma mowy o komforcie.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie posiada klimatyzacji ale ma dobry nawiew który umila życie w lecie. W zimie jest niesamowity bo auto zaczyna grzać prawie natychmiast po zapaleniu silnika, a po przejechaniu 500 metrów już jest w miarę ciepło. To dla mnie szok bo w innych autach tak nie ma.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Aby zmienić pas ruchu trzeba obrócić głowę w prawo. Ale można się przyzwyczaić. Tak jest w każdym małym aucie.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

3/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jechaliśmy w 7 osób i było naprawdę niewygodnie.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Koszt przejechania 100 km to jest śmiech na sali. Jeśli braknie Ci kasy to podjeżdzasz pod Biedronke i tankujesz olej do frytek i jedziesz dalej. Auto spali każdy olej, tylko

Spalanie

autor opinii
Grzegorz