Opinia Fiat Bravo 1.2 82KM (benzyna) hatchback 1999r., ocena użytkownika (rh4)

Fiat Bravo 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 82KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 130 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-24

liczba wyświetleń: 4638

Spalanie

Podane wartości są dla okresu letniego, w zimie gdzie samochód garażowany pod "chmurką" spalanie nieco wzrasta w cyklu mieszanym jest to około 6,6-6,7 l/100km, ogólnie silnik bardzo oszczędny pali tyle co cinquecento 0.9, a nawet nieco mniej. Silnik wymaga jednak dosyć dobrego paliwa, przy złym gorzej zapala oraz jeździ, ale to chyba normalne.
benzyna
gaz
Miasto
7.50
-.--
Trasa
5.50
-.--
Cykl mieszany
6.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan zawieszenia czy się nie "tułucze", dokładnie sprawdzić czy nie ma wycieku oleju, pod fajkami świec również, gdyż znajdujący się tam olej świadczyć może o "skończeniu" uszczelki pod pokrywą bądź nawet pęknięciu pokrywy. Jeżeli gdzieś znajdziemy duże ogniska korozji może to świadczyć o tym, że samochód jest po naprawie blacharskiej.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ogólnie samochód ma swoje "humory" czasami odpala za 2 razem, a kiedy bardzo zimno nawet za 3, podobno te wersje tak mają. Każdy niepokojący dźwięk należy jak najszybciej sprawdzić, pilnować stanu oleju oraz płynu chłodniczego, silniki 1,2 16V uważane są za konstrukcje bardzo udane jednak wymagają od użytkownika trochę więcej uwagi, a kiedy "mu" ją damy na pewno odwzajemni się nam długą, przyjemną, oszczędną i bezawaryjną pracą.

Ocena ogólna

Zalety: +prowadzenie +komfort jazdy +niskie spalanie +dobra zabezpieczenie antykorozyjne +jakość deski rozdzielczej (tej po Facelifting'u- miękkiej) Wady: - szybkie zużywanie elementów zawieszenia - dość skąplikowana budowa silnika 16V co wiąże się z wyższymi kosztami ewentualnej naprawy.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Ogólnie samochód prowadzi się bardzo dobrze i pewnie, układ wspomagania działa bardzo lekko co docenimy podczas parkowania. Jedynym zauważalnym mankamentem jest „wynoszenie” przodu w zakrętach jednak zjawisko to występuje tylko podczas szybszego pokonywania łuków i daje się łatwo skorygować poprzez dociążenie przodu (czyli puszczenie nogi z gazu), auto nie ma (o dziwo- mimo lekkiego tyłu) tendencji do „zarzucania” tyłem. Oczywiście jest to tylko zauważalne przy nieco „ostrzejszej” jeździe, natomiast przy normalnej, a nie sportowej jeździe i przy dobrych oponach samochód naprawdę przyzwoicie i przewidywalnie się prowadzi.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Jak na taką pojemność silnik dobrze radzi sobie z masą samochodu. Biegi wrzuca się lekko, a zarazem precyzyjnie (wyraźnie czuć ich zmianę).

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

zawieszenie przy niedużym obciążeniu sprawuje się dobrze (2-3 osoby), przy większym załadowaniu musimy wziąć poprawkę, że nieco inaczej będzie się zachowywał, jednak przy „miejskich” prędkościach do 80km/h jest to prawie niezauważalne. Zawieszenie mimo tego iż jest dosyć nietrwałe, przy dobrej eksploatacji i dbaniu o nie naprawdę jest „przyjazne” dla kierowcy praktycznie nie słychać jego pracy, może na większych nierównościach trochę.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Co do miejsca w środku dla 2 osób autko idealne, chociaż i z tyłu miejsca nie brakuje, bagażnik jak na klasę wystarczający, ilość schowków i dostępność do nich również. Na zasługę zasługuje wykonanie deski rozdzielczej, która mimo swojego wieku (11lat) nic nie skrzypi i nie stuka (miękkie tworzywo), a ponadto praktycznie nie widać śladów zużycia. Jednak nieco gorzej sprawa tyczy się plastików na drzwiach i z tyłu samochodu na których wyraźnie widać, a na nierównościach „słychać lata”. Korozji nie ma, a jeżeli jest to tylko tam gdzie element był malowany. Mankamentem jest dosyć słaby lakier na zderzaku przednim przeważnie w miejscach zagięć powstają pęknięcia, a przy jeździe odskakujące kamyczki powodują odpryski- co może denerwować.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie i wentylacja mogły by być lepsze, ogólnie czas potrzebny na ogrzanie samochodu jest dobry jednak denerwuje dosyć intensywne parowanie szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra, trzeba jednak wziąć poprawkę na dosyć duże słupki tylne, które czasem mogą coś przysłonić, lusterka mimo tego że są małe (niskie, ale wystarczająco szerokie) przy prawidłowym ustawieniu dobrze spełniają swoją funkcję.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny i elektroniczny nie sprawia większych problemów, lubi natomiast „płatać drobne figle” np. w moim przypadku za śniedzenie styków przekaźnika od sterowania wtryskami i problem z odpaleniem, po przeczyszczeniu, wszystko działa jak należy. Znaną wadą w układzie jest psująca się wycieraczka tylnej szyby jednak jest to usterka na tyle drobna, że nie powinna nas zniechęcać dodam, że przez 8 miesięcy jak użytkuje samochód nie spaliła się żadna żarówka, w niektórych samochodach klasy wyższej jest praktycznie niemożliwe do osiągnięcia (wiem doświadczenia).

Elektryka

8/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Dużym mankamentem silnika 16V jest jego konstrukcja, mimo niewielkiej usterki jak uszczelka pod pokrywą zaworów, która jakby nie było nie unieruchomiła samochodu, jej wymiana jest jednak dosyć kosztowna ponieważ wymieniając ją musimy wymienić uszczelkę pod głowicą gdyż silnik jest tak skonstruowany, że "rozkręca się cały" razem z głowicą. Oraz planowanie takiej głowicy jest droższe (przeważnie) niż klasycznych 8V.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Denerwują parujące szyby. Rażą odpryski i pęknięcia lakieru na zderzaku, oraz plastiki na drzwiach.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przed zakupem nie spodziewałem się, że tym samochodem będzie tak przyjemnie się podróżowało. Mimo upływu lat sylwetka nadal dosyć ciekawa i nieco wyróżniająca się z "tłumu".

Komfort jazdy

autor opinii