Opinia Daihatsu Terios Pur 1.3 16v 87KM (benzyna) terenowy 2002r., ocena użytkownika (mpb)

Daihatsu Terios Pur 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 1.3 16v 87KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 69 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-12-14

liczba wyświetleń: 9621

Spalanie

Spalanie nie jest wysokie i do przyjęcia
benzyna
gaz
Miasto
7.80
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
7.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Zwrócić uwagę czy mosty tylny i przedni miały olej wymieniany .

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Sprawdzać regularnie stan oleju w silniku oraz stan napompowania ogumienia kół 205/70/15

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecam osobom takim które często poruszają się w terenie sami weterynarze ,listonosze ,windykatorzy itp.

Ocena ogólna

Poruszam się głównie po niezbyt trudnym terenie wiejskim zimą i latem głównie zawodowo i nigdy nie było mowy bym nie dojechał w każde błoto czy większy śnieg jak takowe napotkam .Jak wjade to wyjadę z racji napędu 4WD .W mieście jest także nieoceniony niezbyt wielkie gabaryty.Auta te są bardzo mało spotykane na naszych drogach a szkoda toteż każdy zawsze się obejży przechodzień lub inny kierowca na to auto.Polecam innym .Części do nich nie brakuje nowych i używanych .Nowe nie są drogie .

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto świetnie się spisuje na słabych drogach wiejskich i bocznych takich jak głównie go używam niestety na koleinach bardzo ich nie lubi i trzeba podwójnie uważać .Parkowanie tyłem z racji ,że wysoki trzeba uważać nie jest to taka widoczność jak w normalnym aucie dobrze że są duże lusterka zewnętrzne i pomagają w parkowaniu tyłem .

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik jest bardzo elastyczny można nawet na piątce jechać tylko 50km/h i nie dusi się lub charczy jak w innych autach .Silnik jest super cichy a na dodatek posiada łańcuch rozrządu oraz napęd na 4 koła .Skrzynia dobrze zestrojona krótkie przełożenia a lewarek łatwo wybiera dany bieg .Przyspieszenie w tym aucie do setki trwa długo ,bo ok 14sek .Dla mnie wystarcza nie jestem Kubica .Do spokojnej rozsądnej jazdy idealne przyspieszenie .

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Jazda jest przyjemna resorowanie dla mnie na krajowych dziurach znośne w tym aucie .Do foteli mam zastrzeżenie ,że mogłyby być lepiej wyprofilowane dłuższa jazda w tych fotelach wymaga odpoczynku ,bo bolą plecy ,ale materiał na fotelach niestety ale bardzo dobrej jakości nie do zniszczenia .Jazda z kompletem pasażerów czyli najlepiej 2 plus 2 dorosłych i jedna mniejsza z tyłu .

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca i z tyłu i z przodu nie jest mało da się podróżować na długich trasach .Obsługa podstawowe przełączniki są tam gdzie powinny być na swoim miejscu .Bagażnik dla mnie żony 3 dzieci wystarczający .Dał radę na wycieczkę 400 km na Mazury .Materiały do wykończenia użyte są bardzo dobrej jakości .Karoseria bez fajerwerków stonowana i miła dla oka .

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewania nie da się używać na pełną moc ,bo można dostać udaru z upału we wnętrzu .Bardzo wydajne .

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu idealna widać dachy innych pojazdów tył gorzej .Lusterka duże i problemu nie ma z widocznością w nich .

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Działa bez najmniejszych problemów tak jak od nowości ma 7 lat

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Umieszczenie anteny radiowej na słupku lewym ,aby dobrze grały stacje UKF trzeba cały ten pręt 1 metra wysuwać z schowka w słupku .Przy wjeżdzie do garażu trzeba pręt chować ,bo go można złamać .

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Że to klon Toyoty Rav4 ,tylko w wydaniu ciut mniejszym .Zresztą musi tak być ,bo ta marka należy do TOYOTY już od wielu lat .

Napęd

autor opinii