Opinia Fiat Palio Weekend 1.2 75KM (benzyna+gaz) kombi 1999r., ocena użytkownika (df5)

Fiat Palio Weekend 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.2 75KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 114 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-08-17

liczba wyświetleń: 4406

Spalanie

MAly silnik duza masa, choc i tak pozytywnie. Tanio i oszczednie na gazie. Pelny zbiornik gazu zamiast kola zapasowego przy ekonomicznej jezdzie wystarczy na przejechanie ok 320 km. A wchodzi mi w butle ok 30 litr.
benzyna
gaz
Miasto
9.10
11.00
Trasa
8.00
9.00
Cykl mieszany
8.50
10.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nadkola-rdza, sprawny wentylator chlodnicy, kultura pracy na benzynie i gazie, alternator ponoc lubi sobie peknac - nie mialem w tej dziedzinie doswiadczen. Silnik tylnej wycieraczki - ponoc lubi odmowic posluszenswa.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Poprawnosc dzialania ukladu chlodzacego silnik.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto rodzinne dla spokojnego kierowcym bez wygorowanych wymagan.

Ocena ogólna

Spore autko za niewygorowane pieniadze, chwali sie dobrze pracujacy silnik i przestronne wnetrze dla pasazerow i bagazu, spokojnie mozna jechac na wczasy. Troche brak mocy do swobodnego wyprzedzania i przyspieszania, ale cos za cos - dzieki temu spalanie gazu ksztaltuje sie na calkiem przyzwoitym poziomie. Brak problemow z elektryka i nadwoziem pomimo wieku auta. Niedrogie czesci zamienne i naprawy sa dodatkowym atutem.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Autko bardzo dobrze sie prowadzi, jak na te klase samochodu dziury są odczuwalne, ale nie ma co zbyt wiele oczekiwac od fiata. Autko jest miekkie i bardzo dobrze trzyma sie na zakretach choc ma sie wrazenie ze zaraz sie z niego wyleci (nigdy mi sie to nie udalo). Ulad kierowniczy z wspomaganiem bardzo pomaga prowadzic to ciezkie monstrum.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Przy swoim ciezaze i malym silniku 1.2 zagazowanym szalu niema, ale wedlug mnie i tak da sie odczuc moc silnika ktora najbardziej uwidacznia sie w miejskiej dzungli, przy 2000 tys obrotow autko dosc dynamicznie przyspiesza, niestety trzeba sie troche nawachlowac drazkiem. W trasie do spokojnej i umiarkowanej jazdy, jezeli chodzi o wyprzedzanie trzeba zachowac ostroznosc i zostawic sobie troche miejsca :-)

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Wnetrze auta jest dosc przestronne, wszyscy pasazerowie czuja sie komfortowo;przy zaladowanym niemalym bagazniku daje sie odczuc spadek mocy silnika, czasem przy duzych koleinach lub nierownosciach lekko przychacza podwozie (aluminiowe oslony wydechu). JEzeli chodzi o wyciszenie to przy 100 km spokojnie mozna podkrecic radio :-)

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

3/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Wygodnie z przodu, wygodnie z tylu, bagaznik jak na combi moglby byc obszerniejszy co uzyskujemy dopiero po zlozeniu tylnego oparcia niestty nie wiedziec czemu nie podzielnego. Wnetrze estetyczne, tylko plastiki strasznie szybko sie rysuja i brudza, jak rowniez wylaczniki otwierania i zamykania szyb wygladaja jakby byly nieestetycznie spasowane. Daje sie rowniez odczuc mala ilosc schowkow - choby na podreczny napoj. Pozostale przelaczniki sa lepszej jakosci i mamy do nich swobodny dostep. Wszystko jest czytelne za wyjatkiem sygnalizacji zapalenia swiatel przednich przeciw mglowych (dioda w tym samym kolorze co podswietlenie przyciskow) ktore nie zuca sie w oczy. Auto mimo swojego wieku tylko raz odwiedzilo lakiernika z powodu nadkoli gdzie jako pierwsza pokazuje sie korozja (po 7 latach uzytkowania) pozatym 5+

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto nagrzewa sie blyskawicznie i podrozuje sie nim przyjemnie. Niestety nie posiada klimatyzacji - szkoda bo chlodenie jest malo efektywne i najbardziej pomaga opuszczenie szyb przednich inaczej mozna sie ugotowac.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

W moim przypadku przeszkadza brak widoku przedniej maski, ciezko oszacowac odleglosc do przeszkody. Widocznosc do tylu bez zastrzezen, lusterka boczne mogly by byc wieksze, napewno przyczynilo by sie to do porawy widocznosci, ktora jest na zadowalajacym poziomie.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Zadnych przykrych doswiadczen w tej dziedzinie procz przepalonej zarowki, zapomnialem co to elektryk samochodowy.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Koszty napraw nie naleza do najwyzszych ale czy sa tansze trudno mi oszacowac wiec np, wymiana uszczelki pod glowice 350 zl, rozrzad po awarii (pekla rolka ktora nie powinna peknac - szczescie silnik bezkolizyjny) 400 zl, wachacz tylny + sprezyna i tuleje 450 zl, sprzeglo kompletne 550 zl. Wszystkie ceny podaje z czesciami i robocizna warsztatowa. Mimo kilku awarii - autko azniedbane przez poprzedniego wlasciciela silnik spisuje sie na medal. Pojezdze jeszcze troche i zobaczymy.

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

W upaly tragedia. Zaniedbany potrafi dac sie we znaki, trzeba go dogladac jak roslinke zanim wystapi powazniejsza awaria.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mi sie bardzo podoba stylistyka auta i spory bagaznik co jest podstawowa zaleta combiakow.

Inne

autor opinii
Dariusz