Opinia Fiat Punto Evo Evo 1.4 MyLife 77KM (benzyna+gaz) hatchback 2011r., ocena użytkownika (234n)

Fiat Punto Evo Evo 2011r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 MyLife 77KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 500 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2012-02-19

liczba wyświetleń: 6159

Spalanie

Spalanie jest niemiarodajne bo silnik jeszcze nie jest ulozony, wiec sa to szacunki baaaardzo na oko.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
10.00
Trasa
7.00
9.00
Cykl mieszany
7.50
9.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Do spokojnej jazdy po miescie. Na trase do 50 km. Gdyby bylo co wybrac z niedoladowanych benzyn, to bym wzial jakis mocniejszy silnik.

Ocena ogólna

Jest to moja pierwsza "wloszczyzna", z jednej strony szalu nie ma, z drugiej strony w tej klasie aut z fabrycznym gazem nie ma czego wybrac- badziewna Fabie z zerowa widocznoscia do przodu, Aveo z kalkulatorem zamiast licznikow, kosmiczie drogiego Seata (ZA CO????) czy rdzewiejaca Corse...

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Jezdzac tym silnikiem poczulem sie jak za dawnych czasow, kiedy mialem okazje prowadzic niedoladowanego klekota- ropedza sie niczym zaladowany pociag towarowy. Ten silnik to absolutne minimum do tej masy auta. Szkoda, ze przez ekooszolomow nie ma wlasciwie czego wybrac sposrod niedoladowanych jednostek...

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

2/10

Przyspieszenie 60-120km

1/10

Przyspieszenie 80-120km

1/10

Komfort jazdy

Autko w zakretach spisuje sie nadspodziewanie dobrze, chyba ze po prostu z tym silnikiem nie da sie skorupy wytracic z rownowagi.Zawieszenie niestety dosc glosno daje znac o tym, ze bierze na siebie polskie dziurska. Fotele za waskie dla mnie w ramionach na dluzsze uzytkowanie i za slabo podparty odcinek ledzwiowy. Wyciszenie z jednej strony jest dobre i zle- dobre bo obla karoseria jest cicha, ale halas silnika przy wiekszych predkosciach jest nie do zniesienia na dluzsza mete- z zatyczkami to maksymalnie da sie wytrzymac 120-130 km/h... Z tylu sporo miejsca na nogi, ale dla 3 osob to raczej w wieku wszesno szkolnym.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

2/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia... No coz, cale zycie jezdzilem niemacami albo japoncami i po prostu trzeba sie nauczyc- kompletnie nieergonomiczna obsluga wycieraczek jak dla mnie. Bagaznik maly, ale ustawny, jakosc materialow i wyglad auta w tej klasie nie ma rownych sobie- po obejrzeniu tego autka i wejsciu do Fabii, z tej drugiej ucieklismy niemal z krzykiem... mozliwosc aranzacji? Kilka schowkow, ale wiekszosc z nich ze wzgledu na rozmiar badz ksztalt jes tniepraktyczna, lakiery sa eko, wiec tak jak wszedzie- po kazdej jezdzie na autostradzie zostaja dziury- na szczescie auto nie rozpedza sie do takich predkosci, wiec moze dziur tez nie bedzie.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Testowane tylko zima- szybko sie nagrzewa, ale pozniej mimo ustawienia na 2 nadmuch (w skali 1-4) szyby czesto paruja. Dosc glosny strumien powietrza z wentylacji.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Zona narzeka, ze szerokie slupki A jej przeszkadzaja- ja nie podzielam tej opinii. Kiepsa widocznosc do tylu kompensuje dobra widocznosc w lusterkach.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Totalnym badziewiem jest wielkosc otworu i jego umiejscowienie od zbiornika na plyn do spryskiwaczy- fabryka powinna dodawac lejek, zwlaszcza ze obok sa jakies kostki i przewody elektryczne.

Elektryka

4/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Jak na ten przebieg to tylko odpadla dysza nawiewu kierowcy- pod nogami. Gaz wymaga kalibracji, bo check engine szaleje.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Osiagi... Brak...

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wlosi sa mistrzami stylu- piekny choc srednio funkcjonalny srodek.

Wnętrze

autor opinii
luk