Opinia Fiat Punto Go 1.2 60KM (benzyna) hatchback 2001r., ocena użytkownika (cj2)

Fiat Punto Go 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.2 60KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 96 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 16 lat

data oceny: 2008-08-15

liczba wyświetleń: 5623

Spalanie

W mieście gdy stoi się w korkach spala sporo bo około 7l ale miałem malucha ,który też palił tyle w mieście.Na szosie w zakresie prędkości 80-100 km/h spala pomiędzy 4,8 a 5,2l na 100 km.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
4.90
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan tłumika,zawieszenia,wycieki oleju,tapicerka

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Obserwować alternator,rozrusznik,silnik pod względem wycieków.Na bieżąco naprawiać pojawiające się stuki w zawieszeniu (tuleje gumowo metalowe).

Ocena ogólna

wady:ciągle psujący się alternator a także rozrusznik chociaż mnie to na razie nie spotkało,słabe zawieszenie przednie ,które na naszych drogach jest głośne,wiele drobnych nieistotnych usterek ,które mogą wkurzać np.zacinający się mechanizm fotela pasażera. Zalety:stosunkowo duzo miejsca we wnętrzu jak na tak nieduże auto,dość wygodne fotele,niezłe wykończenie wnętrza jak na dośc tanie auto,dobry design zewnętrzny i wewnętrzny,małe zużycie paliwa,przyzwoity komfort jazdy nawet na dłuższych trasach,dobry dostęp do silnika i osprzętu (z wyjątkiem wymiany żarówek w reflektorach a szczególnie od strony kierowcy).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Mam opony Pirelli 185/60 R14 i nie narzekam na złe prowadzenie samochodu w zakrętach.Jedzie jak "po sznurku".Gorzej zachowuje się na mokrej nawierzchni .Ma tendencje do blokowania kół w czasie hamowania.Trzeba wtedy ostrożnie używać hamulca.Układ kierowniczy jest "posłuszny" i pracuje w sam raz ani za lekko ani za cięzko.Chyba ,że się włączy funkcję city to wtedy można kręcić jednym palcem.Hamulce przy jeździe w 3 osoby + bagaż trochę za słabe ale można się przyzwyczaić odpowiednio wcześniej reagując na sytuację na drodze.Jeżeli jest odpowiednia ilość miejsca równa długości samoczodu to można się "wkręcić" na miejsce parkowania.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jak się jeździ samemu to nie ma problemu z wyprzedzaniem czy z przyspieszaniem natomiast w 3,4 osoby to można zapomnieć o wyprzedzaniu nawet TIRów.Silnik nawet na wyższych biegach nie stuka gdy się z wyczuciem dodaje gazu-czyli jest elastyczny.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Zawieszenie pracuje bardzo dobrze zarówno z obciążeniem jaki bez pod warunkiem ,że jedzie się po dobrym asfalcie.Na złej drodze stuki w przednim zawieszeniu ,których pochodzenie jest trudne do zlokalizowania.Dzwoni wszystko co w kabinie leży lub nie jest umocowane.Przy zamkniętych szybach można spokojnie rozmawiać.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Najbardziej mnie denerwuje w Punto II umiszczenie centralne na desce rozdzielczej sterowników szyb elektrycznych.Trzeba się odchylać z fotela by je zmknąć lub otworzyć.W Punto I były w podłokietnikach i to było lepsze rozwiązanie.Mały bagażnik ale dwie osoby jadące na urlop mogą sie do niego spakować.Plastiki takie sobie natomiast tapicerka wykonana z bardzo słabego materiału.Na brzegu kubełkowego fotela kierowcy materiał się przetarł.Karoseria nie ma żadnych gniazd korozji

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

4/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Latem to w aucie jest piec,niezależnie od tego na jakim stopniu ustawiona jest dmuchawa.Nawet otwarcie szyb nie pomaga a może jedynie doprowadzić do różnych późniejszych dolegliwości.Zimą po dwóch kilometrach jazdy robi sie goąco.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Tzw.martwy punkt za tylnym prawym słupkiem to jest jedyny mankament związany z widocznością.Poza tym nie ma żadnych problemów.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Alternator i jeszcze raz alternator.Leje się na niego woda gdy się jedzie w deszczu i potem są problemy.Polecam założenie osłony alternatora ,która ochrania go od spodu przed pryskajacą z drogi wodą.Czasami pękają też obudowy alternatora ale to może być związane z oblewniem go przez wodę z drogi.Pilot centralnego zamka i autoalarmu czasami nie chce zadziałać.Trzeba kilka razy naciskać przycisk pilota by otworzyć lub zamknąć drzwi.

Elektryka

5/10

Elektronika

8/10

Naprawy

W serwisie Fiata jest bardzo drogo o wiele za drogo.Tu trzeba płacić haracz za niewiedzę.W dobrych warsztatach nieserwisowych jest taniej ale też nie za bardzo.Zalecam wykonywanie prostych czynności eksploatacyjnych takich jak:wymiana klocków hamulcowych,wymiana filtrów,a nawet wymiana oleju samemu.Pod warunkiem ,że dysponujemy garażem z kanałem lub warsztatem z podnośnikiem oraz odpowiednimi narzędziami.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Myślałem ,że problemy z elektryką które miałem w Punto I , zostaną wyeliminowane w Punto II.Niestety tu się rozczarowałem.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Design,przestronność wnętrza,niezły komfort podróży,

Nadwozie

autor opinii