Opinia Fiat Coupe 1.8 131KM (benzyna+gaz) coupe 1998r., ocena użytkownika (23y7)

Fiat Coupe 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 1.8 131KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 170 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2013-04-01

liczba wyświetleń: 3864

Spalanie

Opisywanie cyklu mieszanego mija się z celem, bo każdy "miesza" co innego, ale chyba coś koło tego wyliczyłem. Trasę podaję dla jazdy z użyciem głównie rozumu - nie nogi... Do szybszej jazdy jest slk. Tego kupowałem z najmniejszym silnikiem, aby nie drenował kieszeni więcej niż musi. I jest nieżle. Miasto podałem dla gazu z obecnej zimy i jazdy po Olsztynie, gdzie szaleńcy ustawili "czerwoną falę" na skrzyżowaniach. Po mieście akurat sobie nie żałuję ruszając i mając nadzieję zdążyć przed następnym czerwonym
benzyna
gaz
Miasto
9.70
12.90
Trasa
8.00
8.80
Cykl mieszany
9.30
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na rocznik - od 1996 są lepsze silniki - bardziej niezawodne

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zartuję - nie stawać blisko matołów nie umiejących parkować i walących drzwiami w nasze, bo blachy choć ocynk to nie pancerne

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Tym, którzy potrafią docenic samochód i nie usiłują kupić auta "rodzinnego", czyli małego autobusu i ciężarówki zarazem. Tym, którzy mają kilka aut i nie kupują kombi, żeby potem usiłowac zrobić z niego ferrari. I tym, którzy nie kupują

Ocena ogólna

Zaletą jest przyjemnośc z jazdy, zakłocana wpadaniem w koszmarne dziury, które namawiają do powtórki z łaciny. Mógłby je ciszej przejeżdżać. W normalnym kraju, gdzie są drogi a nie szkoła przetrwania, pewno nic by się nie działo. Jak na typ auta, jest wygodny i stosunkowo oszczędny w zużyciu paliwa. Silnik mógłby być mniej słyszalny. Reszta naprawdę prawidłowo

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Przy tym typie nadwozia dojeżdżanie przodem do krawężników budowanych przez bałwanów na kształt muru chińskiego jest mocno utrudnione, widoczność do tyłu też nie najlepsza, ale to nieuniknione. za to prowadzi się pewnie, choć mocno odczuwa wszechobecne dziury. Hamuje mocno i dość skutecznie, mimo odłączenia ABS

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jeżdżę tez mercedesem slk 230kompressor, więc przyspiedzenia mnie nie szokują, ale z takiego silnika więcej niż dobre, nawet na gazie. Skrzynia to nie automat, więc nie jest elastyczna, po to ma 5 biegów, aby je zmieniać, ale można ocenic pozytywnie jej osiągi

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Na naszych koszmarnych dziurach w mieście auto cierpi podobnie jak ja, czując je przez fotele i kierownicę, ale kiedy trafi się odcinek bez wyrw jest więcej niż dobrze, jak na auto o "sportowym" charakterze. Nie jest za twardy, sprawia przyjemnośc z jazdy. Niższa ocena za wyciszenie wynika ze słyszalności silnika, ale w stopniu niezakłocającym słuchania muzyki na niewielkiej głośności

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Z tyłu ocena od pasażerów - nie narzekają. Z przodu naprawdę wygodnie i siedzenia nie sprawiają kłopotów, jakich doświadczałem kiedyś w Daewoo - nawet Leganza. Przy kierownicy wszystko pod ręką, słowem ok. Jakość materiałów, biorąc pod uwagę rok produkcji przyzwoita. Jedynie część z zegarem i regulatorami ogrzewania zbyt podatna na zarysowanie. Karoseria? Ze względu na nią kupowałem - nie znoszę dziś produkowanych dziwadeł, jeżdżących potworków i tych wszelkich wanów (karawanów?) do wożenia teściowej więc może jestem nieobiektywny, ale jest naprawdę ok, może tylko oryginalny lakier za delikatny. Ale piecowy odszedł wraz z muzyką lat 70'. Obudowy lamp tylnych mogą tracić lakier. Reszta ocynk bez zarzutu.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mercedes slk w porównaniu z nim to skrzyżowanie piecyka z lodówką, ale tu większa objętość kabiny robi swoje. W porównaniu z innymi 4-miejscowymi naprawdę sprawnie i w miarę cicho

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu i na boki podczas jazdy bardzo przyzwoita. Przy dojeżdżaniu do krawężnika słabo Trzeba na czuja. Do tyłu wiadomo - coupe, ale lusterkami można to zrekompensować i całościowo byłoby 8. Podczas jazdy 3 lusterka dają komfort obserwacji sytuacji

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Wbrew opinii o problemach z tymi elementami, nie sprawiają problemów. Zwarć nie było. No i nie ma tabunu gadżetów dla frajerów, którzy dają sobie wciskać ten chłam, a potem płaczą czekając na pomoc drogową, bo czujnik wału zgłupiał, lub bateryjka w kluczyku zmarzła na mrozie... Ja siadam, choć skóra zimą nieprzyjemna kluczyk do stacyjki, przekręcam jak każą i jadę

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wysprzęgli "wysiadł" z powodu zamienienia się płynu w układzie w rodzaj kaszy. Jeszcze coś pozostało, bo czasem pedał wpada i trzeba go butem podnieść. A potem działa bez zarzutu. Bieg wsteczny wymaga uwagi

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie radzi sobie z polskimi dziurami tak, jak potrafił stary Mercedes. Ale nowe MB też mają z horrorem drogowym problemy

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

jest po prostu wygodnie i dość oszczędnie

Komfort jazdy

autor opinii