Opinia Fiat Seicento (600) Actual 1.1 1.1 55KM (benzyna) hatchback 2004r., ocena użytkownika (248j)

Fiat Seicento (600) Actual 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.1 1.1 55KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 65 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2013-12-07

liczba wyświetleń: 3699

Spalanie

Nie posiadam instalacji gazowej, ale wielu znajomych posiada. Jest ona bardzo dobrym rozwiązaniem i znakomicie współgra z silnikiem.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.20
-.--
Cykl mieszany
6.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- pracę silnika - zużycie materiałów w środku - ewentualne ogniska rdzy - będą szybko zwiększać swe rozmiary - ogólny wygląd auta - zadbane egzemplarze odwdzięczą się w przyszłości.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Do Seicento trzeba się przyzwyczaić. Gwałtowne obchodzenie się z autem (gwałtowne przyspieszanie, hamowanie, skręcanie) spowoduje, że całość będzie się szybciej zużywać, co pociągnie za sobą dodatkowe koszta. Należy również od czasu do czasu oglądnąć karoserię i spód auta - zalążki rdzy należy szybko niwelować. Konserwacja auta jest konieczna.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

- małym firmom dostawczym poleciłbym wersje VAN - dobre auto dla młodego kierowcy - rodzina z małymi dziećmi się nie zawiedzie - auto dla mas - niezawodność i niskie koszta eksploatacji - auto do miasta

Ocena ogólna

Wady: - małe bezpieczeństwo w razie wypadku - spadek mocy przy większym obciążeniu - słabe hamowanie po dłuższej jeździe Zalety: - proste i tanie w naprawie usterki - niezawodność - komfort jazdy (ze względu na małe rozmiary) - parkowanie bezproblemowe (jak wyżej) - dużo przestrzeni dla jadących z przodu) - ładnie wykończone wnętrze w wersjach po 2004 roku - ładna stylistyka jak na auto w tej cenie - jazda samemu jest bardzo przyjemna, silnik dobrze reaguje na nasze polecenia

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko przyjemnie się prowadzi. Zaraz po zakupie przez kilka dni czułem się niepewnie - samochód przechyla się na zakrętach, ale obecnie już nie odczuwam z tego powodu dyskomfortu, auto pewnie trzyma się drogi. Zawieszenie miękkie, ale na dziury trzeba używać, w końcu to tani fiat. Wspomaganie niepotrzebne, kierownica chodzi lekko i bez niego.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Średnia elastyczność silnika, jeśli chcemy się żwawo poruszać, biegi należy zmieniać często. Autko dość szybko się rozpędza, ale wyprzedzanie przy mocy 55KM (1.1 MPI) zalecane jest przy braku pasażerów. Czym więcej obciążenia, tym auto porusza się ociężalej. Od około 80 km/h auto rozpędza się bardzo powoli, zwłaszcza przy obciążeniu, jednak utrzymanie dużej prędkości na dwupasie (ok. 120/h) nie jest trudne nawet w takich warunkach.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia bez zastrzeżeń, z obciążeniem - słabiej, głównie z tyłu. Fotele przednie i tylne są dość wygodne nawet przy dłuższych trasach (100-150km), ale trzeba je dobrze pod siebie "dopasować). Przy dłuższych trasach zalecane przerwy. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Mam 182 wzrostu i czasem jadę swoim autem z tyłu, nie ma powodów do narzekania. 3 osoby z tyłu - rozwiązanie dla zdesperowanych, pięcioosobowa rodzina nie będzie zadowolona. Jazda z kompletem pasażerów to już nie jazda, ale toczenie się, auto reaguje bardzo ospale. Wyciszenie dobre do ok 80km/h. Osobiście wyciszyłem bagażnik welurowym materiałem i pasażerowie siedzący z tyłu twierdzą, że jest znacznie lepiej.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Ilość miejsca z przodu - bez zastrzeżeń, nawet, gdy obecni są pasażerowie jadący z tyłu. Siedzący z tyłu mają mało miejsca na nogi, w dłuższych trasach będzie to przeszkadzać. Brak zamykanego schowka - nie ma tragedii, ale przecież dolny schowek po stronie pasażera mógłby mieć klapkę, dziwne, że nikt na to nie wpadł. Osobiście nie mam poduszki powietrznej pasażera, więc mam ogromną kieszeń na różne rzeczy, ale gdy poduszka jest, ilość miejsca na różne pierdółki spada do minimum. Wnętrze bardzo dobrze zaprojektowane, mimo małej ilości miejsca nie jest bardzo ciasne. Zegary i oznaczenia na panelu nawiewów bardzo czytelne. Podświetlenie bardzo ładne, zwłaszcza w bogatszych wersjach z elektryką szyb czy też w wersjach po faceliftingu (2004), cechujących się jasnoszarym wnętrzem. Jakość materiałów dobra. Możliwość drastycznego zwiększenia pojemności bagażnika poprzez złożenie tylnej kanapy - przewieźć można nawet dużą choinkę na Boże narodzenie, czy drzwi z framugą. Wygląd zewnętrzny, jakość karoserii - bardzo dobre. Zadbane auto wyglądem przebija inne z tyj samej klasy. Zabezpieczenie przed korozją bardzo dobre w nowszych (od około 2002 roku) egzemplarzach, ale konserwacja podwozia, progów etc. jest obowiązkowa. Niektóre starsze modele potrafią bardzo korodować. Podobnie jak obszary auta uległe wypadkowi (bez względu na rocznik).

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zastrzeżeń - silnik rozgrzewa się szybko, nagrzewnica 3-biegowa bez możliwości recyrkulacji działa perfekcyjnie. WADA ustawienia nawiewów na nogi - zamiast wiać na stopy i palce stóp, wieje na kostki, czyli trochę za wysoko.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność z przodu - super, widać wszystko. Z tyłu - troszkę gorzej, ale wspomaganie lusterkami (wszystkimi trzema) rozwiązuje problem. Uwaga na martwą strefę, nieraz muszę wspomagać się kręceniem głową w celu upewnienia się, czy nikt z boku lekko za mną się nie znajduje.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika nie przysparza najmniejszych problemów. Mam dołożony obrotomierz, elektryczne szyby, radio etc. przez znajomego elektryka i nigdy nic mnie nie zawiodło. A seryjnie zamontowane elektrycznie dodatki sprawują się jeszcze lepiej.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

W aucie regularnie zużywają się niektóre mniej istotne części. Ich wymiana jest łatwa (wiele można zrobić samemu na podwórku), oraz tania. Koszta części są śmiesznie niskie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii
qwerty