Opinia Fiat Albea 1.2 16v 80KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2002r., ocena użytkownika (6g2)

Fiat Albea 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.2 16v 80KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2008-02-13

liczba wyświetleń: 6183

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto brać wersje lepiej wyposażone. Mnie brakuje regulacji siedzenia, dzielonego oparcia z tyłu itp. drobiazgów. Pozałowałem też na fabryczną klimę 3000 i żałuję. nie daj Bóg kupić bez "centralnego" - umiejscowienie klamek czyni to bardzo nierozsądnym.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobre materiały eksploatacyjne. Jak najszybciej pożegnać się z fabryczną Selenią i wlać olej podobny lub lepszy, ale tańszy o jakieś 15 zł za litr. Selenii musiałem dolewać około 1 l między wymianami. Zmieniłem zaraz po gwarancji - i już dolewać nie muszę. Sprawdzać wnękę koła zapasowego, czy nie zbiera się woda - zwłaszcza po deszczach, gdy samochód jeździł lub stał pod chmurą i kilka razy otwierało się bagażnik.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie 4 osobowej posiadającej dość ograniczone zasoby finansowe (ale bez przesady - nie głodowe), jesli musi mieć auto wielozadaniowe i nowe (bo nie chce uganiać się po mechanikach).

Ocena ogólna

Oczywiście "stosunkowo bardzo dobrze". Jak na swoją cenę to bardzo przyzwoite auto. Za taka kasę trudno kupić samochód tak trwały, niezawodny, ekonomiczny i z wypasionym bagażnikiem - oczywiście mówię o samochodzie nowym.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru. Bardzo dobre wspomaganie, dobre wyczucie drogi. Zero luzów na kierownicy po 80 tys - samochód na równej drodze jedzie prosto po kilka km. Trochę słychać amortyzatory - zwłaszcza na mrozie. Nadspodziewanie dobre zachowanie w zakrętach - w porównaniu ze Sieną, od której pochodzi - niebo i ziemia.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Trzeba pamiętać, że to silnik 1200ccm. Jest trwały, niezawodny, umiarkowany w apetycie i nie za głośny. Jak na pojemność i masę samochodu - bardzo dobrze sobie radzi. Elastyczność - OK, a zestopniowanie 4 biegu - to poezja. Czasami zachrobocze "wsteczny", pozatym zadnych problemów, haczeń itp. Biegi zmienia się palcem - może trochę za długie skoki dźwigni.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wyciszenie silnika jest bardzo dobre. Gorzej z opływem powietrza. Przy postawionej antenie dachowej z przodu i antenie CB z tyłu dachu (w jednej linii) świst zaczyna się przy 40 km/h, a przy 130 już nie da się tego CB słuchać. Resorowanie znośne, ale bez rewelacji. Fotele przednie - dobrze profilowane, ale ciasne i za krótkie siedzisko- mam wrażenie jazdy na taborecie. Przy pięciu osobach trochę wąsko, a środkowy nie ma gdzie upchnąć stóp. Bardzo dobry na nasze drogi prześwit. Nie boi się żadnych kolein i krawężników.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria niebrzydka, świetnie zabezpieczona przed korozją. Z przodu dość miejsca - z tyłu dość dla 2 osób. Materiały raczej słabe, plastiki łatwo się rysują, gałka od biegów jakoś się "powyżerała". Tylko obicie kierownicy - OK. Bagażnik - MIODZIO.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

W sporo ujemnych temperaturach ciepło robi się z przodu po jakichś 10 km, z tyłu - gdzieś po 20 km. Nie ma co liczyć na szybkie odszronienie czy odroszenie szyby przedniej. 4 osoby w deszcz przy zamkniętych oknach = para wszędzie prócz przedniej (i tylnej - elektrycznej)szyby. Filtr kabinowy czyściłem już 3 razy, bo nowego nie mogę dopasować. W serwisie Fiata wpierali mi, że takowego nie ma - musiałem wyjąć i przynieść im na stół.

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Trudno ocenić, gdzie auto się kończy, gdzie zaczyna. Zwłaszcza do tyłu - bagażnik jest dość wysoko, a linia okien - "po skosie". Lusterka dają dobry przegląd sytuacjo do tyłu. Martwe pola minimalne - można je usunąć poruszając się trochę w fotelu ;)

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Słabiutko. Dmuchawy na 1 jakby nie było, na 2 - ledwie ledwie, na 3 powinna działać cały czas, ale wtedy ani radia nie posłuchasz, ani nie porozmawiasz.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Straszyli mnie trzema F, albo Ford - g.. wort, Fiat - jego brat. a tu co ?\\r\\nWymiana zamków z tyłu - na gwarancji, jedna żarówka w desce, kostka przy tylnej lampie i ... tyle. Raz w roku przegląd za 300 - 380 zł (z materiałami), leję paliwo i płyn do szyb. Olej czasem sprawdzam, ale nie muszę dolewać między wymianami. No i zero korozji - nawet tu, gdzie zarysowałem lakier do gołej blachy.

Niezawodność

autor opinii