Opinia Fiat Bravo HGT 2.0 20V 147KM (benzyna) hatchback 1997r., ocena użytkownika (251h)

Fiat Bravo HGT 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 20V 147KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2015-07-05

liczba wyświetleń: 1780

Spalanie

Wersja HGT ma sporą moc, więc apetyt ma spory. W trasie jest bardzo dobrze, szczególnie, ze nie schodzi się poniżej 120km/h. W mieście da się ograniczyć spalanie, jednak potrzeba do tego opanowania, bo na każdych światłach chce się poczuć moc i zostawić wiele samochodów w tyle, a tym bardziej posłuchać pięknego brzmienia 5 cylindrów. Niestety natura obdarzyła mnie ciężką nóżką, więc musiałem na stację zaglądać dość często, jednak... Nie żałuję tego. Nikt nie będzie żałował.
benzyna
gaz
Miasto
13.00
-.--
Trasa
10.00
-.--
Cykl mieszany
11.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy zakupie warto sprawdzić stan podwozia i nadwozia, bo naprawy mogą nas załamać...

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Warto zwrócić uwagę na znaki drogowe, bo przekroczenie prędkości o 50km/h może pozbawić nas prawka...

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Szczególnie młodym, kochającym dreszczyk emocji za kółkiem kierowcą, których nie przeraża rezygnacja z air maxów na rzecz drożejącego (niestety) paliwa

Ocena ogólna

To mój pierwszy samochód, w którego dowodzie widnieje moje nazwisko. Byłem niedoświadczony, napalony i... zakochany w Hagietce. Przyprawiła mi trochę nerwów, ale odwdzięczyła się tysiącami kilometrów spędzonych razem. Mały, zwinny, stosunkowo tani i niesamowicie brzmiący hot hatch to coś, czego potrzebowałem. Jeżeli będę go wymieniał, to po prostu na większy samochód. Jednak jeżeli ktoś ma małe zapasy w portfelu na paliwo i ewentualne części eksploatacyjne, a zarazem chce się świetnie pobawić od czasu do czasu w tej cenie, to ciężko o lepszy wybór. Chyba, że ktoś woli Golfa "niezawodną nudę".

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Autko świetnie spisuje się na drodze, dobrze wchodzi w zakręty, sztywne zawieszenie nadaje się do żwawej jazdy. Warto zainwestować w dobre opony, a na pewno zaskoczy nas prędkość, z jaką możemy wejść w zakręt. Niestety mały promień skrętu często utrudni nam parkowanie.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik radzi sobie świetnie z niewielką masą włoskiego hot hatcha. Pięciocylindrowa jednostka jest dość elastyczna, powyżej 3500 obrotów/minutę czuć ostrego kopa. Skrzynia chodzi gładko, drążek jest krótki, więc spokojnie można sobie pozwolić na szaleństwo (oczywiście na torze, albo na lotnisku, na drodze zawsze bezpiecznie... :D)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jazy jest, jak na samochód sportowy, całkiem niezły. Nie możemy porównywać Hagietki z limuzyną, ponieważ Fiat jest twardy i niski, co przy spokojnej jeździe nie przeszkadza, natomiast przy wdepnięciu pedału gazu jest sporym plusem. Osiągi wyraźnie maleją z pełnym bagażnikiem i kompletem osób, jednak 150 włoskich kucyków wciąż pracuje na to, abyśmy nie byli zawalidrogami...

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu jest na prawdę sporo. Z tyłu też zmieszczą się 3 osoby, jednak nie będą komfortowo podróżowały w dłuższej trasie, co jest zrozumiałe, bo to ciągle mały hatchback. Bagażnik jest wystarczająco duży, żeby przewieźć wzmacniacz gitarowy, czy kilka walizek. Niestety dużo plastików wyciera się, trzeszczy. Na plus (w mojej wersji) wypada skórzana tapicerka, która nie wytarła się przez 18 lat i wciąż wygląda nieźle. Karoseria nie gnije, problem może stanowić na pewno podłoga (którą ja musiałem wymienić całą). Jednak mimo wszystko kształt Fiata Bravo jest przepiękny...

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja jest wydajna, klima szybko chłodzi samochód, a ogrzewanie w zimę w minutę skutecznie nas ogrzeje. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest panel wentylacji umieszczony na centralnej części deski rozdzielczej.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Z widocznością do przodu jest bardzo dobrze, słupki nie przeszkadzają, choć nie są szczególnie wąskie. Z tyłu dobry widok zapewnia nam spora szyba, a parkowanie tyłem jest dość proste - dokładnie wiemy, gdzie nasz samochód się kończy. Lusterka są małe, ale szybko można się do nich przyzwyczaić. No i są elektryczne!

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

W samochodzie widać, że Włosi włożyli do niego sporo elektryki - szyby, lusterka, przełączniki... W zasadzie wszystko działa poprawnie, ale może z uwagi na dość sędziwy wiek, coś lubi się popsuć. Na szczęście naprawy tych elementów są śmiesznie tanie, albo mając trochę czasu, możemy je wykonać sami w naszym garażu.

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Każdy samochód jest inny, nawet, jeśli wyjechał w tym samym roku z tej samej fabryki. Mój egzemplarz był dość zaniedbany, sporo rzeczy trzeba było w nim wymienić. Po naprawach koniecznych portfel się odchudził, ale obecnie nie mam już problemu z tym samochodem. Ceny napraw są zróżnicowane, dużo części jest wspólnych ze słabszymi fiatami, niestety np. hamulce są kilkadziesiąt złotych droższe.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Czasami lubi się popsuć... Ale w końcu ma 18 lat - gniewny i buntowniczy nastolatek

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Jednostka napędowa to najlepsza rzecz w małym Fiacie. Brzmienie, brzmienie i jeszcze raz moc!

Napęd

autor opinii
Marcin