Opinia Fiat Marea kombi 1.6 1,6/16V 115KM (benzyna) kombi 1996r., ocena użytkownika (pkz)

Fiat Marea kombi 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 1,6/16V 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3217

Spalanie

Automat pali trochę więcej. Co 5-7 tys km pada sonda lambda, spalanie wzrasta do 12-13 litrów/100 km. Sonda uniwersalna starcza na krótko, oryginalna kosztuje ok. 600 + 200 założenie ASO FIAT. Mnie na to nie stać.
benzyna
gaz
Miasto
10.70
-.--
Trasa
8.80
-.--
Cykl mieszany
10.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Trudno jest podać kilka ważnych punktów. W tym samochodzie dobry jest jedynie sam silnik (bez osprzętu) i w moim wypadku blacha, choć widziałem "Maryśki" jak durszlak. Może niemiecka wersja była lepsza?

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na spalanie i pilnować sondy lambda. Ja zapisywałem spalanie przy tankowaniu i zawsze miałem porównanie, czy coś mu nie dolegoa. Przy wzroście spalania o 1-3 litry należy sprawdzić/wymienić sondę. Ewentualnie kupić oryginał za 800 zł i mieć spokój (sonda to 10% wartości samochodu!!!)

Ocena ogólna

Generalnie chcąc doprowadzić samochód do łady technicznego i nie bać się dalej wyjechać włożyłem w niego 80% jego ceny początkowej, a sprzedałem za 50% ceny początkowej po blisko 4 latach. Utopiłem bezpowrotnie sporo kasy. Więcej Fiata nie kupię. Obecnie mam Hondę Accord 2.0 TDI 2000r. i poza typowymi wymianami filtro-olejów praktycznie zero problemów. Odpalam i jadę, spalanie spadło z 10,6 l benzyny do 6,3 l ropy, prawie o połowę, a samochód zrywniejszy.

Ocena ogólna

1/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się nieźle (automat) aczkolwiek nigdy nie wiadomo czy dojedzie do celu, jak to Fiat. Układ kierowniczy bez zarzutu. Hamulce to porażka. Spieprzony ABS i zero możliwości naprawy, wymieniałem 2 pompy ABSu i nic. Miałem starszy typ ABSu. Generalnie hamulec zawsze "miękki". Parkowanie przy wywierceniu otworów na ultradźwiękowe czujniki parkowania znośne. To jednak duży samochód i nie wszędzie się da go wcisnąć - kombi.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Moja wersja to automat. Ogólnie wolasty. Owszem można przełączyć na SPORT i piłować na obrotach, ale spalanie wzrasta z 10-11 do 13-15 l/100 km. więc nie zawsze się opłaca. Przy pełnym obciązeniu 4 osoby - wół i trudne wyprzedzanie. Trzeba deptać w podłogę, żeby zrzucił bieg i wszedł na orbitę.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

3/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Komfort ogólnie dobry, szczególnie z przodu. Przy obciążeniu 4-5 osób tył dobija i obciera o błotnik!!! Do kompletu pasażerów, stanowczo za słaby silnik, brak możliwości wyprzedzania, Jazda w pojedynkę jest zadowalająca a nawet komfortowa.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

2/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

1/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z przodu jest dużo, tył też nie najgorszy. Rewelacyjny bagażnik, z dzielonym poziomo otwieraniem tylnej klapy. Mój pies był szczęśliwy kiedy opuszczałem mu dolną klapę, możliwość przewożenia długich ładunków (deska), dzielone tylne siedzenia i składane do poziomu podłogi!!! Bagażnik jest WZORCOWY! jeśli chodzi o funkcjonalność, natomiast skrzypiące i łamiące się plastiki psuja efekt jak to u FIata.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

1/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brak problemów. Po naprawie termostatu, ogrzewanie działało dobrze. Problem z klimatyzacją. Zwiększony pobór prądu przez wiatrak chłodnicy rozładowywał akumulator przy jeździe na światłach. Musiałem wymieniać/przerabiać alternator na większy z 80A na 120A. Dostęp do alternatora fatalny, poza tym umiejscowiony tak, że koło zalew go wodą !!!! katastrofa zimą i konieczność wymiany altka co 2-3 sezony (rdzewieje rdzeń i pęka/rozsadza aluminiową obudowę). Jedyne rozwiązanie to nie jeździć po wodzie :-)

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność jak na samochód kombi jest typowa, w normie.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Zalewany wodą z prawego przedniego koła alternator rdzewieje i pęka obudowa - cyklicznie co 2-3 sezony. Za mało alternatora mocy na jazdę z włączoną klimatyzacją (wentylator chłodnicy wyżera prąd) i na światłach. Śniedziejące styki, urywające się kable, dopełniają zdenerwowania.

Elektryka

1/10

Elektronika

1/10

Naprawy

Generalnie nie psuł się tylko silnik. reszta sypała się i nie była pewna, łacznie z pękającymi na mrozie KLAMKAMI !!! Wszystkie plastiki są do bani, kruche i łamliwe, rozbieralne 1 raz.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Oprócz silnika i blachy sypało się wszystko. Pewne konstrukcje jak np zalewany woda z koła alternator wołająo pomstę do nieba. Może we Włoszech tyle deszczu nie pada i woda zimą nie jest słona? Może ktoś nie pomyślał? Fatalne plastiki - wszystkie: od spinek, po pękające klamki od drzwi. Generalnie po 10 latach użytkowania, pomimo małego przebiegu to porażka, choć to ponoć jeden z najbardziej udanych modeli Fiata

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Idealny stan blachy, choć cieniutka, ale brak śladów korozji po 10 latach użytkowania.

Nadwozie

autor opinii