Opinia Daihatsu Terios 1.5 105KM (benzyna) terenowy 2007r., ocena użytkownika (253g)

Daihatsu Terios 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 1.5 105KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2015-10-07

liczba wyświetleń: 4175

Spalanie

Poziom spalania mierzyłem tylko raz na trasie przez całą Polskę (różne rodzaje dróg, przejazdy przez kilka miast i miasteczek) - wyszło 7.7 l. na 100 km. W mieście pali więcej ale o ile to trudno powiedzieć (9 l. wpisałem na oko). Spalanie wyraźnie wzrasta przy dużych prędkościach - na autostradach, przy prędkościach, od ok. 110-120 wzwyż, pali chyba powyżej 10 l., co wynika z formy nadwozia generującej duże opory powietrza. Ale taka jest uroda tego rodzaju samochodów.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.50
-.--
Cykl mieszany
7.70
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wystarczy dbać o płyny eksploatacyjne i kontrolować ciśnienie w oponach. Uważać trzeba na przypadkowe włączenie blokady w jeździe po mieście, lepiej też nie jeździć na oparach paliwa.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Idealny dla osób uprawiających turystykę (wyjazdy wakacyjne, na ryby, do lasu itp.), wygodny przy dłuższych trasach dla 2-3 osób, pozwala nie obawiać się złego stanu dróg czy bezdroży, bo pomimo plastikowego wyglądu dobrze radzi sobie w tereni

Ocena ogólna

Prawdę mówiąc to najlepszy samochód jaki miałem (wcześniej Renault i Volkswageny). Jeździ się nim znakomicie zarówno po mieście jak w długich trasach (jeździłem nim już po całej Polsce i kilku krajach ościennych). W porównaniu z samochodami o normalnym napędzie jest oczywiście mniej ekonomiczny, ale na tle innych 4x4 wypada najkorzystniej. Dla mnie to samochód optymalny (wyjazdy na ryby czy w dłuższe trasy w dwie osoby). Kupowałem go trochę w ciemno ale okazał się lepszy niż się spodziewałem.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Prowadzi się znakomicie, przy parkowaniu nie widzi się pełnego obrysu ale jest czujnik cofania.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Silnik bardzo elastyczny, brakuje jednak trochę mocy co można odczuć przy szybkim ruszaniu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiew klimy bardzo szybko odparowuje szyby, trochę jednak trzeba czekać na nagrzewanie się nawiewu po startowym włączeniu.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka bez zarzutu, za to miałem problem z szybkościomierzem którego wyregulowanie (naprawa, bo czasem całkiem stawał) wymagało dosyć długiego szukania warsztatu - większość speców od elektroniki tylko rozkładała ręce.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

W oparciu o dotychczasowy okres użytkowania mogę ten model oceniać jako praktycznie niezawodny. Dwie naprawy które wykonywałem to: wymiana wiatraczka chłodnicy na sugestię mechanika wymieniającego płyn chłodzący, bo uznał, ze coś w nim szwankuje oraz regulacja prędkościomierza (już przy kupnie sprzedający uprzedził mnie, że prędkościomierz trzeba sprawdzić, ale prawie 2 lata działał dobrze). Koszt wymiany wiatraczka to coś ok. 100 zł. (za używany), regulacja prędkościomierza, jak w końcu znalazłem odpowiedni warsztat elektroniczny, 40 zł.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Jedyne drobne zastrzeżenia to elektronika. Jest jej mało (nie ma na szczęście komputera) ale nawet przy drobnych uszkodzeniach pojawia się problem braku programów do tego modelu nawet w dużych warsztatach zajmujących się elektroniką. W moim np. czasem nie włącza się sygnał dźwiękowy przy niezapiętym pasie pasażera (oprócz ikonki na desce rozdzielczej powinien piszczeć coraz intensywniej), raz też ikonka rezerwy paliwa nie zmieniła koloru na czerwony i stanąłem w środku miasta, bo myślałem, że dojadę jeszcze na rezerwie do domu. Nie zawracam sobie tym głowy, bo pewnie musiałbym długo szukać specjalisty od takich problemów.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prawdę mówiąc to pozytywnie da się w nim ocenić praktycznie wszystkie elementy wpływające na jakość użytkowania.

Układ jezdny

autor opinii
Marek