Opinia Daihatsu Cuore L251 1.0 EJ-DE 12V 58KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (2498)

Daihatsu Cuore L251 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.0 EJ-DE 12V 58KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 84 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2013-12-25

liczba wyświetleń: 6324

Spalanie

Auto spala minimalne ilości paliwa jak dla mnie .I to mi odpowiada .Nie polecałbym założyć instalacji gazowej do tego auta .Brak hydraulicznej regulacji zaworów.
benzyna
gaz
Miasto
5.50
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Auta z Niemiec miały gwarancję na 100 tys.km lub przedłużoną na 150 tys.km .I w takim wypadku nikt sobie głowy nie zawracał w konserwacje profili zamkniętych lub podwozia .Warto przy zakupie w Niemczech sprawdzić progi i tył błotniki ,bo auto bez zabiegu konserwacji jest podatne na atak matki natury ,która chętnie schrupie owe elementy bez skrupułów .Występują wersje 3 i 5 drzwi z klimą .

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Uważać przy otwieraniu drzwi ,by nie uderzyć w przeszkodę jakąś ,bo drzwi otwierają się prawie o 90 stopni.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto mogę polecić każdemu kto chce oszczędnie jeździć i nie lubi pajacować ,że ma statek za 200 tys.zł ,bo on jeżdzi tak samo jak tenże olbrzym za 200 tys.zł tyle ,że wolniej ,ale za to taniej .

Ocena ogólna

Zalet kilka mały i zwinny .Niezbyt popularny dla nocnych amatorów cudzej własności .Wymiana rozrządu jeśli troszkę się ma pojęcie i lubi majstrować przy mechanice auta zrobisz sam.Konstrukcja bardzo prosta auta .

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się wyśmienicie.Układ kierowniczy mimo braku wspomagania świetnie działa .Model ten wychodził także z wspomaganiem ,ale wybrałem ten model ,bo przy teście takiego samego modelu u sprzedawcy w Niemczech z wspomaganiem elektrycznym odniosłem wrażenie ,że lepiej chodzi ten bez wspomagania niż z tym wspomaganiem.A cena była prawie taka sama obu modeli aut.Parkowanie to sama przyjemność.Już kilka razy zdarzyło mi się zaobserwować Panią lub Pana kierowcę ,który przyjechał po 3 (trzy ) kajzerki swym olbrzymem i zanim zaparkował czytaj znalazł miejsce do zaparkowania ja już odjeżdżałem z pod marketu.Hamulce także sprawują się o.k.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

W tym aucie elastyczność sprowadza się do dwóch typów poruszania się miejskiego i pozamiejskiego .W trybie miejskim możemy użyć w zasadzie 5 biegów ,ale faktycznie na biegu 4 i 5 w mieście nie da się jechać .Poza miastem jak najbardziej do 5 można a wręcz Cuore prosi się o wyższe biegi .Silnik jest niesamowity bardzo szybko wkręca się na obroty .Na biegu 2 można mieć już 80 km/h.Nie polecam takich testów .Auto ma pasek rozrządu i w razie przeskoczenia o jeden ząbek paska -wiadomo silnik na złom.Auto na trasie potrafi 120km/h jechać ,jechałem krótko w trakcie testu .A tak do 100 km/h to idzie pięknie.Przyspieszenie jest niesamowite jak na tak nieduże auto.Duże auta nie mają szans na światłach z nim.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Auto jest dość sztywno resorowane toteż w zasadzie auto nie powinno jeździć po takich badziewiastych drogach jak nasze ,bo nie jest to ciągnik ,któremu nie przeszkadza wyboista z dziurami droga.W trakcie takiej jazdy od razu podskakuje tylna półka oraz tylna klapa .Na normalnej prawdziwej drodze a nie udawanej drodze auto zachowuje się jakby było malutką piłeczką ,która brnie do celu i do niej dotrze.Wyciszenie silnika nie wiem jak to inżynierowie japońscy zrobili ,ale tego silniczka nie słychać w kabinie tylko takie delikatne mruczenie jak w motocyklu.Niestety fotele przednie są żle zaprojektowane siedzisko jest równo z konstrukcją stelażem i przy wchodzeniu do auta zawsze zachaczyć można o fotel nogą .Fotele przednie są także zbyt mało wyprofilowane przy dłuższej podróży bolą plecy ,ale to chyba celowy zabieg konstruktorów,by wysiąść z auta i odpocząć po przejechaniu większej już drogi.Ja tak zrobiłem przy kilku 800 km przejażdżkach tym autem.I zaczełem chwalić to rozwiązanie ,bo warto faktycznie odpocząć przy tak długich dystansach .

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

4/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni jest jak dla mnie wystarczająco dużo i to tylko moja ocena .Z tyłu na zakupy w markecie idealna przestrzeń ,ale po złożeniu tylnej kanapy jest więcej miejsca.Przełączniki tylko te co powinny być ,bez udziwnień .Wszystko dobrej jakości choć widać oszczędności .Odkryte blachy w środku auta,plastikowa tapicerka drzwi ,plastiki progów ,schowka łatwe do zarysowania.Ale mi to nie przeszkadza ,moje auto zarabia na mnie i tyle .

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy mają bardzo mocną dmuchawę i szybko ciepło w aucie .

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność bardzo dobra z każdej strony lusterka duże.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczy jest bardzo sprawny i także pozostałe elektroniczne podzespoły.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Postawiłem na doświadczenie w budowie małych aut na najstarszego producenta w tej dziedzinie w Japonii i nie zawiodłem się ,bo Daihatsu jest nim od wielu lat .Częsci nie są drogie choćby rozrząd to wydatek 180 zł ,ale orginalny Mitshuboshi pasek i rolka NTN .Można kupić także wiele używanych .

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wiadomość ,że od stycznia 2013 roku nowych aut tej marki w Europie nie kupi już nikt ,gdyż marka odpuściła sobie Europę na rzecz innych rynków ,gdyż całkiem nieżle sobie radzi w innych rejonach świata.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mimo wieku nadal wszystko sprawne i działające w przeciwieństwie do innych zjeżdżonych sprowadzonych aut z Zachodu.

Niezawodność

autor opinii
Josef