Opinia Fiat Albea Fresh 1.2 82KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2004r., ocena użytkownika (ctp)

Fiat Albea Fresh 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.2 82KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 65 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-08-15

liczba wyświetleń: 3789

Spalanie

Dobrze dobrany do auta motor o rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo. Ekonomia tego auta to jego mocna strona.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
6.20
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Serwisowanie, wymiany oleju. Stan elementów gumowych w zawieszeniu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dobrej jakości paliwo i olej - nie lubi "podrób".

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Fajny samochodzik. Taki.... bezstresowy ;-)). Polecam. Nigdy mnie nie zawiódł.

Ocena ogólna

Świetny, ekonomiczny i pakowny samochodzik dla "Kowalskiego". Bardzo dużo miejsca dla pasażerów, ogromny bagażnik. Średniej jakości materiały,ale w bardzo dobrym montażu. Wytrzymałe zawieszenie, ekonomiczny a zarazem dynamiczny silnik. Jednym słowem - udane, budżetowe auto - polecam każdemu kto potrzebuje pojazdu niezawodnego o dużych walorach użytkowych do codziennej eksploatacji.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Twarde i sprężyste zawieszenie. Bardzo dobre hamulce. Nieco odstaje układ kierownicy, który chodzi zbyt lekko (spodoba się Paniom). Auto wysoko zawieszone, dobrze radzi sobie z naszymi dziurawymi drogami. Dzięki małym zwisom z przodu i tyłu oraz bardzo dobrej widoczności świetnie się parkuje.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

1.2 16V 82 KM - żwawy i chętnie wkręcający się na obroty motor. Dobrze radzi sobie z masą (puste / pełne) i gabarytami auta. Powyżej 4 tyś obrotów mile zaskakuje. Czuć, że chce jechać ;-)) Aby dynamicznie przyśpieszał trzeba redukować, z kolei w ruchu miejskim przyjemnie zaskakuje elastycznością na niższych biegach i przy małej prędkości obrotowej silnika. Świetny, udany silnik.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Zawieszenie zestrojone stosunkowo twardo i sprężyście. Nadal jednak oferuje sporo komfortu. Ma tendencję do lekkiego myszkowania po drodze przy większych prędkościach i bujania się pod pełnym obciążeniem Przyczyną tego jest raczej wysoki środek ciężkości niż źle dobrane nastawy zawieszenia. W środku sporo miejsca, zwłaszcza na szerokość. Auto bardzo ciche, chyba najcichsze w swojej klasie.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Dużo miejsca, z przodu, z tyłu i w kufrze. O aranżacji zapomnij - ono jest i już... Materiały przeciętne, ale dobrze spasowane. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Przełączniki i regulatory działają dobrze i z wyczuwalnym oporem. Jak na tą klasę auta - jest bardzo dobrze.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawiewy działają skutecznie. Troszkę przeszkadza fakt, że są tylko trzy biegi dmuchawy, więc na wyższych nieraz jest głośno. Auto szybko się chłodzi i szybko nagrzewa. Mnie brakowało tylko klimy...

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Duże szyby, niezbyt grube słupki oraz duże lusterka. Dodatkowo lusterko kierowcy z łamanym szkłem. Czego chcieć więcej...

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Trzy lata, 65 tyś. km i auto nie widziało warsztatu. Wszystkie żarówki są nadal fabryczne. silnik pali od "dotknięcia". Żaden przełącznik nie iskrzy.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Trzy lata, 65 tyś km i.... nic. Jedynie przeglądy co 20 tyś (gwarancyjne). A może to nie Fiat... ;-))

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobry,za rozsądne pieniądze i tani w eksploatacji samochód. Jeżeli rozpatrujemy go zgodnie z przeznaczeniem i ceną zakupu, można pokusić się o stwierdzenie, że brak mu wad... ;-)

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Normalnie jak nie Fiat... Obecnie kupiłem Fiata Lineę i dzięki temu modelowi wiem czemu ta marka ma taką a nie inną opinię. Albea stanowi przykład, że nie zawsze trzeba wierzyć w obiegowe opinie...

Niezawodność

autor opinii