Opinia Fiat Marea ELX 1.9 100KM (olej napędowy) kombi 1997r., ocena użytkownika (t4t)

Fiat Marea ELX 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.9 100KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 260 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-07-15

liczba wyświetleń: 3595

Spalanie

Na krótkich podjazdach w mieście z włączoną klimatyzacją spalanie nie wygląda najlepiej, ale wystarczy klimę odłączyć i jest 1 litr zaoszczędzony. W miejskim spalaniu podałem wynik max. W trasie średnie zużycie przy jeździe po drogach krajowych przy prędkościach nie przekraczających 120km/h. Wynik niezły.
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

sprawna elektryka, stan turbiny, jeśli jest korozja to na 99% auto było bite. W normalnej sytuacji nie ma takiej opcji. Warto przyjrzeć się silnikowi - to drogi element tego samochodu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Przód jest nisko zawieszony. Łatwo miską olejową zawadzić o wystające nierówności. Miska w TD to koszt ok 1200-1500zł + holowanie + oleje i filtry.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

komuś, kto nie ma dość kasy na nowsze autko a chce mieć elektrykę, klimę, abs, dużą przestrzeń bagażową.

Ocena ogólna

Za parę tys zł można mieć wygodne autko z fajnym wyposażeniem. Dość ekonomiczne, z dobrej jakości blacharką (co szczególnie jest istotne przy samochodach pow 10 letnich).

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Jest dobrze "jak na fiata". Auta tego producenta pod koniec lat 90tych nie cechowała zawrotna precyzja układu jezdnego, ale nie jest źle. Jednak trzeba uważać, bo ten układ potrafi zaskoczyć kierowcę. Wspomaganie działa prawidłowo.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

4/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Silnik bardzo udany, jednak trzeba pamiętać, że jest tzw turbodziura do 2 tys. obr/min. Nie przeszkadza to absolutnie jeśli nie mamy włączonej klimatyzacji. Po jej włączeniu samochód do tych 2 tys obrotów staje się mułowaty i oporny na pedał gazu. Skrzynia biegów jest mało precyzyjna (w porównaniu do niemieckich aut), ale daje radę. Wyprzedzanie w trasie to mocna strona auta - po prostu daje radę.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Miękkie zawieszenie daje pewien komfort, jednak czuje się braki. Fotele są w miarę wygodne, ale troszkę za miękkie. Przy dłuższej jeździe może być odczuwalne zmęczenie (to nie dotyczy wersji foteli z pełną regulacją). 4 osoby spokojnie mogą mareą podróżować. Piąta osoba może mieć problem z uwagi na podłokietnik w tylnej kanapie, który po podniesieniu daje piąte niezbyt komfortowe siedzenie. Hałas przy jeździe miejskiej jest na średnim poziomie. W trasie do 120km/h jest wrażenie że silnik wyrównuje drgania i komfort akustyczny jest na dobrym poziomie.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca w tym aucie nie brakuje. Bagażnik duży. Próg załadunku wysoki, ale jest możliwość opuszczenia progu poprzez jego otwarcie, jak w pick-upie (bardzo fajny patent). Urządzenia na konsoli środkowej obsługuje się dobrze i wygodnie. Fabryczne radio jest proste w obsłudze jak budowa cepa. Niestety plastiki są nędznej jakości. Są dość twarde i łatwo je porysować. Kratki nawiewowe łatwo uszkodzić, a podświetlenie kokpitu czasem potrafi się nie włączyć. Karoseria dobrze zabezpieczona przez porządny ocynk - nie powinna pojawiać się rdza. Warto jednak sprawdzić podwozie.

Przestrzeń z przodu

7/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Przy dużej wilgoci szyby potrafią mocno parować. Klimatyzacja działa poprawnie i skutecznie chłodzi. Nic dodać nic ująć. Jest OK

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Nic do zarzucenia.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Zdarzają się usterki czujników (wtrysk, kąt wyprzedzenia zapłonu). Te czujniki są dość drogie. Ich wymiana bywa kłopotliwa. Czasem potrafi przestać działać zamek centralny. Poza tym nie spotkałem się z innymi problemami.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

zawieszenie nie jest trwałe, ale bardzo tanie w serwisowaniu. Poza tym drobne usterki elektryczne. Nie polecam serwisowania samodzielnego z uwagi na bardzo zły dostęp do elementów wymienianych.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

jakość zamków, ich konstrukcja. Raz w roku trzeba to rozebrać i umyć.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

brak korozji.

Nadwozie

autor opinii